Heinäkuu "Kuule, rakkaani kolkuttaa:"

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Heinäkuu "Kuule, rakkaani kolkuttaa:"

ViestiKirjoittaja Maikku » 28.07.2017 20:06

Kuva
Irkku, kiitos kauniista sanoistasi.
Tuo laulu on tuttu jo uskoontulo ajoista. Silloin sitä laulettiin
paljon. Laulu oli silloin niin läheinen. Sitä ei ole kuulunut vuosiin
enää. Onko aika muuttunut?
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 29.07.2017 09:42

Maikku kirjoitti:Kuva
Irkku, kiitos kauniista sanoistasi.
Tuo laulu on tuttu jo uskoontulo ajoista. Silloin sitä laulettiin
paljon. Laulu oli silloin niin läheinen. Sitä ei ole kuulunut vuosiin
enää. Onko aika muuttunut?

Huomenta Jeesus elää kiitetty olkoon Hänen nimensä, aivan totta Maikku sisko, ei noita siunattu lauluja enää kuule, jotakin joskus, mutta ovat niiden sanoja ja rytmiä muuttaneet, laittaneet maailman tempon ja harvassa jos missään on Pyhä Henki mukana,
eilenkin tuli itku kun kuuntelin minulle rakkaan laulun eli kirkas aamu pian koittaa, Henkallekin tuli kyyneleet silmiin, ja tuota saa aikaa vain Herran Henki. Sama se on julistuksenkin laita julistaja ja taitonsa voi olla ihmissilmin alkeellinen mutta usein niissä juuri on Pyhä Henki joka kostuttaa kuulijat, kunpa Herra antaisi, ja vaikuttasi Herran elopellolle lapsen kaltaisia puhujia, laulajia ei meidän tarvitse ulkoisesti loistaa ja olla rimmattuja, vaan että me opetuslapsen tavoin kirkastaisimme Herraamme, julkituomalle Häntä, se on ainut joka antaa piston ihmissydämiin tajuamaan tarvitsen Jeesuksen pelastusta, ja lohduttaa monia Jumalan lapsia

Nyt meen imuroimaan Maikku Herran siunaus kanssasi ja teidän muidenkin laitan tuon rakkaan laulun tähän

Kirkas aamu pian koittaa
https://www.youtube.com/watch?v=ZY5YLXz_5RM

Kirkas aamu pian koittaa jälkeen aikojen yön.
Päivä varjot jo voittaa, kautta Golgatan työn.
Huomenkellojen soiton kaiku sielullas soi meille kertoen:
” Voiton Jeesus matkaamme toi.”

Taivaskotihin johtaa kaita elämän tie.
Herra lastansa kohtaa, kantain perille vie.
Täältä katseeni nostaa, ylös vuorille saan.
Sieltä sieluuni loistaa valo taivahan maan.

Oi nyt taivaisen saaton, nään mä riemullisen.
Jeesus nimessä voiton saivat voimallisen.
Heidän kanssansa astun maahan kirkkauden.
Silloin perille saavun joukkoon voittajien.

SAN. JA SÄV.PAAVO VIRTANEN (s.1925)
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 29.07.2017 11:25

Tämä kirj puhutteli minua ja siunasi

Kuva
Mitä sinä näet pilvissäsi?
Katso, Hän tulee pilvissä. Ilm. 1:7.
Raamatussa pilvet yhdistetään aina Jumalaan. Pilviä ovat ne omassa elämässämme tai sen ulkopuolella esiintyvät surut, kärsimykset ja sallimukset, jotka meidän mielestämme ovat ristiriidassa Jumalan hallinnon kanssa. Juuri näiden pilvien avulla Jumalan Henki opettaa meitä vaeltamaan uskossa. Ellei olisi pilviä, ei meillä olisi uskoakaan. "Pilvet ovat vain Isämme askelten tomua." Pilvet ovat merkkinä Hänen läheisyydestään. Mikä ilmestys onkaan se tieto, että surut, menetykset ja ahdistukset ovat Jumalan mukanaan tuomia pilviä. Jumala ei voi lähestyä meitä ilman pilviä; Hän ei tule kirkkaassa päivänpaisteessa.
Ei ole oikein sanoa, että Jumala tahtoo opettaa meille jotakin koetuksissamme. Ei, vaan jokaisen lähettämänsä pilven avulla Hän tahtoo saada meidät unohtamaan jotakin oppimaamme. Lähettäessään pilviä yllemme Jumalan tarkoituksena on yksinkertaistaa uskoamme, kunnes suhtautumisemme Häneen on täysin lapsenomaista - Jumala ja minun oma sieluni; muut ihmiset ovat vain varjoja! Siihen asti kunnes muista ihmisistä tulee minulle varjoja, pilvet ja pimeys ympäröivät minut yhä uudelleen. Onko Jumalan ja itseni välinen suhde parhaillaan muuttumassa entistä yksinkertaisemmaksi?
Jumalan oudot sallimukset ja meidän tietomme Hänestä ovat yhteydessä toisiinsa. Meidän on opittava tulkitsemaan elämän salaisuuksia sen tuntemuksen valossa, mikä meillä on Jumalasta. Ellemme pysty kohtaamaan mustintakin pilveä niin, ettemme vääristele Jumalan luontoa, me emme vielä tunne Häntä.
"He peljästyivät joutuessaan pilveen." Onko pilvessäsi joku muu kuin "Jeesus yksinään"? Jos on, niin joudut yhä pimeämpään. Sinun täytyy päästä paikalle, missä et näe "ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään". (Matt. 17:8).

Oswald Chambers
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tabitha » 31.07.2017 09:12

Hei kaikille, poikkesin äkkiä olen töihin koht lähtemässä ihania lauluja ja kirjoituksia taas täällä, kun luki niin sain siunauksen ihanaaa...

mä laitan tänän puhuttelevan kirjoituksen se on Wilkersonin
minut se kyllä laittaa itsetutkiskeluun
Kuva

JEESUKSEN RAKASTAMINEN
Jeesus tietää, minkälaista on tulla petetyksi. Hän on ollut kärsivällinen, pitkämielinen, kun kautta historian Hänen rakastamansa Israel on ollut uskoton Hänelle, tehnyt hengellisen aviorikoksen uudestaan ja uudestaan. Jeesuksen sydän kaipaa uskollista morsianta. Hän kaipaa kansaa, joka haluaa katsoa väin Häneen, eikä anna yhdenkään muun rakastajan tulla väliin.

Mikä tuokaan iloa vaimolle tai aviomiehelle? Se on uskollisuus, kyky katsoa toinen toistansa silmiin ja nähdä luottamuksen. Ei valheita eikä salaisuuksia! Näin on myös meidän suhteemme Jeesukseen. ”Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi. Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu”(San.31:10- 11). Voiko Jeesus katsoa meidän sydämiimme ja luottaa meihin turvallisesti?

Tiedän yhden evankelisen sisarkunnan, joka viettää tuntikausia vain ”rakastaen Jeesusta”. He katuvat Hänen petollisen morsiamensa uskottomuutta. He yrittävät täyttää Hänen särkyneen sydämensä, täyttää sen puuttuvalla rakkaudella ja he puhuvat ”Hänen tuskastaan”. Totisesti Jeesusta varmaan sattuu kovasti, kun niin harvat rakastavat Häntä koko olemuksellaan. Minun sydämeni särkyy, ja kyynelten läpi rukoilen: ”Oi, Jeesus, kuinka uskoton olenkaan ollut Sinua kohtaan vuosikaudet. Kuinka usein tämän maailman asiat ovatkaan vallanneet sydämeni. Olen jahdannut autoja, antiikkia, urheilua. On ollut myös aikoja, jolloin olen rakastanut ihmisten ylistystä, haluten asioita ja antaen aikani noihin muihin askareisiin. Jumalan sana sanoo: ”Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä”(1 Joh.2:15).

Jeesus lausui hyvin hämmentävän kysymyksen: ”Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" (Luuk.18:8). Sana ”usko” kreikankielessä tarkoittaa ”luottaminen ja uskollisuus jollekin”, Hänelle! Hän ennusti suuren luopumuksen. Jopa Hänen valittunsa joutuisivat kiusaukseen. Niin monet lankeavat pois ja etsivät tämän maailman himoja ja nautintoja. Minun rukoukseni on: ”Oi, Herra, vedä minut lähemmäs itseäsi. Anna minun olla yksi niistä, joihin voit luottaa. Anna minun rakastaa sinua varauksettomasti. Anna minulle puhdas, pyhä, sekoittumaton rakkaus sinua kohtaan.”

Ps siu kaikille.... :P
tabitha

ViestiKirjoittaja Maikku » 31.07.2017 12:00

Kuva
Siivosin ja istahdin tähän koneen ääreen.
Mietin mitä mulle oikein kuuluu. On niin hiljaista ja yksinäistä.
Perjantaina on taas Uudessakaupungissa Heikki Andelinin
tilaisuus ja aion mennä sinne. Näkee siellä ainakin uskovia.
Saan kyydinkin sinne. On se vaihtelua tähän elämäään.
Tilasin netin kautta kirjan Ulla Dahlen: Silvottu sielu. Luin
siitä pari lukua ja tuntuu mielenkiintoiselta.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 31.07.2017 19:05

Maikku kirjoitti:Kuva
Siivosin ja istahdin tähän koneen ääreen.
Mietin mitä mulle oikein kuuluu. On niin hiljaista ja yksinäistä.
Perjantaina on taas Uudessakaupungissa Heikki Andelinin
tilaisuus ja aion mennä sinne. Näkee siellä ainakin uskovia.
Saan kyydinkin sinne. On se vaihtelua tähän elämäään.
Tilasin netin kautta kirjan Ulla Dahlen: Silvottu sielu. Luin
siitä pari lukua ja tuntuu mielenkiintoiselta.

Iltaa minäkin olen siivonnut menikin monta tuntia kun pesin ikkunat ja vaihdoin verhotkin nyt on suurempi väsymys pois. :P Ihan hyvä Maikku et pääset kokouksiin,
joo uskon että on mielenkiitoinen kirja kertoo kun naisille tehdään se ympärileikkaus, jos en väärin muista,
katsoin kerran tosi pohjaisen elokuvan tuosta silvotuista naisista oli tosi raju mutta myös koskettava hänen siskojaan kuoli monta tuohon toimenpiteeseen

Eli tämä nainen..
Aavikon kukka kertoo Somaliassa köyhään paimentolaisperheeseen syntyneen, muotimaailman huipulla työskennelleen ja YK:n lähettilääksi päätyneen Waris Dirien elämästä. Elokuvan keskeinen teema on tyttöjen ympärileikkausperinne

Kuva
Waris Dirie

Waris Dirie (s. 1965) on somalialainen malli ja ihmisoikeusaktivisti.

Dirie syntyi Somaliassa, mutta joutui pakenemaan maasta 13-vuotiaana isän aikoessa vaihtaa hänet 61-vuotiaalle miehelle vaimoksi viittä kamelia vastaan. Hän eli laittomasti Britanniassa, mutta on sittemmin muuttanut Wieniin; hänestä tuli Itävallan kansalainen vuonna 2005.

Dirien mallinura lähti käyntiin 1980-luvun lopulla ja päätti uransa vuonna 1997. Dirie on myös kirjoittanut kolme kirjaa ja hänen omaelämäkertateoksensa Aavikon kukka (engl. Desert Flower, 1998) on käännetty useille kielille, myös suomeksi. Kirjan pohjalta julkaistiin Sherry Hormanin ohjaama elokuva Aavikon kukka vuonna 2009.

Dirie on työskennellyt YK:n hyväntahdonlähettiläänä ja puhunut aktiivisesti naisen sukupuolielinten silpomista vastaan. Hänestä tehtiin vuonna 2007 Kunnialegioonan Chevalier.
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi