Heinäkuu "Kuule, rakkaani kolkuttaa:"

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Heinäkuu "Kuule, rakkaani kolkuttaa:"

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 10.07.2017 15:01

Rauhan tervehdys "meidän Tabithakin" on poikennut kiva :P
Laitan tämän vielä meille ei me paljon tarvita kun tuemme ja lohdutamme toisiamme, kun meillä on Hänen rakkaus niin meillä on kaikki
Kuva

Tänään siivoilin äsken vasta lopettelin tein vain jotain suuhun pantavaa Henkalle, minä olen melkein lapsesta asti ollut semmoinen, että en syö aamupaloja, tosin hyvin harvoin syön päivälläkään melkein syön ilta myöhällä jotain tuntuu varmaan uskomattomalta, minä tulen toimeen yhdellä leivällä,tosin anoreksian jälkeen olen pyrkinyt jotain muutakin syömään, vettä juon paljon, tuo tapa jäi minulle, minun omaiset "hylkäsi minut uskon tähden" minun "sydämeni särkyi" ja tuli hirveä hätä heidän sielustaan, silloin itkin ja rukoilin että he pelastuisi, erään kerran
minulle tuli rukouksessa sana "7.v." Raakelin tähden ihmettelin että mitä tämä oli löytyykö sanasta mitään ja kyllä sieltä löytyi
1.Mooseksen
29:18 Ja Jaakob rakasti Raakelia; niin hän sanoi: "Minä palvelen sinua seitsemän vuotta saadakseni Raakelin, nuoremman tyttäresi."
29:20 Jaakob palveli siis seitsemän vuotta saadakseen Raakelin, ja ne tuntuivat hänestä muutamilta päiviltä; niin hän rakasti häntä.
Herra antoi minulle paaston ja rukouksen omaisteni puolesta,
siitä minulle jäin tuo yksi leipä vuorokaudessa tuo sarka kesti 7.v.
Jaakob palveli 7.v että sai rakastamassa Raakelin
ja minä sain rakkaat siskot, veljet 7 vuoden sisällä takaisin ja he tulivat uskoon. Rakkaus saa paljon aikaan mutta se on uhri tie.
Halusin tämän jakaa, monilla on omaisia jotka ei ole uskossa,
luottakaa että Herra kuulee ja näkee kaikki rukoilkaa ja rakastakaa heitä Hänen rakkaudellaan, vaikka he käyttäytyisivät ilkeästikin
heissä on eri henki, eivät he meitä vihaa tai hylkää ym. vaan Jumalan Henkeä he vihaavat ja käyttäytyvät monesti ilkeästi
Siunattua päivää :P
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Elise » 11.07.2017 09:15

Jumalan rauhaa pitkäs aikaa miul on ollu kaiken mäköstä ylä ja ala mäkkee luulin jo jo kotiin mie pääsen mut ei vielä oli hyvä kirjotus siulla irkku ja minnuu puhuhteli tuo 7.v. kyllä tuomonen pittää Herralta saaha
mie laitan tän laulun
se on monien Jumalan lapsien tie. Jumalan siunausta jokaiselle irkulle maikulle ja kaikille
Moorian tie
https://www.youtube.com/watch?v=dsUrrKJ8j3Q

irkku laita sie miulle kuva miull on ne hävinneet
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 11.07.2017 10:34

Rauhaa Jeesus siunatkoon meidän päivämme armollaan Hän tien raivaaja käyköön edellämme ja viitoittakoon tien.
Elisekin on poikennut niin tuo laulu sitä laulelin monet vuodet hyvä kun sen löysit laitan sinun kuvat tuolla linkit osiossa on uusi kuva palvelin joka nyt toistaisesti toimii?

Ajattelin laittaa tämän runon meille Jos meillä ei ole ulkoista rinnalla kulkijaa niin on yksi joka on rinnallamme, Jeesus Kristus
jos vainotut tietäisi, kuinka paljon he ovat elämällään minua vahvistaneet, muistan usein heidän elämäänsä mitä he joutuvat kokemaan ja kärsimään uskonsa tähden, niiden elämän tilanteiden rinnalla, minä ja moni muu elää hyvin, mutta uskon mitä enempi ihminen kärsii sen hiljaisemmaksi hän tulee valittamaan tai näkemään vain oman elämänsä "kurjuuden" on hyvä muistaa vainottuja kun ihmiselle tulee vääränlaista minä minä suurin kärsijä,
sillä suurin kärsijä oli vain Jeesus Kristus, ja ne jotka Hänen tähtensä tänään kärsivät, saavat vain pienen osan maistaa Mestarinsa Herran kärsimystä. Herra anna meidän muistaa sinun kärsimyksesi ja vainotun seurakunnan kärsimykset, silloin meidän taakkamme on kevyempi kunpa tuon muistaisimme. Eikö vainotut sitten "valita" heidän ja meidän valituksissa saattaa olla ero :roll:
kyllä he kertovat tilanteistaan välikäsien kautta, ja pyytävät muistamaan rukouksin, meidän kertomukset saattaa olla toista luokkaa, ne saattavat kytkeytyä jokapäiväiseen ulkoiseen elämäämme, enkä tarkoita kun huolia ja murheita jaamme, vaan jotain sellaista joka tuo sen tyytymättömyyden, niin usein esille, unohdamme usein että Hän pitää myös ulkoisesta elämästämme huolen, vaikka se ei saata olla sitä, mitä me toivomme tai haaveilemme me toivomme että meillä olisi aina hyvin ja tasapainoista ja sitten teemme niistä tarinoita voi meitä kuinka kurjaa meillä on

Rinnalla kulkija

Tahdon kulkea rinnalla kärsivien
siihen kutsuit nyt minutkin, tunnen sen
Tahdon kulkea hiljaa ja kuunnellen
tahdon katsoa silmiin myös kärsivien

Olen ihminen keskellä ahdistuksen
Herra, autathan kauttani, rukoilen
anna Henkesi vaikuttaa mieleeni
että lohtusi sanoissa myös kuuluisi

Herra, Golgatan ristille näytäthän tien
että heikoinkin uskoisi: kotiin viet
Sinä särkyneen korjaat ja armahdat
annat anteeksi synnit ja vapautat

Hilja Aaltonen

Elisa en saanut sinulle samaa avataria laitoin tuon katson paremmin myöhemmin
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 12.07.2017 11:17

Olin eilen pesutuvassa ja huomasin käteni ei oikein tykännyt siitä.
Haluan kuitenkin tervehtiä Tabithaa ja Eliseä. Kivaa kuulla teistäkin . Oli jo niin
ikäväkin. Jumala teitä runsaasti siunatkoon.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 12.07.2017 14:33

Maikku kirjoitti:Olin eilen pesutuvassa ja huomasin käteni ei oikein tykännyt siitä.
Haluan kuitenkin tervehtiä Tabithaa ja Eliseä. Kivaa kuulla teistäkin . Oli jo niin
ikäväkin. Jumala teitä runsaasti siunatkoon.

Kuva
Voi kurjaa kätesi tietty rasittui Herra sinuakin sisko siunatkoon, joo ovat siskot käyneet sain Elisen kirj käsityksen että on ollut kovin kipeä jopa poisoton paikalla,meidän porukka on jo iäkästäkin ja sairauksia ym, et hyvä kun välillä heistä kuullaan
Elise kirjoitti:miul on ollu kaiken mäköstä ylä ja ala mäkkee luulin jo jo kotiin mie pääsen mut ei vielä

Asiasta toiseen monta vuotta sitten eräät veljet kertoili minulle että yksi sanan paikka ei ihan ole oikein ole moniin Raamattu käännöksiin niin kuin se on "alkuperäisesti olisi" Eli..
Hebr. 10:25
älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme

ainekin minä käsitän tuon näin, jos tuota noudatettaisiin niin ei passaisi käydä muissa seurakunnissa, :sad:

Tämä käännös on minusta oikeampi...

Valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin; älkäämme jättäkö keskinäistä kokoontumistamme. Hebr. 10: 24, 25. (Englantilainen käännös)

Ja jossakin on vielä..älkäämme jättäkö keskinäistä kokoontumistamme.

näin "älkäämme jättäkö keskinäistä yhteyttä"

Pienikin muutos voi sanassa tehdä puperkeikan ja sen tajuaa aivan toisin, tosiasia on kumminkin että ihan alkuperäistä "suurin osa saattaa olla etä ovat kadonneet, jotka jotka apostolit aikanaan saivat?

Kohta pitäisi lähteä kauppaan odottelen että Ariel soittaa kun töistä pääsee siunattua kaunista iltapäivän jatkoa.
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 13.07.2017 04:06

Kuva
NIIN NIIN... Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokousta....

Nyt on taas tuo rekisteröintiasia edessä???
Kummia kuuluu sieltä rintamalta. Seurakuntien pitää rekisteröityä helluntaikirkoiksi, muuten ei saa kerätä kolehtia eikä maksaa palkkoja. HMMM.
Eksytys syvenee, joudumme tekemaan valintoja. Toronton siunauksen hedelmä oli seurakunnar jakaantuivat kahtia, tuli kotikirkot seurakuntien rinnalle. Onneksi jäin siihen aikaan pois, mutta .... Herra rakas armahda omiasi, jotka kulkevat vilpittömällä sydämellä.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 13.07.2017 09:07

Aivan Maikku kun ovat ekumenian kelkkaan lähteneet niin aina vaan kirkkoon ja katollisiin lujemmin vaan sitoudutaan, eikö se niin ole että ovat, kansan, valtion kirkot. Pienen pätkän kuuntelin Yrjolän haastattelusta jossa "hän sanoi että tavoite on että kaikki hellarit saadaan hellari- kirkoiksi :shifty: Aivan totta Maikku, eksytys vain laajenee, ja suuri osa luulee että nyt on herätystä, paremminkin pitäisi olla, että kristityt heräisi valvomaan tekemään parannusta, paremminkin voisi sanoa että on "herätys sokeuteen ja kuurouteen :think: Ei moni taida ymmärtää mitä tuohon joukkoon kuuluminen merkitsee? Eräät ovat sanoneet, että he ovat siellä mukana jos he saisivat sieltä pois totuuteen ihmisiä, mutta sana on aika selkeä näitä asioista jos itse elävätkin tekemättä laitonta siellä keskellä, ja muut eivät elä sanan mukaan hyväksytään kaiken näköinen epäraamatullisuus, niin ovat osallisia silti sana sanoo sen selvästi
Efoso.
5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
5:12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
5:13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
5:14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
5:15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
5:16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
5:17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.

Minusta ei tule niin sanottua herätystä, se suuri herätys oli kun meidän Herramme meni taivaaseen ja vuodatti helluntaina Pyhän Hengen, päin vastoin sieltä asti myös alkoi pikku hiljaa eksytys eikä se alkanut maailmasta, vaan omasta joukosta ne nousivat ja nyt lopun aikoja kohti Jumala itse lähettää eksytyksen, näin me joudumme valintojen eteen, niin kuin Maikku jo kirjoittikin... :thumbup:

Ap.t. 20:29
Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
20:30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.

Matt. 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Joh. 10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.

2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

2Tess. 2:11
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

Auta meitä Herra valvomaan siunattua päivää.

Auta Herra mua valvomaan Jukka Högbacka
https://www.youtube.com/watch?v=vBc5G8V3r3c
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tabitha » 14.07.2017 09:15

Hei Porista täällä istuskelen kotosalla, menen vasta 15.00 töihin, ihan kiva välillä näinkin. aivan olen samaa ajatellut mitä yllä olette kirjoittaneet, en mikään ole oikein käynyt missään kokouksissa, välillä tuntuu että hengellinen elämä pyörii samassa eksytyksen liemessä, ja liemi näyttää vaan sakenevan :twisted: Mutta tämä on nyt tätä, aivan kauhistuttaa ajatella jos itse olisin vielä tuossa liemessä mukana, saan olla kiitollinen että silmäni avattiin, mutta voin sanoa että se liemi, hurmos on niin väkevä että ei sieltä omin voimin irti pääse.
Kuva
tää on vähän pitkä kirjotus mutt laitan tämän tänne Heippa ja siu!!

Lohdutuksen Kirja
Voimmeko väittää, että pelko on vain ajoittainen tunnereaktio? Kyllä, sillä Herra on sanonut: "Minun armoni ei sinusta väisty eikä minun rauhanliittoni horju."

Jesaja on profeettojen ruhtinas. Hänen kirjansa sisältää äärettömiä Jumalan rikkauksia. Jesajan "lohdutuksen kirjassa", eli luvuissa 40-66, julistetaan: hyvin selkeästi, mitkä Jumalan tarkoitusperät ovat hänen omiaan varten.

Mitä Jumala säätää, on jo tehty. Historia jauhaa tapahtumia ihmisen näkökulmasta katsottuna etanan vauhtia. Jumala pyrkii päämääräänsä kohti hellittämättä. Hänelle on tärkeämpää lunastuksen varmuus kuin aikajärjestys, jossa muut tapahtumat etenevät.

Historia, perintöosa ja toivo

Meitä rohkaisee se, että Jumala toteuttaa suunnitelmiaan nykyisissä historian vaiheissa. Tuskalliset maailman tapahtumat voivat helposti vallata huomiomme. Sydämemme voi tulla epätoivoiseksi. Mutta se on vihollisen keino, jolla hän siirtää katseemme pois lopullisesta päämäärästä. Ei ole tarkoitus, että niin monet Jumalan ihmisetkin ovat menehtymäisillään maailman tuottamaan epätoivoon. Älkäämme siis kiinnittykö liikaa vaikeuksiin.

Ihmisillä on usein kiusaus pitää seurakunnan varhaisia kirkkoisiä tai uskonkäsityksiä sinä perintöosuutena, jonka Jumala on tarkoittanut. Tällaiset ajatukset voivat olla kuvitelmia, jotka kuitenkin hävittävät sielustamme jotakin. Selittäköön profeetta itse sanansa: "Tämä on Herran palvelijain perintöosa - -." (Jes 54:17.) Jesajan kirjassa ei erotella historiaa, perintöosaa ja toivoa toisistaan. Jumalan säätämyksessä nämä kolme tarkoittavat samaa. Meidän mielemme takertuu mielellään menneisyyden, nykyhetken ja tulevaisuuden käsitteisiin. Tarvitsemme uskoa, jotta pääsemme irti tästä maisesta näkökulmasta.

Kannattaa seurata Paavalin esimerkkiä: "- - emme kiinnitä katsettamme näkyviin vaan näkymättömiin, sillä näkyvät ovat ajallisia mutta näkymättömät iankaikkisia." (2 Kr 5:16, RK -99.) Jos maamme tai maailman tapahtumat herättävät pelkoa meissä, on aika tutkia Jesajan kutsun mukaan perintöoikeuttamme ja ottaa se vastaan avosylin.

Irti pelosta

Jesaja kutsuu meitä ensinnäkin liittymään maailman lunastuksen lauluun:

"Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt - -. Tee avaraksi telttasi sija - -. Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle." (Jes 54:1-3).

Hedelmätön elämä on surkastunut pois ja sen tilalle on tullut ylösnousemuselämä. Ne, jotka ottavat vastaan perintöoikeutensa, saavat kokea avartumista: kasvua ja hedelmällisyyttä, joka on vastustamatonta.

Vaikka onkin surullista, että monet näkevät asiat synkästi, emme voi suhtautua tulevaisuuteen myöskään niin kuin kehitysoptimistit. Usko ei ole optimismia. Se on Kristuksen lunastusvoiton mukaista elämää. Kannamme osamme Jumalan kansan ja Kristuksen ruumiin vastuusta, vaikka historian vaiheet pelottavat meitä.

Toiseksi, Jesajan kirjassa meitä kutsutaan löytämään ja ylläpitämään vapautta sisäisestä pelosta. (Jes 54:4-10). Pelko syö voimia. Se on ihmiselle tyypillistä varsinkin, kun ympärillä kuohuu. Se on niin tavallista, että luonnollista ihmistä on mahdotonta rohkaista pitämään yllä pelottomuutta. MaaiIman kaaoksen keskellä se olisi yhtä mahdotonta kuin kehottaa pysymään hengittämättä.

Kuitenkin profeetta julistaa: "Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu - -. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava - -."

Sisäinen rauha ei merkitse sitä, että meidän pitäisi teeskennellä, että kaikki on hyvin. Sisäistä rauhaa ei saa myöskään pakenemalla tosiasioita tai yrittämällä etsiä tekohelpotusta päihteistä.

Me löydämme rauhan, kun olemme tutkineet Jumalan sanan totuutta ja päättäneet antautua sille, koska se on pätevä. Jos alamme epäillä Jumalan sanan pitävyyttä tai annamme ajallisten asioiden sumentaa iankaikkisen näkökulman, pelko saa meissä sijaa. Profeetta julistaa, että hän, joka on tehnyt meidät, on "aviomiehemme" ja kaiken maan Jumala (Jes 54:5). Jumalan päämäärät ovat varmat, ja me saamme odottaa toivorikkaasti ja kärsivällisesti profeetan ilmoittamia asioita. "- minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella. - - Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty eikä minun rauhanliittoni horju sanoo Herra, sinun armahtajasi." (Jes 54:8-10.) Kun näin on, niin voimme sanoa, että pelko on ajoittainen tunnereaktio, jossa hetkellinen voittaa iankaikkisen, kunnes pääsemme siitä voitolle uskon kautta.
Historia jauhaa tapahtumia etanan vauhtia, kun niitä katsotaan ihmisen näkökulmasta. Jumala kuitenkin pyrkii päämääräänsä kohti hellittämättä. Hänelle on tärkeämpää, että lunastus on varmaa. Se, missä järjestyksessä muut tapahtumat etenevät, on vähemmän tärkeää.

Jumalan tavoite: Ylös kurjuudesta

Kolmanneksi Jesaja rohkaisee meitä uskomaan että, kun me kohtaamme oman elämämme vaiheet ja aikamme historian tapahtumat, niin me saamme niissä tilaisuuden kasvaa kypsyyteen, missä näkyy pyhyyden kauneus (Jes 54:11-14). "Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, minä muuraan sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista - - ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä." (Jakeet 11-12.)

Jesajan kaunopuheisessa kielessä yksilöä kutsutaan Jumalan omaisuudeksi. Ihminen on kuohuksissa, hyvin hämmentynyt ja sydän täynnä pakolaisuuden levottomuutta. Hän valittaa, että aika vieraassa maassa on liian ankara kestää. Tämä ihminen kuulee Jumalan profeetan julistavan, että ahdinko on tilaisuus, jossa Jumala voi muovata lastaan joksikin, mikä on uutta ja hyvin kallisarvoista.

Pietari suhtautuu kärsimykseen rohkeasti. Tämä asenne kärsimykseen näyttää syntyneen juuri tästä Vanhan testamentin kohdasta. Hän kirjoittaa: "- - vähän aikaa joudutte murehtimaan monenlaisissa kiusauksissa, jotta teidän uskonne havaittaisiin koetuksissa kestäväksi, paljon kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, - -ja koituisi - - kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä. Häntä te rakastatte - - ja te riemuitsette sanoin kuvaamattomalla ja kirkastuneella ilolla" (1 Pt 1:68, RK -99.)

Uskonelämässä tulee vaihe, jolloin täytyy valita oman mukavuuden ja Jumalan suunnitelman välillä. Jumalan tavoitteena on muuttaa meitä oman Poikansa kaltaisuuteen.

Väkivalta ei pysty muuttamaan Jumalan tarkoitusta

Neljänneksi Jesaja kutsuu Jumalan omia myös siihen järkkymättömään varmuuteen, että ihmisen viha ei voi koskaan muuttaa tai tehdä tyhjäksi Jumalan tarkoitusperiä (Jes 54:15-17). "Sinut vahvistetaan vanhurskaudella; sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla ole pelkäämistä - -. Jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. (Jakeet 14,17.) Vaikka pahat yrittävätkin tuhota yksissä tuumin Jumalan suunnitelmia kapinan, laittomuuden, ateismin ja epämoraalisuuden kautta, he eivät siinä onnistu. Vaikka he vallitsisivat jonkin aikaa, he eivät voi kumota kaikkivaltiaan Jumalan säätämystä.

Ihmisten yritykset käyttää väärin sitä, minkä Jumala on luonut ihmisten parhaaksi, eivät menesty. Ihmisten säätämät lait, jotka näyttävät tuhoavan tai viivyttävän Jumalan tarkoitusperiä, raukeavat tyhjiin. Tämä on perintöoikeutemme. Helvetin portit eivät kestä Kristuksen työn edessä. Se, mitä Jumala on tehnyt Kristuksessa, on ikuista. Perintöosamme on turmeltumaton, tahraton ja katoamaton. Se on talletettu meitä varten taivaaseen (1 Pt 1:4). Ihminen ei voi koskea siihen; se on Jumalan työtä.

Jossakin ympäristössä nämä totuudet ovat ehkä tulleet tyhjänpäiväisiksi ja ne näyttävät ehkä sinustakin joskus epäkäytännöllisiltä. Ne ovat kuitenkin meidän perintöosamme. Ne tulee löytää uudelleen, niitä tulee vahvistaa ja panna käytäntöön omassa arkisessa elämässä, jotta voisimme olla voittajia Kristuksessa.

Don J. Kenyon
tabitha

ViestiKirjoittaja eki-vaari » 14.07.2017 13:35

Rauhan tervehdys tälle piskuiselle joukolle :P Sisaret on jakaneet siunattuja jopa opettavia kirjoituksia tänne, siskot kasvaa Herran armossa, ja eteen päin terve hengellinen kasvu viekin, sehän Herran tarkoitus onkin että emme olisi alaikäisiä, sillä alaikäisillä on aina vaara, että heitä "viskellään kaikissa opin tuulissa"
Ef. 4:14
ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

Kyllä Jumalan sanaa on niin selkeää, tehän tiedätte että monet kuukaudet olimme Australiassa, ja olemme sinne takaisinkin menossa jos Herra suo, niin tuo Australia on monin osin aika eksynyt maa hengellisesti, on siellä Jumalalle kiitos Herran Jeesuksen uskollisia joukkoja, mutta suuri ote on tällä Hillsongin
lahko-ryhmällä, olen sen itsekin todennut paikan päällä.
Laitan tähän vähän infoa, joka on aivan totta jota Philip Powell
on seurannut Jumalassa. kun olen seurannut lukenut ja puhunut muutamien kanssa. Suomen monet kristityt ovat ottaneet "tyylin" puhukaa mieluisia
Jes. 30:10
jotka sanovat näkijöille: "Älkää nähkö", ja ennustajille: "Älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita.
Monilta on mennyt rohkeus varoittaa puhua totuutta, jos tämä osa jätetään Evankeliumista pois, niin hukassa olemme, mutta nyt tämä lainaus tähän loppuun olkaa siunatut tämän foorumin piskuinen lauma siunaten eki-vaari eli Erkki.

Hillsongin erehtymättömät voitot

Hillsongchurchwatch on julkaissut artikkelin “The Infallible Profits of Hillsong“, jossa Brian Houston kertoo korvasyyhyyn saarnaamisen (2Tim 4:3) olevan heidän menestyksensä syy. Artikkelissa käsitellään myös Hillsongin organisaatiorakennetta. Artikkeli on alun perin julkaistu Sydney Morning Heraldissa nimellä “The lord’s profits“, herran voitot. :

Joten mitkä ovat hänen ajatuksensa syistä seurakunnan menestyksen takana? “Minun mielestäni suurin asia on relevanssi, olen todella sitä mieltä,” hän sanoo, kun ajelemme esikaupunkialueella Hills District:ssä, jossa valtavat samanlaiset talot rivi riviltä ympäröivät seurakuntaa. “Raavimme ihmisiä sieltä, mistä heitä kutittaa. (muotoilu oma)” Olemme alueella, joka on Australian vastine USA:n Bible belt:lle eli raamattualueelle. Hostonin mukaan, kun hän ja Bobbie halusivat rakentaa seurakunnan, hän halusi rakentaa sellaisen, jossa hän ja hänen perheensä haluaisi käydä. Hyvää musiikkia, hyviä saarnoja ja positiivinen viesti.

Joten Hillsongin tilaisuuksissa musiikki on modernia ja innostavaa sekä esitystapa teatraalinen. Erityistapahtumana on kastetilaisuus, joka pidetään parin viikon välein. Suuri näyttämö vedetään pois ja takana on kasteallas. Kastettavat jonottavat sivulla upottamista varten täysissä vaatteissa samalla, kun katsojat kannustavat ja taputtavat.

Sanoma on yksinkertainen ja houkutteleva. Sen mukaan tämän brändin Jumalan vastaanottamisesta seuraa taloudellinen ja hengellinen palkkio tässä elämässä, kuin myös seuraavassa. Uskonto materialistiselle aikakaudelle. Esimerkkinä siitä, mikä on mahdollista, on komea ja karismaattinen pastori, hänen kupliva vaimonsa ja heidän kolme kaunista lastansa (Joel, 23, vanhin, on päälaulaja Hillsong -rockbändissä). Kaikki tämä tulee Brianin takaamana, kirjassa More Money (Lisää rahaa), että “kuka tahansa, joka laittaa Jumalan valtakunnan ensimmäiseksi (rikas tai köyhä) voi odottaa Raamatun talouden toimivan elämässään NYT”.

….

Philip Powell on helluntaisaarnaaja ja entinen Assemblies of God:n (sateenvarjoryhmä, jonka presidentti Houston nyt on) pääsihteeri. Hänen mukaansa Houstonin ulkomaiset puhekutsut ovat seurakunnissa, joiden omat pääpastorit ovat “mukana ketjussa”. Powell on aloittanut “valvovan palvelutyön”, Christian Witness Ministries:n, joka osaltaan valvoo Hillsongia. “Heille maksetaan suuria summia siitä, että he puhuvat toistensa seurakunnissa. Raha menee Brianille, mutta hänen julkisuuskuvansa tulee Hillsongilta.” Se on vähän kuin Paavi pyytäisi rahaa puhekutsuistaan ja pitäisi rahat. (Houston sanoo, että Powell:n ajatukset ovat “säälittäviä kommentteja säälittävältä mieheltä, joka ei tiedä mitään Hillsongista eikä minusta”.)

Hillsongin seurakuntarakenne on tarkasti kontrolloitu. Yleisjohtaja Brian Aghajanian (myös vanhemmistossa) kertoo, että vanhemmisto on “Brianin tai toisten vanhimpien nimittämä”. Ei vaaleja? “Ei, meidän mielestämme se voisi johtaa sellaisten ihmisten valitsemiseen, joilla ei ole suurta ymmärrystä siitä tavasta, millä seurakunta toimii tai heillä ei olisi samaa visiota, joka meillä on seurakunnalle,” Aghajanian kommentoi.
eki-vaari

ViestiKirjoittaja Maikku » 15.07.2017 03:10

Kuva
Kello on puoli neljä ja en saa unta. Tulin tänne, täällä on niin paljon luettavaa.
Kirjoitan tähän taas Hiljan kirjoituksen:

"SUO, ETTEI MENESTYS KUIVETA SIELUANI JA ETTEI VASTOINKÄYMINEN KATKEROITA MINUA"

Näin on joku rukoillut. Kuinka varteenotettava pyyntö tämä onkaan. Hyvinä päivinä helposti unohtuu Jumalan auttava käsi. Tunto turtuu ajallisen hyvän keskellä.
Luulemme tulevamme toimeen omillamme. Eihän niin välttämättä tarvitse käydä,
mutta kuitenkin liian usein käy.

Ajallinen hyvä anti tulee Jumalan kädestä. Se on siunausta täällä alhaalla. Kunpa
jaksaisin aina muistaa, että olen vain taloudenhoitaja, jonka hoitoon tämä talous on
uskottu vain hetkeksi ja josta minun on tehtävä tili, tarkka tili. Silloin menestys ei kuiveta sieluani. Päinvastoin: kiitosvirteeni syntyy uusia säkeistöjä. Taivaan antia se
on. Rikkauden keskellä ei ole pakko kuivettua.

Vastoinkäymiset kuuluvat elämään. Vihollinen, tuo väkevä liittolainen, astuu
rinnallamme ja kylvää katkeruuden myrkkyä sydämeen. Sydän sulkeutuu ja kääntyy
pois Jumalan armopöydän edestä. Katkeruus ja kova mieli sitovat meidät. Yhteys taivvaallisen onnen lähteisiin katkeaa. Elämän ylle lankeaa musta yö. Kuoleman kauhut ympäröivät meidät.

Herra Jeesus, hoida meidät korvesta kotiin.
Hilja Aaltonen
Kuva
Kuva
Maikku

EdellinenSeuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi