Heinäkuu "Kuule, rakkaani kolkuttaa:"

Keskustelua mieteitä päiviimme

Heinäkuu "Kuule, rakkaani kolkuttaa:"

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 01.07.2017 10:21

Siunattua tätä alkavaa uutta kuukautta, otin tuon ("Kuule, rakkaani kolkuttaa:" Korkeav. Niin Hän kolkuttaa että pääsisi sisälle, minulle tulee mieleen Hän kolkuttaa monia sydämen ovia, mutta ei pääse sydämen valtiaaksi Hän saa osittain hallita elämää, ehkä siitä johtuu monien jaettu sydän tila? Tämä laulu on ollut viime päivinä mielessäni laitan sanat ja laulun meille. Isän rakkaus saakoon hallita meidän elämäämme Jeesuksessa meidän Vapahtajassamme!!
Kuva

Kyynelin kylvävät

Kyynelin kylvävät, riemuiten he leikkaavat.
Riemuiten palaavat tuomaan lyhteensä.

Itkien he menevät, siemenensä kylvävät.
Riemuiten he palaavat tuomaan lyhteensä.

Kyynellaaksonkin muuttavat he lähteiksi,
syyssade peittää sen siunauksillaan.

Voimasta taas voimahan käyvät kanssa
Jumalan. herran eteen astuvat he näin Siioniin.

https://www.youtube.com/watch?v=fDBRxdxIeBs
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Re: Heinäkuu "Kuule, rakkaani kolkuttaa:"

ViestiKirjoittaja Maikku » 02.07.2017 08:12

Menen tänään Hugen 1vuotis synttäreille. Jumalan siunaamaa päivää jokaiselle.
Jeesus kanssanne.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja eki-vaari » 02.07.2017 17:45

Minä huomaan että "tämä piskuinen lauma on pienentynyt" Olette Irkku ja Maikku saaneet Kristukselta avuja jatkaa, ja kehoitankin että jatkakaa.

Kuva

Minä löysin tuon kauniin peilin kuvan, ja siitä oli mieleeni tämä.
Jaakobin kirje:
1:22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
1:23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
1:24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.

Mikä peilikuvan me heijastamme Kristuksen omina? Oman itsemmekö miellyttäen muita ulkoisin toiminnoin, sillä on mahdollista että vaikutin ei olekaan aito vaan lihallinen ja toimimme teoin osoittaen uskomme todeksi, vaikka sana sanookin " usko ilman tekoja"
Jaak.2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
Onko tässä ristiriitaa, ei seuraava jae samasta luvusta kertoo mistä on kysymys
2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Kyllä Raamatun sana on selkeä, "ilman henkeä ruumis on kuollut"
Uudesti syntyneellä on Jumalan Henki, sen ohessa tulee teot jotka Hänen Henkensä meissä vaikuttaa, näin ei tapahdu että tulisi lain alla olevia tekoja joissa on nimikkeenä "minun täyttyy tai on pakko". Ei silloin suoritamme hengellisiä asioita niin kuin Herralle

Tässä pieni ajatus tuosta peilikuvasta laitan loppuun nuo loput jakeet, jossa on neuvoja ilman ylilyöntejä:
Siunattua päivää meidän pienelle joukolle :thumbup:

1:25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
1:26 Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha.
1:27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
eki-vaari

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 02.07.2017 19:19

Iltaa ja Herramme Jeesuksen rauhaa, ai kun ihanaa Maikku mennyt synttäreille ja eki-vaari on tuonut meille hyvän kirj. lainaan veli.tuominen, kahta eri pätkää tuohon "peiliin liittyvää"

Väärästä ja oikeasta peilistä kirjoittaa rovasti Urho Muroma näin:
"On suuri ero, ollaanko Herran edessä tuomittuna syntisenä vai armahdettuna syntisenä. Siinain edessä tuntee ihminen olevansa tuomittu syntinen. Golgatan edessä hän on armahdettu syntinen. Siinai paljastaa sairauden. Golgatalla annetaan lääke.
Oletko jäänyt Siinain juurelle? Yhäkö vain katselet Jumalan pyhyyden peiliin? Tiedä, ei peilillä voi ketään puhtaaksi pestä! Siksi kuuluu Herran sana sinulle: ´Te olette jo tarpeeksi kauan olleet
tämän vuoren juurella. Kääntykää toisaalle. Lähtekää liikkeelle katse kohotettuna pois itsestänne kohti Golgatan vuorella riippuvaa ristiinnaulittua Vapahtajaa.´Sillä niin kuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, samoin on Ihmisen Poika ylennettävä, jotta
kuka ikinä Häneen uskoo, ei hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. Aseta majasi ristin turviin. Katso Ristiinnaulittuun!"

Edellinen on tervettä opetusta, samoin kuin seuraava:
(Thomas Wilcox: Kallis hunajanpisara).
”Sinä valittelet paljon omaa kohtaasi. – Saako syntisi sinut katsomaan enemmän Kristukseen, vähemmän itseesi? Se on oikein, muuten on valituksesi vain tekopyhyyttä. On säälittävää katsella hyviä tekoja, armonkokemuksia, aikaansaannoksia, kun pitäisi katsoa Kristusta. Niiden katseleminen tekee sinut ylpeäksi, Kristuksen armon katseleminen tekee sinut nöyräksi. Armosta sinä olet pelastettu, Ef. 2: 5, 8. Älä masennu moninaisissa kiusauksissa, Jaak. 1: 2. Niiden aaltojen tehtävänä ei ehkä olekaan hukuttaa sinua, vaan nostaa sinut pois itsestäsi Kristus-kalliolle.”

Edellisissä kirjoituksissa on esillä kaksi eri kuvastinnäkymää: oman minän toivoton pyrkimys
parempaan ja Kristus-kuvastin, jossa kaikki on jo valmiina vastaanotettavaksi.
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 03.07.2017 12:44

Rauhan tervehdys, täältä Turus eilen olinkin taas monen kanssa puh keskusteluissa, oli kiva ja antoisaa puhella kuulumisia niiden kanssa joista ei ole vähään aikaan kuulut mitään, saimme todeta toisillemme " Herra on varjellut omanaan kaiken keskellä" Ja sehän on tärkeitä että saa vaeltaa Hänen kanssaan.

Laitan tämän meille tänne varmaankin se on laulu tai runo, mutta sanat on ihanat. Siunattua päivää.

Suurempaa kuin uhraaminen on kun Herraa tottelet. Siksi tulee käsky kuulla, sitten toteuttaa se. Moni sanoo: "Herra, Herra!", vaan ei pääse taivaaseen. Se ken ristin täällä kantaa, kulkee lepoon sisälle.

Rakkaus maailmaan vie monen, niin kuin kerran Deemaksen. Vuoksi kunnian ja loiston jättivät he veljeyden. Väärän voiton tähden moni hylännyt on suoran tien, Herraa uhmaten kuin Bileam oman tahdon läpi vie.

Kuorma Kristuksen on kevyt, ikeensä on sopiva. Itsesi jos tahdot nähdä sekä hänet tuntea, silloin maailmassa loistat, valoa luot pimeään. Niin kuin lähde erämaassa esille tuot elämää.

Hilda Broks

Kuva
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 03.07.2017 13:52

Hugon synttäreillä oli kolme taaperoa. Yksi oli kaksivuotias, nimeä en tiedä. Vinsent on puolitoista vuotias ja Hugo vuoden. Oli mukava seurata noiden taaperoiden touhuja.. Siitä on aikaa kun omat lapset olivat pieniä.Olin aamulla labrassa ja nukkunut huonosti. Tuntuu kuin olisin unissakävelijä.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Maikku » 04.07.2017 03:07

En ole nukkunut hyvin ja valvonut tässä jo tovin. Menen nyt aamulla 7.45 jälkikaihin poistoon. Saa muistaa, etenkin kun on ainoa silmä.Jeesus ole kanssani ja operoi Sinä lääkärin käden kautta.
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 04.07.2017 11:14

Maikku kirjoitti:En ole nukkunut hyvin ja valvonut tässä jo tovin. Menen nyt aamulla 7.45 jälkikaihin poistoon. Saa muistaa, etenkin kun on ainoa silmä.Jeesus ole kanssani ja operoi Sinä lääkärin käden kautta.

Jeesus siunatkoon tekijän työn laittakoon Hän kätensä lääkärin käsien päälle, yritä levätä kun pääset kotiin antakoon Herra sinun levätä kämmenellään.

Täällä on aika viileä ja sateinen ilma ei oikein jaksanut kesä tulla mutta tyytykäämme tähän, monilla ei ole kattoa päänpäällä eikä ruokaakaan muusta puhumattakaan, meillä on vielä ulkoisesti hyvin
minun vanhemmat etenkin äiti puhui paljon sodan aikaisesta elämästä ja sen jälkeen olevista elämän tilanteista, ei ole hääviä ollut, mutta ihmiset olivat silloin ihmisiä toisilleen, tänään on toisin mielellään kävellään ohi ja katsellaan inhoten köyhiä ym huonompia osaisia ihmisiä, niitä löytyy meidän uskovienkin joukosta

muistui mieleeni yhden kerran kauppa reissulla keskustelin yhden sisaren kanssa ja hetken kuluttua siihen tuli uskoakseni metsässä asustava likainen haiseva mies, tämä sisar nypristi nenäänsä ja tuli kiire lähteä pois :roll: minä jäin puhumaan ja kerroin Herrasta ym minulle tämä ei ole outoa olen monet kerrat yhden sisaren kanssa vierailut näissä metsä majoissa vieden vaateita ja ruokaa,
tiedättekö mitä minä ihmettelin, tämä sisar oli "evankelistan tittelillä nimetty" mutta oliko hänet kutsuttu "ylhäisten joukkoon"
ryysyläiset ym joutavat kadotukseen, niinkö Herramme ajattelee?

Ei totisesti Hän meni maan alempiin paikkoihin,niiden tykö jotka olivat hylkiöitä kurjia poloisia ihmisiä.

Jes. 41:17
Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä, Herra, kuulen heitä, minä, Israelin Jumala, en heitä hylkää

Jes. 58:7
Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?

Siunattua päivää
Kerran lähti mies
https://www.youtube.com/watch?v=z9CQGvJOX6Q
Tämä laulu, Kerran lähti mies, alas kulkemaan Jerusalemista Jerikoon päin,kohtasi ryövärit, ja kuinka moni hänen ohitsensa sitten kulki. Laupias Samarialainen auttoi...)
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 05.07.2017 03:00

Minä iloitsin, Irkulla on Kristuksen mielenlaatua. Miten paljon nuo huono-osaiset kaipaavatkaan ettei heitä hyljeksitä, vaan osoitetaan rakkautta huomioimalla heitä.

Operaatio meni hyvin, Kiitos taivaan Isä. Kaikki kirkastui ja kun katsoin peiliin, oikein pelästyin, olenko minä näin ryppyinen ja vanhan näköinen. Peili ei valehtele. Olenhan mä jo vanhakin Hih hih. :wave:
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 05.07.2017 09:34

Kiitos Herralle"sait Maikku nuoren neidon näön" :lol: :lol: :clap:
kuule ei tästä niin pitkä aika ole kun nähtiin minusta sinä näytät nuoremmalta kuin olet, ja sisäisesti olet kaunis ja nuori, eli tuore etsivä rakkauden jano Herraamme!!! Se on tärkein että saisimme säilyttää ensirakkauden. Ehkä emme monesti ymmärrä kuinka tärkeää on tuon ensi rakkauden säilyminen, sitä saattaa tulla niin paljon muista hengellisiä asioita joita tehdään ja suoritetaan, ja siinä sivussa saattaa se henkilökohtainen rakkaus suhde Jeesuksen kanssa kuivua, ei ole itsestään selvää että se säilyy, sitä pitää vaalia.
Meille saattaa tulla kasvua, tietoa ja Herra käyttää meitä, mutta jos tuo rakkaus ei ole enää palava niin saattaa olla että meidän teot ja puheet, ei tee sitä mitä se Herran Jeesuksen rakkauden tulessa saisi aikaan. " Jeesus sytytä meidän sydämiin Sinun rakkautesi palo"!!

Kuva
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi