Huhtikuu.Herra me janoamme Sinua!

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Huhtikuu.Herra me janoamme Sinua!

ViestiKirjoittaja Elise » 12.04.2017 14:32

no mie hämmästyin ja ilahduin kun meidän yksi lammas tull takasii
Kuva
kyllä Jumala on hyvä :clap: täälä on kaunis ilma vähän on viiliää silti mutta kyllä se kevät meille tulloo juoksu jalkaa hip hei olkaa valmiina likat tieättekö mitä mie oon ruvennut tekemää puhun itsekseni no ei tuu kinnaa kun seinät kuulo miun höpinät mie jo aattelin oonko tullut ihan höpöröksi :lol: tulloo tyttö minnuu katsomaa huomenna hää mennöö perheensä luo savoon on sieltä kotosiin no mitä mie teen tännää on oikiasti niinku pitkäperjantai ei Jeesus sillo kuollut vaan keskiviikkol no kaikki muutetaan
nyt mie meen knttu polkuu rattaiten kera puotiin hakemaa maitoo ja leipää Jumala siunatkoo meitä
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja Maikku » 13.04.2017 08:28

Kuva
Elise, tulin niin iloiseksi kirjoituksestasi. Sinun murteesi on niin kivaa, aina tulee hyvä mieli. :-D Ulkona näyttää vähän satavan, luvattiinkin viileää viikonloppua. Laittakaahan sopivasti päälle, kun menette ulos.

Daavidin elämä on niin mielenkiintoista. Olen sen lumoissa. Paljon tapahtuu ja Jumala näyttää totuutensa ja voimansa. Vaikka Daavid lankesi, hän lopulta nöyrtyi, mutta menetti poikansa, myöhemmin vielä neljä poikaa, kirouksensa takia.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Elise » 13.04.2017 13:56

kiitoksii Maikku harvoin muil noi sanotaa tääll missä mie asun on karjalaisii mut tää nuoriso on niin sivistyneitä et puhuvat kirjakieltä ei ne oikein minnuu ymmärrä no täällä sattaa aika ajoin nyt aurinko välillä näyttää kasvonsa no ei täällä tuvassa kastu mie eilensä menin tuota kinttupolkuu hevoseni kansa miul on punanen hevonen ihan pyörien kanssa sillä mie huilelin menemää :lol: tyttö kävi tässä aamusella toi pullaa ja muutakii särvintä mie oon kuin hänen äitinsä niin hää miusta huolehtii hää onkii taivaan lahja miulle kyllä mie välillä kaipaa et ois omaisii mutt kaikk on pois no onhan miulla Jumala ja työ täällä mie tykkään Jeremiasta ja Jobista jotku ei Jobbii lue kun on niin kova kirja joittenkin mielestä

Kuva

tuol vissii miekii kurkin niinkuin tuo kuvankin tyttö no ei miulla oon ennää tummaa tukkaa harmaa pää miul on nyt ei justii sada mutt kyllä se viellä sateloo mie löysin uutisista eilen lahkoista jotkut oli tehneet niistä kirjan katotaa jos nuoremmat jaksavat sitä tännekii laittaa jos eivät eki niin mie laitan onhan miulla aikaa ja evästä nyt mie lähen lukemaa hyvät voinnit kaikille

Kuva
kakkuu teillekii
Kuva
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja Maikku » 13.04.2017 17:06

Kuva

Täss on kaffee kans.
Siunattua pääsiäistä jokaiselle!
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 14.04.2017 17:58

Iltaa ja rauhaa kiitos kakusta ja kahvista :P jätän meille luettavaksi tämän ihanuuden :P siunattua iltaa

Kuva

Innoitettu voittamattomuus

Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta. Matt. 11:29.
"Jota Herra rakastaa, sitä Hän kurittaa." Kuinka pikkumaisia meidän valituksemme ovatkaan! Kun Herra kuljettaa meitä läheisempään yhteyteen itsensä kanssa, niin me vaikeroimme ja sanomme: "Oi Herra, anna minun olla niin kuin muutkin ihmiset". Jeesus pyytää meitä tarttumaan ikeen toiseen päähän: "Minun ikeeni on sovelias, asetu minun vierelleni, niin vedämme yhdessä". Oletko samastunut Jeesukseen tällä tavoin? Jos olet, niin tahdot kiittää Jumalaa Hänen kätensä painosta.
"Hän antaa voimattomalle voimaa yltäkyllin." Jumala vapauttaa meidät tunteellisuudestamme, ja meidän valituksemme muuttuu ylistyslauluksi. Ainoa keino päästä tuntemaan Jumalan voimaa, on ottaa Jeesuksen ies päälleen ja oppia Hänestä.
"Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne." Mistä pyhien ilo on lähtöisin? Ellemme tuntisi heistä ketään, me sanoisimme: "Voi, eihän hänellä ole mitään kannettavaa". Nosta verho syrjään: rauha, valo, jumalallinen ilo ovat todisteena kuorman olemassaolosta. Jumalan antama kuorma murskaa rypäleet, ja niistä tulee viiniä, mutta useimmat meistä näkevät vain viinin. Mikään voima maan päällä tai helvetissä ei voi voittaa Jumalan Henkeä ihmisen hengessä. Tämä on sisäistä voittamattomuutta.
Jos havaitset itsessäsi valittelevaa mieltä, niin potki se armottomasti ulos. On selvä rikos olla heikko Jumalan voimassa.

Oswald Chambers
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 15.04.2017 08:25

Rauhaa ja huomenta, näin on tämäkin kuu puolessa välissä, ohi mennen tv 7 katselin näytelmää ym sekahedelmä uskontoa minulla teki pahaa katsella esim "pääsiäistapahtumaa" olenko minä niin pihalla, että näen hirveän luopumuksen totuudesta, pyhyydestä ja kuuliaisuudesta, hengellisyydestä on tehty suurelta osalta teatteri viihde :roll: ihmisiä viihdytetään kaikilla eri konsteilla jotkut näkee suuren herätyksen minä en näe herätystä. Pitäisi jokaisen tutkia että herätys on pääasiassa meille uskoville kun olemme uneen vaipumassa niin kuin tyhmät neitsyet joilta öljy loppui, he olivat tosin viisaiden joukossa mutta jäivät ulkopuolelle kun Herra tuli. Mutta enpä enempää tuosta kirj jätän Dave veljen kirj tähän loppuun siunattua päivää Jeesuksen Kristuksen omille!

HÄN EI OLLUT TÄSTÄ MAAILMASTA
Kuva
Elia ja Eenok, nuo kaksi profeettaa siirrettiin, ja heillä oli jotakin yhteistä. He molemmat vihasivat syntiä ja rukoilivat sitä vastaan. He molemmat vaelsivat niin lähellä Jumalaa, että he eivät voineet muuta kuin vihata jumalattomuutta yhdessä Jumalan kanssa.
Kaikkiin Jumalan yhteydessä vaeltaviin se vaikuttaa väistämättä kasvavaa vihaa syntiä kohtaan, eikä vain vihaa vaan myös siitä erottautumista. Jos edelleen rakastat tätä maailmaa ja olet kotonasi jumalattomien seurassa, jos olet niiden ystävät, jotka kiroavat Häntä, et vaella Herran kanssa, vaan istut aidalla saattaen Hänet julkiseen häpeään.
”Ja kun Hanok oli vaeltanut Jumalan yhteydessä, ei häntä enää ollut, sillä Jumala oli ottanut hänet pois”(1 Moos.5:24). Me tiedämme Hebrealaiskirjeestä, että tässä puhutaan Eenokin siirtämisestä, siitä tosiasiasta, ettei hän maistanut kuolemaa. Sillä on myös syvempi merkitys. ”Häntä ei enää ollut”, tässä Raamatun kohdassa tarkoittaa myös, ettei hän ei ollut tästä maailmasta.”
Hengeltään, aisteiltaan Eenok ei ollut osa tätä pahaa maailmaa. Hänet otettiin ylös taivaalliseen valtakuntaan hengessä. Paavalin lailla hänkin kuoli päivittäin tälle maailmalle, vaikka huolehti perheestään, työstään, todistuksestaan. ”Häntä ei enää ollut” – hänen olemisensa ei ollut tästä maailmasta. Herra täytti hänet. Jokaisena valvehetkenään hänen mielensä palasi Herran luo. Hänen sydämensä oli kiinnittynyt Jumalaan kuin kuminauhalla. Mitä enemmän kuminauhaa venyttää, sitä pikemmin se palaa takaisin, kun päästää sen irti. Eenokin sydän ”palasi” aina Herran luokse.
Kun ihmiskunta tuli aina vain pahemmaksi hänen ympärillään, kun ihmisistä tuli himokkaita petoja, kovia ja aistillisia, Eenokista tuli enemmän ja enemmän sen kaltainen, jonka kanssa hän vaelsi.
D.Wilkerson
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja kaisu » 17.04.2017 10:30

Rauhan tervehdys uskon ystävät, lomat on pidetty ja tuntuu että olen väsyneempi kuin työ elämässä. savossa olimme viikonlopun miehen sukulaisissa, oli siellä väkeä, kun tupakokous pidettiin, tunnelma oli ihana ja yhteydestä sai nauttia, kiitos Herralle :clap: Miten teillä on pyhät mennyt, että miten olette voineet, toivon että Herrassa olette voineet hyvin. Kun aamusella heräsin ja join kahvia, niin korvaani osuin lause, pyhiinvaellus: Radio deillä joku julista sen mainitsi, lausui että kristityt tekevät näitä pyhiinvaellusmatkoja Israeliin, mikä tuossa kalahti korvaan minulle, niin tuli mieleeni kun muutkin uskonnot tekevät näitä pyhiinvaellusmatkoja laitan jotain tietoa, kukin lukija voi itse päätellä onko tämä Raamatullista?

Pyhiinvaellus
Pyhiinvaellus on hengellinen tai uskonnollinen matka johonkin pyhään paikkaan uskonnosta riippuen. Lähes kaikilla suurilla uskonnoilla on yksi tai useampia pyhiinvaelluskohteita. Kristinuskossa tärkeimpiä pyhiinvaelluskohteita ovat Rooma ja Jerusalem, islamissa puolestaan Mekka.

Pyhiinvaeltamisen kehitys kristinuskossa

Pyhiinvaellukset suuntautuivat aluksi paikkoihin, jotka olivat yhteydessä Jeesuksen elämään, syntymään ja ristiinnaulitsemiseen. Sellaisia olivat esimerkiksi Beetlehem, Nasaret sekä erityisesti Jerusalemin Pyhän haudan kirkko, jonka Pyhä Helena rakennutti Jeesuksen ristiinnaulitsemispaikan päälle. Pyhää Helenaa, Rooman keisarin Konstantinus Suuren äitiä, pidetään kristillisen pyhiinvaelluksen äitinä. Hän pyhiinvaelsi niille seuduille, missä Jeesuksen oli sanottu eläneen ja rakennutti kirkkoja Jeesuksen elämän merkittävimmille paikoille kuten mm. Jerusalemissa Golgatalle ja Öljyvuorelle sekä Bethlehemissä Jeesuksen syntymäpaikan päälle.[3] Tältä ajalta eli 300-luvulta on säilyneet myös varhaisimmat kirjalliset kuvaukset pyhiinvaelluksista Lähi-itään. Oletetaan, että jo ensimmäiseltä vuosisadalta alkaen olivat kristityt vierailleet Jeesuksen elämän tärkeissä kohteissa, sekä marttyyrien, etenkin apostoleiden haudoilla sillä ensimmäisistä kirjallisista kuvauksista käy selväksi, että nämä paikat oli tunnettuja kristittyjen keskuudessa. Ensimmäisiin kirjallisiin kuvauksiin kuuluu Pyhä Hieronymuksen kirjoitukset, missä hän rohkaisee kristittyjä pyhiinvaelluksiin.[4]

Vielä nykyäänkin on Jerusalem tärkein yleiskristillinen pyhiinvaelluskohde ja siellä käy vuosittain käy yli 2 miljoonaa vierailijaa. Tämä luku tosin sisältää myös juutalaiset ja muslimit, joille heillekin on Jerusalem tärkeä pyhiinvaelluskohde.[5][6]

Sydänkeskiajalla pyhiinvaelluksen ja ristiretken välinen käsitteellinen ero oli häilyvä. Molemmista käytettiin samankaltaista terminologiaa. Itseasiassa ristiretket alkoivat tarkoituksenaan oli turvata pyhiinvaeltajien pääsy Jerusalemiin.[7]
Lähde ja linkki koko kirjoitukseen alla
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhiinvaellus

Kuva
kaisu

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 18.04.2017 15:09

Kiitos paljon kaisu :thumbup: kun luin tuota niin oikein pysähdyin ajattelemaan, en ole nimittäin tuohon kiinnittänyt huomiota :shock: tosin joskus ajatellut sanoja joissa lausutaan "pyhä" esim. lainauksia... (Pyhä kaste - kristittynä olemisen perusta.) Viimeinen ehtoollinen tai Pyhä ehtoollinen on Leonardo da Vincin seinämaalaus suojelijalleen herttua Ludovico Sforzalle. Wikipedia
Israelin matkoja olen vetänyt vuodesta 2007 alkaen. Pyhä maa vetää puoleensa aina uudelleen ja uudelleen! Autuaita ne, joilla on mielessänsä pyhät matkat. Eli tuo on otettu Psalmista
Ps. 84:6
Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa, joilla on mielessänsä pyhät matkat! minusta Biblia antaa selkeän käsityksen tuosta jakeesta
Biblia (1776)
Autuaat ovat ne ihmiset, jotka sinun pitävät väkenänsä, ja sydämestänsä vaeltavat sinun jälkees,
Minulle ei tule kyllä mieleen että "joku matka olisi pyhä" näitä "pyhiä matkoja on tehneet monet eri uskonnot, ja kristityt, ja jopa siellä langenneet syntiin ym niin oikein pyhältä vaikutta :roll: ja sana sanoo "olkaa pyhät" ja sekin on Herran anti meille, jos kuljemme ja elämme Hänen tahdossaan, "ilman pyhitystä"...
Hebr. 12:14
Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
1Piet. 1:16
Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
1Piet. 2:9
Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
Alla on Jeesuksen autuaita lauseet.
Matteuksen evankeliumi:
5:3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
5:4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
5:5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
5:6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
5:7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
5:9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa

Minulla on ollut kipuja huono olo siksi en ole oikein jaksanut olla foorumilla, nytkin särkee korvaa siunausta kaikille
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 19.04.2017 10:07

Kuva
Pääsiäinen on mennyt. Minulla ei ole oikein mitään kerrottavaa. Hiljaisesti ja yksinäisesti on pääsiäinen mennyt. Olen vain miettinyt Jeesuksen Golgatan työtä. Tv7 katsoin, kun tieteellisesti tutkittiin oliko Jeesus varmasti kuollut ristillä. Oli se aika järkyttävää, kuinka paljon Jeesus joutui kärsimään puolestamme. KUULKAA; ME OLEMME HYVIN KALLIISTI OSTETUT.
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Elise » 19.04.2017 12:04

mie löysin tään kiitos Jumalalle et tuokii väärennös tuli ilmi vaikka tuo tutkija akka väittää vastaa :shock: näin hyö yrittää tahrata Herran mutta ei niin pimiää oo ettei sitä Jumalan valkeus paljasta :P :thumbup:
Kuva
Palanen vanhaa papyrysta.
Tutkija: Jeesuksen vaimosta kertova papyrus todennäköisesti moderni väärennös

Koptinkielisen tekstin sanottiin olevan peräisin 300-luvulta. Papyruksen alkuperästä on kuitenkin noussut esiin uusia todisteita, jotka viittaavat aivan muuhun.

Tutkijapiireissä kuhinan aiheuttanut papyrusdokumentti, jossa näytettäisiin vihjaavan Jeesuksen avioliittoon, on todennäköisesti modernin ajan väärennös. Asiasta kertoo papyruskappaleen esitellyt Harvardin professori itse.

Kristinuskon alkuhistoriaan perehtynyt professori Karen King esitteli papyruksen Roomassa 2012. Koptiksi kirjoitetussa tekstikappaleessa mainitaan sanat "Jeesus sanoi heille: minun vaimoni". Tuolloin tekstin sanottiin olevan peräisin 300-luvulta.

Käyntikorttia pienemmän papyruksenkappaleen aitous herätti tutkijoiden epäilyt jo tuoreeltaan. Nyt King sanoo, että hyvin todennäköisesti kyseessä ei ole aito antiikin teksti.

– Jos kysytte minulta nyt, mihin suuntaan kallistun – antiikin tekstiin vai moderniin väärennökseen – uuteen todistusaineistoon pohjaten olen kallistumassa moderniin väärennökseen, King sanoi uutistoimisto AP:n haastattelussa.

King viittasi muun muassa viime kuussa The Atlantic -lehdessä julkaistuun tutkivan journalismin reportaasiin. Lehdessä herätettiin epäilyksiä papyruksen omistajaa, floridalaisliikemies Walter Fritziä kohtaan.

Lehti löysi ristiriitoja Fritzin kertomuksessa siitä, kuinka hän oli hankkinut papyruksen haltuunsa. Fritz on kiistänyt väärennöksen.

King muistuttaa myös, että hän on alusta saakka sanonut, ettei teksti joka tapauksessa todistaisi sitä, että Jeesus olisi ollut naimisissa.

Professori sanoo lisäksi, että vaikka hän ei ole iloinen siitä, että on joutunut valehtelun kohteeksi, hän on kuitenkin helpottunut, että totuus on tullut julki.

Lähteet: AP

Kuva
Kuva
Elise

EdellinenSeuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi