HELMIKUU: SYDÄMEMME ASIOITA

Keskustelua mieteitä päiviimme

HELMIKUU: SYDÄMEMME ASIOITA

ViestiKirjoittaja Maikku » 01.02.2017 08:21

Kuva
ILM. 12:11. Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
Kuva
Muistui eräs tapaus , kun olin hiljattain tullut uskoon, asuin silloin Kurjenmäessä. Jalkakäytävä oli hämärä, oli siellä kyllä katuvalot, mutta ne valaisivat huonosti. Kävelin aina tuon matkan, minulla ei ollut rahaa bussimatkoihin, olin vain köyhä maalaistyttö. Kerran olin taas kävelemässä rukouskokouksesta kotiin, silloin tuli vastaan mies polkupyörällä, minut nähdessään hän pysähtyi ja heitti pyöränsä sivuun, tarrauti minuun kiinni. Sydämeni melkein pysähtyi, niin kovin pelästyin. Sitten sanoin kovalla äänellä: " Jeesus on minut verellään pessyt ja olen Jeesuksen oma enkä huoli mitään tuollaista, mitä mielessäsi on." Mies irrotti otteensa ja oli tosi hölmistyneen näköinen. Minä pääsin karkuun Jeesuksen todistuksen kautta ja mistä liekin muusta. Kiitos, kiitos Jeesus.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

Re: HELMIKUU: SYDÄMEMME ASIOITA

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 01.02.2017 10:24

Kuva

Huomenta ja siunattua tätä alkavaa Helmikuutta, sinä Maikku olet mahtavasti aloittanut tämän osion minua siunasi tuo todistus, miten elävä Herra pitää omistaan huolta kunnia Hänelle !! :thumbup:
Kun minä laitoin päivän sanaa kohdasta joka on minulle ollut ja on rakas kohta, niin laitan sen tähänkin, miten tärkeä ja siunattu se onkaan "oppia tuntemaan Kristuksen rakkaus" Hänen joka asuu meissä Pyhän Hengen kautta, juurtua Häneen. Jeesus Herramme on ihmeellinen, tuo ihmeellinen on yksi Hänen nimistään, Hän on arvollinen saamaan kiitoksen, kunnian Hän saakoon vallata jokaisen omansa sydämen niin että tuo alla oleva sanan kohta olisi piirretty meidän sydämen tauluun, huomaatteko hänen rakkautensa tunteminen on kaikkea tietoa ylempänä, ei tarvitse olla olla
"viisas, oppinut raamattu kouluja ym käynyt" sillä jos ovat käyneetkin niin tuntevatko he todella sen välityksellä Herran? Uskon että se mitä tuo sanan paikka pitää sisällään saadaan kuuliaisuuden tiellä palvelemalla rakastaan koko sydämestään se on pieniä askeleita syvempään rakkauteen Vapahtajaamme kohtaan. siunattua päivää
Ps lainaan tuon siunatun kohdan Maikulta...
Maikku kirjoitti:ILM. 12:11. Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.

EF.
17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 01.02.2017 11:39

Tulin uudestaan en voinut ohittaa tätä se kosketti minua tämä pieni lainaus on Oswald Chambersin kirj.
Paavalin ainoa intohimo oli julistaa Jumalan evankeliumia. Hän oli mielistynyt suruun, pettymyksiin, ahdistuksiin, mutta vain yhdestä syystä: ne pitivät hänet järkkymättömän antautuneena Jumalan evankeliumille.
2Kor. 12:10
Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Mikä valtava salaisuus tuohon kätkeytyykään mielistyä kaikkeen niin kuin Paavali tuossa kirj, tuo on kaukana tämän päivän Evankeliumista jotka julistavat tuon sanan vastaisesti, tulee mieleeni ajatus..( oppia tyytymään oloihinsa) merkille pantavaa on, kun tuon asenteen saa Herrassa, siihen liittyy väkevyys Herrassa, ei tarvita omatekoisia ulkoisia turhia sanoja ja tekoja tuon kaltainen ihminen joka tuohon mielistymiseen voi sanoa kuin Paavali " minä olen..."
2Tim. 4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.

:thumbup:
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 02.02.2017 10:39

Kuva
Olin tänään taas kuulokekuksessa ja sain uuden kuulokojeen, digitaalisen, ja sillä pitää opetella kuuntelemaan. Kaikki äänten värit ovat erilaisia, minusta vähän outoja. Viime yönä en nukkunut silmällistäkään. Olen aika väsynyt ja silmiä kirvelee. Taidan mennä pienelle torkulla.Kuva
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Elise » 02.02.2017 10:57

Kuva

voi voi sinuu Maikku Jumala suokoon et saat levättyä on tuo rankaa saisit tuon vekottinen nyt kuntoon :thumbup: no tiiättekö mitä miulle tapahtui :roll: no mie kaatua tupsahdin taas on käsivarret mustelmilla ja toinen jalkakii oon mie semmoinen teppaaja et meen seinästä seinää no miul on oma karuselli täällä kotona pittää vissii laittaa kuminauhat jalkoihin et saa nostaa niitä kun kävelee :P en mie pienistä välitä etteen päin mennää
no nyt alko uusi kuukii meille Jumala armossaan jokaisen päivän tietää ja säätää ja neuvoo meitä
tiijättekö mie kuutelin aamusella kun puhuvat tuosta miesten homo avioliitossa
yksikään ei sanonut että se on synti oudoksi mennee kirkon touhut ainahan ne on ollut jotekii outo totuuteen nähden mutta nyt mennöö tosissaa yli äyräinen koko kirkko :eek: oikein hävettää miten Jumalan sanaa lyödään lokaan maailman ihmiset luuloo et myö uskovat ollaan kaikki samanlaisia
Jumala meitä armahtakoon
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja Maikku » 03.02.2017 07:18

Kuva
Ei siitä torkkulevosta mitään tullut. tuli vieras, enkä päässyt lepäämään, enkä jaksanut tännekään tulla. Ei se viime yökään mennyt hyvin, vasta aamuyöllä pääsin uneen. Hyvä niinkin. Katsotaan jos jaksan tulla uudestaan vielä tänään. Kiitos Elise, kun jaksat kannustaa ja myös Irkku.
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Maikku » 03.02.2017 17:04

Kuva
Tulin kuitenkin.
Olen miettinyt kiitosta. Kiitoksessa on kolme porrasta on kiitos, on ylistys ja korkeimmalla palvonta. Olemmeko ymmärtäneet palvonnan, mitä se todellisuudessa on? Me laulamme: palvon sinua Jeesus, minusta tuo on kaukana palvonnasta. Ymmärrän palvonnan niin: olemme Pyhän Jumalan edessä, emme välttämättä saa sanaa suusta. Kumarramme ja laskeudumme polvillemme Pyhyyden edessä. Olenko ymmärtänyt oikein. Sanokaa, miten te ymmärrätte palvonnan?.
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 04.02.2017 17:32

Rauhaa tiedätkö Maikku kyllä minä koen samoin mitä sinä tuot esille, tuo ylistys tänään on enempi monilla ulkoista sielullista toimintaa eli laulamista samaa säkeistöä toistaen pomppimista ja jopa tanssimista ym. :roll: Kun Pyhä Henki oikein kohtaa ihmistä niin kyllä se kokemus on niin pyhää että siinä on vaiti ymmärtää Hän on todella PYHÄ joka läpi leikkaa ihmisen ja tuntee tyystin se on jotain sitä mitä ei edes osaa sanoin tuoda julki, ajattele mitä sana sanoo tuosta Pyhyydestä, jopa enkeleistä palvonnasta.... Merkille pantavaa oli että palvonta sanaa ei löytynyt sanasta :roll: vaan kunnia, kirkkauden ja ylistys
Ilm. 4:11 "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut."

Ilm. 5:12
ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."

Ilm. 4:8
Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on."

Jes.
6:3 Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa."
6:4 Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.
6:5 Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin."

Tähän loppuun laitan tämän ihanan kirj siunausta
Kuva
Kirj on Oswald Chambers
Jeesuksen valloittava majesteettisuus

Kristuksen rakkaus vaatii meitä. 2. Kor. 5:14.
Paavali sanoo, että Kristuksen rakkaus on voittanut hänet, saanut hänestä yliotteen ja pitää häntä ikään kuin pihdeissä. Hyvin harvat meistä tietävät, mitä merkitsee olla Jumalan rakkauden tiukassa otteessa; meitä pitää otteessaan vain omat kokemuksemme. Jumalan rakkaus oli vanginnut Paavalin niin, että hän ei nähnyt mitään muuta. "Kristuksen rakkaus vaatii meitä" - kun kuulet tämän sävelen soivan jossakin miehessä tai naisessa, niin voit olla varma, että Jumalan Henki saa esteettömästi vaikuttaa hänen elämäsään.
Kun olemme uudestisyntyneet Jumalan Hengestä, on todistuksemme aiheena se, mitä Jumala on tehnyt meille. Hyvä niin, mutta Pyhän Hengen kaste pyyhkii sen ainiaaksi pois, ja me ymmärrämme vähitellen, mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan: 'Te tulette olemaan minun todistajiani' Ei sen todistajia, mitä Jeesus voi tehdä - se on alkeellista todistamista - vaan "minun todistajani". Silloin me katsomme kaiken kohtaamamme tapahtuvan Hänelle, olipa se sitten kiitosta tai moitetta, vainoa tai suosiota. Ei kukaan pysty alistumaan tällaiseen Jeesuksen puolesta, ellei Hänen persoonansa voiman majesteettisuus häntä siihen vaadi. Millään muulla ei ole merkitystä. On kummallista, että kristillisen työn tekijä käsittää tämän aivan viimeiseksi. Paavali sanoo Kristuksen rakkauden vanginneen hänet; sen tähden hän toimii niin kuin toimii. Hänelle on samantekevää, sanovatko ihmiset häntä hulluksi vai järkeväksi. Hänen ainoa päämääränsä on saada ihmiset vakuuttuneiksi Jumalan tuomioistuimesta ja Kristuksen rakkaudesta. Ainoastaan Kristuksen rakkaudelle antautuminen kantaa hedelmää ihmiselämässä. Silloin me emme jätä vaikutelmaa omasta henkilökohtaisesta pyhyydestämme, vaan tuomme elämässämme ilmi Jumalan pyhyyttä ja voimaa.
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 06.02.2017 13:21

Kuva
Tänään on kuiva pakkapäivä ja tyhjensin vaatekaapin vaatteet parvekkeelle tuulentumaan ja pesin koko kaapin. Teen pienen kevätsiivouksen. Joka päivä joku kohde niin ei tule liian raskaaksi.
Kuva
Minulla edelleen kummallisia kipuja päässäni. Ajatukset menevät väkisin sinne, mitä siellä mahtaa olla? Herra sinun käsiisi jään, pidä sinä minusta huolta.
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 07.02.2017 12:18

Siunausta miten Maikku se sinun verenpaine on tuo vaikuttaa että olisi verenkierto häiriöitä :roll: touhuile varovasti muista lepäillä jookos, mulla on sisko tällä hetkellä leikkauksessa polvi laitetaan uusiksi eli teko"polvi" Henkalle on tehty sama meni jalka töissä, vähän jännittää kun on niin paljon muitakin sairauksia hänellä ja asuu Hesassa asti, no Jeesus on hänen kansaan Henkensä kautta. mun pitäisi mennä nyt tiskaamaan ja silittämään Herra Jeesus ilmesty auttamaan Maikkua, Ainoa, Henkaa ja jokaista sinun omaasi Herra siunattua päivää
Kuva
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi