Tammikuu 2017.Herra Sinä tunnet meidät:

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Tammikuu 2017.Herra Sinä tunnet meidät:

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 15.01.2017 10:47

Herramme Jeesus ELÄÄ siunattua päivän alkua kaikille Elise minä luin tuota sinun laittamaa kirj. ja siirsin sen eli tämän (Terve oppi ja ymmärrys) oli mahtava kirj se on osiossa (Janoatko sinä totuutta?)
Ja tuo laulu jonka laitoit on ihana puhutteleva laulu, mitä tuskaa, kärsimystä Jeesus onkaan kokenut meidän syntiemme tähden, miten kallis hinta meistä onkaan maksettu, niin Maikku on hyvä nauraa ja itkeäkin se kuuluu meidän elämään on tosin ulkoisesti niin vähän mikä naurattaa Elise tuon niin mukavasti asioita esille et tulee hyvällä tavalla nauru kiitos Elise olet piristys ruisku meille :thumbup:
Nyt toivotan siunattua tätä päivää rakkaan Herramme Jeesuksen armossa, rakkaudessa. :P

Tämä pieni kirj loppuun meille...

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. – Joh. 15:4
Yhteys Jumalan kanssa hengessä on päämäärä, joka meidän on aina pidettävä silmiemme edessä; sen, mikä meitä siihen voi auttaa, täytyy olla meille rakasta ja arvokasta. Mutta kaikkea muuta meitä ulkonaisesti kohtaavaa meidän täytyy koettaa katsoa välinpitämättömästi, jotta tuo yksi tarpeellinen ei häiriytyisi siksi, että päästämme liian syvälle sydämeemme jotakin vierasta. Meidän ei kannata olla sydämessämme levottomia mistään, mikä on ja mitä tapahtuu ulkopuolellamme. Kaikessa meidän on vain huolehdittava siitä, että miellytämme Jumalaa ja
sydämemme on oikeassa suhteessa häneen. Iloitse – sillä meillä on Jumala, joka on lähellä meitä ja jonka läheisyydessä voimme avoimesti
esittää kaikki toiveemme. Valvokaamme hänen ovipielessään, älkäämme väsykö! Hän on itse kutsunut meidät ja hän on myös ottava meidät huomaansa. Aamen!
(G. Tersteegen)
Kuva
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Elise » 16.01.2017 12:13

mie tulin tänne heilumaan siivoilen pölyä on niin mahottomasti nyt on hyvä ilmakii touhuta no mie ajattelin minin tuon kirjotuksen laitan hyvä kun sie irkku sen siirsit nyt on oikialla paikalla taas mie lainaan tuota kirjotusta oli mahottoman hyvä et pitää sae toistaa
irkku kirjoitti:Tämä pieni kirj loppuun meille...

Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. – Joh. 15:4
Yhteys Jumalan kanssa hengessä on päämäärä, joka meidän on aina pidettävä silmiemme edessä; sen, mikä meitä siihen voi auttaa, täytyy olla meille rakasta ja arvokasta. Mutta kaikkea muuta meitä ulkonaisesti kohtaavaa meidän täytyy koettaa katsoa välinpitämättömästi, jotta tuo yksi tarpeellinen ei häiriytyisi siksi, että päästämme liian syvälle sydämeemme jotakin vierasta. Meidän ei kannata olla sydämessämme levottomia mistään, mikä on ja mitä tapahtuu ulkopuolellamme. Kaikessa meidän on vain huolehdittava siitä, että miellytämme Jumalaa ja
sydämemme on oikeassa suhteessa häneen. Iloitse – sillä meillä on Jumala, joka on lähellä meitä ja jonka läheisyydessä voimme avoimesti
esittää kaikki toiveemme. Valvokaamme hänen ovipielessään, älkäämme väsykö! Hän on itse kutsunut meidät ja hän on myös ottava meidät huomaansa. Aamen!
(G. Tersteegen)

nyt meen jatkamaa poikkean jos mie jaksan ehtoolla Jumalan haltuun.
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja Maikku » 17.01.2017 10:40

Kuva
No nyt olen ihan kuuro, en kuule mitään, on kuin maan alla olisi. Kaikki täytyy kirjoittaa, ei voi soittaa.
Kojeeni ei toimi. Eilen yritin letkua laittaa siihen enkä onnistunut. Kaksi tuntia yritin, sitten väsyin. Ystäväni kuskasi minut tyksiin ja tuli mukaan korvaksi. Koje jäi sinne korjattavaksi. Se olikin jo vanha, jonkun toisen käytössä ennen minua. Tiedä sitten vaikka olisi rikki. Harmi vain, kun se kestää 2-4 päivää. Pitäisi niin kauan olla kuulematta mitään.

Täytyy vaan pyytää Herraa puhumaan sydämelleni. Jo aamulla Hän sanoi: "Ole levossa", ei muuta. Toivon Hänen olevan juttuseurani nyt. Se on vain, kun ei oikein tahdo kuulua, ei osaa hiljentyä.

Kuitenkin Raamattu sanoo: "Kaikki minä voin Hänessä, joka minua vahvistaa". Kärsivällisyyttä tässä opetellaan. "Kiitos Herrani, sä ymmärrät."
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 17.01.2017 21:27

Voi surkeata on tasan tarkkaa vaikeata muistan rukouksin
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 18.01.2017 06:29

Kuva
Kiitos Irkku, sä ymmärrät. Nää on niitä koeettelemuksia, joita Herramme salli, miten niihin suhtaudumme. Onneksi mulla on tytär, joka tuli työn jälkeen luokseni ja aloimme leipomaan. Hänellä on hyvät huuliot. Saan hyvin luettua hänen huulistaan, mitä hän sanoo. :mrgreen:
Kuva
Hänen miehensä tuli illalla myöhemmin uudelle pullalle ja kahville. Itse en uskalla juoda kahvia illalla, en saa unta, se vaikuttaa heti siihen, pyöriskelen ja pyöriskelen, vasta aamuyöllä pääsen uneen.

Vaikka tie on vaivalloinen,
Herramme sallii sen.
On luvannut olla kanssamme
kaikissa tilanteissamme.
Hän ainut turvamme
ja lepo paikkamme.
Maikku :thumbup: :clap: :-D
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Maikku » 18.01.2017 06:36

Kuva
JUSSIPEKKAAAA, tulehan sinäkin tervehtimään Elisea. On niin kiva, kun saamme olla täällä. :-D :mrgreen:
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Elise » 18.01.2017 15:11

voi voi sinnuu Maikku kohta taas kuulet kun saavat sen vekottimen kuntoon nyt sie oot tosissaan hiljasuudessa mutta Jumalan äänen kuulet sitä ei voi mikään vaientaa Hää puhhuu vaikka meijän korjat ois sairaudesta kuurot, pahempi ois Maikku sisko jos meill ois hengellisesti kuurot korvat Jumala meitä siintä varjelkoo mie muistan sinnuu ja meitä muitakii, mie löisin tämän laitan sen meille kaikes Hää on meijän kanssa

Kuva
Kuva
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja Maikku » 19.01.2017 05:55

Kuva
Eilen tuli tieto postista, että lähetys on saapunut, ja mä riensin onnellisena nyt se on tullut. Kun menin postiin, osoitus oli huomiseksi, siis tänään. Kävin turhaan, mutta ei haittaa, tein siitä ulkoilulenkin vähän pitemmän kuin tavallisesti. Olin vain niin onnesssani nyt alan taas kuulemaan, enkä sen enempää lukenut lähetystä. Hölmö kun olin.

Olen nyt pari yötä nukkunut tosi huonosti, enkä ole rukoillutkaan yöllä, oli olevinaan niin väsynyt ja kuitenkaan ei päässyt uneen. Mitähän tästäkin päivästä tulee, tuleeko torkkupäivä.
Kuva
Taas, Herra, tulen etehesi,
pyytäen Sinun suurta apuasi.
Tiedät kaikki tarkalleen
mitä tänään tarvitsen.
Siunaa täällä ystäviäni
Jokaista aivan erikseen.
Maila
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Maikku » 20.01.2017 12:40

Kuva
No nyt minulla on korva. En aluksi meinannut saada selvää puheista. Korvan täytyy oppia kuuntelemaan, nyt se sujuu jo. Monet, jotka saavat kuulokojeen eivät viitsi opetella kuuntelemaan, vaan laittavat kojeensa laatikkoon, ei se siellä mitään auta. Siinä tarvitaan sisua. Mulla oli kolme päivää kuurona olemista ja korva oppii hiljaisuuteen, mutta sulkee pois ulkopuolisen maailman äänet.
Kuva
Nyt on juhlaa, kun kuulee. Käytän paljon taplettia ja kopioin sinne hyviä saarnoja. Sieltä on hyvä kuunnella. Tietokoneelta en saa selvää, mutta ei haittaa, tapletilta saan. Tämän jälkeen on ihmeellistä elää. Jumalan runsasta apua ja siunausta elämäänne.
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Elise » 22.01.2017 11:21

hyvä on et siee kuulet taas Maikku :clap: nyt mie tuo tuosta Israel uutisista ja sanon voi voi Jumalalla on paljon tekemistä meijän uskovien sydämissäkin mutta niin on juutalaistenkin hyö suosivat tuota Obamaa joka on heitä vastaan mie otan tuosta kirjotuksesta niin työkii nääte kuinka sydämet on kovat ja väärämieliset ja ihan pimiät

Julkaistu perjantai, 20.1.2017 , kirjoittanut Gavriel Eskel
Eniten minua on hämmästyttänyt Amerikan juutalaisten kokoontuminen pian ”auringonlaskuun poistuvan” entisen presidentti Barack Hussein Obaman taakse, vaikka hänen vihamielinen suhtautumisensa juutalaista kansaa ja etenkin Israelia kohtaan on tullut entistä selvemmäksi vielä viime metreillä. Hänen perintönsä tahriintui lopullisesti hänen YK:n lähettiläälleen antamissa ohjeissa pitäytyä käyttämästä veto-oikeuttaan UNSC:n äänestäessä päätöslauseesta 2334, jolla tuomitaan kaikki juutalaisten rakentaminen Juudeassa ja Samariassa ja pääkaupunkinsa Jerusalemin itäosissa laittomaksi ja niihin kotinsa Israelin valtion tuella rakentaneet asukkaat lain-suojattomiksi antaen PA/PLO:n verikoirille avoimen valtakirjan hyökätä heitä vastaan YK:n suojeluksessa. Temppelivuori ja vanha kaupunki ovat sen mukaan puhtaasti islamilaisia kohteita, joiden heprealaisia nimiä ei edes mainita lauselmassa.

VASTALAUSEENA Trumpin valinnalle monet juutalaisjärjestöjen johtajat Amerikassa boikotoivat hänen vihkimistilaisuuttaan.

Eräs progressiivinen ortodoksi-rabbi meni jopa niin pitkälle, että hän peukaloi rukouskirjansa kohdan, jossa siunataan maansa ”tsaaria”, ja pyytää toisia rabbeja tekemään saman historiallisen liturgisen vastalauseen. Arizonan modernin ortodoksian rabbi Shmuli Yankowitz kirjoitti sapattiaamun rukouksen uuteen muotoon julkaisten sen sosiaalisen median sivullaan nimellä ”Rukous kansamme puolesta”. Hän sanoo sen muistuttavan häntä miljardeista haavoittuvista ihmisistä, joiden elämä joutuu uhan-alaiseksi Trumpin hallinnon alla, ja haasteesta jokaisena sapattina rakentaa voimaansa seuraavan viikon hengellistä taistelua varten.

Juutalaisen historioitsijan Jonathan Sarnan mukaan perinteisesti juutalaiset rukoilivat hallituksen puolesta, jonka maassa he asuivat kuten Jeremia kehottaa: ”Toimi sen kaupungin menestymisen puolesta, sillä sen menestys on sinun menestyksesi”. (Jer.29:7) Tämän rukouksen kirjoittivat 15. vuosisadalla Iberian peninsulasta karkotetut sefardit, mutta se levisi ashkenazien pariin ja hyväksytään yleiseksi liturgiaksi ortodoksisissa synagogissa tänään. Sarna sanoo, että ”Hanoten Teshua” rukous sisältää tosin vinkkejä myös hallituksen kiroamiseen tai vastarintaan sitä vastaan, mutta ettei se ollut alkuperäinen tarkoitus.
http://www.timesofisrael.com/altering-p ... l-dissent/,

Sivusta katsoen Amerikan juutalaisten ”suuteleminen heitä lyövää kättä” vihjaa Jumalan päätökseen heidän vahingokseen, kun heidän syntivelkansa on saavuttanut määrätyn kiintiön, kuten Kanaanin maassa asuvien pakanakansojen. Juutalaisten tuli odottaa 430 vuotta, ennen kuin Jumala kehotti Luvattuun Maahansa matkaavia juutalaisia karkottamaan ne tieltään tai tuhoamaan ne kansat täysin, mitä he eivät koskaan toteuttaneet omaksi vahingokseen. (TmK.2:1 -5)
Kuva
Kuva
Elise

EdellinenSeuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi