Marraskuu palvelkaa ilolla Herraa:

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Marraskuu palvelkaa ilolla Herraa:

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 14.11.2016 19:03

Iltaa ja rauhaa on ollut kaiken näköistä että ei ole oikein jaksanut olla foorumillakaan,

tänne oli pyrkimässä sisälle pari venäläistä jotka laitoin pois ja samalla poistin Brittin
kun ei näkynyt mitään elon merkkiä jos hän tuli mukaan vahingossa, :roll: mutta samalla minulle tuli mieleen ajatuksia kun poistoja tein, ei riittä että on nimi kirkoissa, seurakunnissa se ei tee meistä Jumalan perheväeksi, monet voivat kuulua nimellisesti johonkin yhteisöön mutta se on vain nimellisesti mukana oloa eikä Pyhä Henki ole tämän kaltaisessa yhdistäjä, ja ellei niin ole niin yhteys ei ole Jumalan Hengen tuomaa yhteyttä, itse ajatellen foorumia ajatellen, joku tulee tänne ja vain nimi on mukana, minulle se kuvaa sitä että ei halua tänne "kuulua" kirjoitella kyllä sitä voisi sanoa vaikka hei.

Näitä tänään siunausta muistetaan toisiamme rukouksin
:thumbup:
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eki-vaari » 15.11.2016 19:56

Iltaa ja Herramme Kristuksen Jeesuksen rauhaa tälle joukolle täällä on kolea ilma räntää satelee :roll: luin tuota irkun tuontia

irkku kirjoitti: ei riittä että on nimi kirkoissa, seurakunnissa se ei tee meistä Jumalan perheväeksi, monet voivat kuulua nimellisesti johonkin yhteisöön mutta se on vain nimellisesti mukana oloa eikä Pyhä Henki ole tämän kaltaisessa yhdistäjä, ja ellei niin ole niin yhteys ei ole Jumalan Hengen tuomaa yhteyttä,

Yhdyn tuohon irkku mitä yllä kirjoitat kyllä Jumalan lapsien yhteys ei ole pääasiassa ulkoista, ei riittä että on nimi kirjoissa, kansissa eikä sekään että käyt kokouksissa takaa sitä että perille asti pääsee, kyllä se on henkilökohtainen suhde Jeesukseen ja Pyhän Hengen yhteyttä Hänen lunastamiinsa yksilöihin, kannattaa miettiä mikä yhteys on Herrasta ja mikä on toisenlaista yhteyttä
Jumala siunatkoon piskuista joukkoa
:thumbup:
eki-vaari

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 16.11.2016 12:39

Rauhan tervehdys Herra olkoon armollinen meille tänäkin päivänä että saisimme vaeltaa totuudessa, kun äsken kopion yhtä kirjoitusta tänne se siunasi ja puhutti minua ja toi ajatuksia mieleeni :roll: onko kaikki itsestään selvää? esim me menemme kauppaan valikoimme mitä tahdomme jos on rahaa, mutta ellei olekaan niin joudumme monet valintamme hylkäämään, ja silloin moni potee sitä olen toisen luokan kansalainen pohja sakkaa, näin tässä elämässä: Mutta samaa voisi ajatella monien osalla hengellisellä kentällä,on kutsuja. armoituksia ja lahjoja, joita mielellään omitaan itse ja jopa kanssa matkaakin niitä "jakavat" en tosin yleistä mutta paljon on tänä aikana tätäkin monesti "tittelit asetukset ym annetaan niin sanotusti seurakunnissakin tämän maailman luokituksen mukaan,lukeneille oppineille ihmisille joilla on asema, " Jeesuksen aikaiset opetuslapset taitaisi jäädä syrjään"? sillä sanassa on paikkoja jotka kumoavat paljolti tuon kaltaista, että itse omimme itsellemme tai otamme toisiltamme kutsumuksia vastaan, asettaen "viksut, kivat yksilöt, tuskin on helppoa riisuuntua, muuttua tulla pieneksi, palvelijaksi :roll: Kyllä Herra tietää ja antaa jokaiseen astiaan tarpeelliset välineet toimia tässä ajassa, emme ole Hänen silmissään toisiamme parempia tai erikoisasemassa

Joh. 3:27
Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
1Kor. 4:7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?
Jaak. 1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

Joh. 15:5
Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

2Kor. 3:5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,

Otan tähän loppuun pienen osa tuosta kirk joka minua puhutti, siunasi, siunattua päivää

Niilo Tuomenoksa aikanaan.Oppimansa asiat ovat edelleen tarpeellisia
tulla esille. Kirjassaan Kristukseen sidottuja hän kirjoitti, että Jumalan valtakunnan työntekijöiden on muistettava nämä sanat: ”Ei väellä eikä voimalla.” Kirjassaan Kristukseen sidottuja hän ottaa esille kaksi Raamatun esikuvaa, joita Jumala ”työsti” koko heidän elinikänsä palveluksen työhön. Tuomenoksa kirjoittaa: Mooses joutui erämaahan kouluun, jossa tullaan mitättömäksi ja jonka viimeisellä luokalla nähdään palava pensas, joka ei kulu. Saulus talutettiin sokeaksi lyötynä sekä armoon että työkentälle. Ja mitä hän ei heti oppinut, sitä opetettiin hänelle pitkin matkaa Saatanan lyöntien ja pistimen avulla, joka painettiin lihaan. Tämän koulun ovesta on mentävä sisään, jos mieli päästä työyhteyteen Kristuksen kanssa. Se on ankara koulu, ja voi
miten vaikeita ovat läksyt. Siellä ei saa koskaan korkeita arvosanoja. Ei tule papereihin merkintää "kiitoksella hyväksytty". Kutsumus painaa ihmisen tomuun.
Hänen itkunsa kuuluu kuin lattian raosta.Ihminen tarjoaa kehnoa elämäänsä Herran
käyttöön ja huutaa: Ota tämä tomu, ota tämä hengellisesti hukkuvan pitäjän, kaupungin ja maailman tähden! En minä koskaan ole kyllin arvokas siihen tehtävään, joka olisi tehtävä, saati sitten työtoveruuteen kanssasi. Kuitenkin: armahda ja anna öljysi armo myös tähän hampusta tehtyyn lampun sydämeen. Minä, joka olen pimeä, pyydän päästä valoksi, ja minä joka olen mätä, pyydän päästä suolaksi.

Kuva
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tabitha » 17.11.2016 12:25

hei minuakin puhutti tuo sinun kirjoitus kokonaisuudessaan ja etenkin siunasi Tuomenoksan ajatukset :thumbup:

äsken kun laitoin päivän sanaa niin nämä jakeet piti tännekin laittaa siinä on Jumalan ja Mooseksen kommentointia

2Moos.
33:12 Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ole ilmoittanut minulle, kenen sinä lähetät minun kanssani. Ja kuitenkin sinä sanoit: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet myös saanut armon minun silmieni edessä.'

33:13 Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi, että tulisin tuntemaan sinut ja tietäisin saaneeni armon sinun silmiesi edessä; ja katso: tämä kansa on sinun kansasi."

33:14 Hän sanoi: "Pitäisikö minun kasvojeni käymän sinun kanssasi ja minun viemän sinut lepoon?"

33:15 Hän vastasi hänelle: "Elleivät sinun kasvosi käy meidän kanssamme, niin älä johdata meitä täältä pois.

33:16 Sillä mistä muutoin tiedetään, että minä olen saanut armon sinun silmiesi edessä, minä ja sinun kansasi, ellei siitä, että sinä käyt meidän kanssamme, niin että me, minä ja sinun kansasi, olemme erikoiset kaikkien kansojen joukossa, jotka maan päällä ovat?"

33:17 Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi."

Eikö ole erikoista ja siunaavaa lukea elävää sanaa sieltä löydämme tämän kaltaisia totuuksia tuli mieleeni jos me olemme oikeassa suhteessa Jeesukseen niin voimme olla toisillemme siunaus ja kukin saa johdattaa toisiaan kulkemaan kohti luvattua maata eli taivaan kotiin ihan perille asti
siu :P :thumbup: :clap:
tabitha

ViestiKirjoittaja Elise » 17.11.2016 15:35

rauhaa vaan kaikille mie en oo jaksanut oikein mitään kuhto ei oo ollut oikein hääppönen mutta yritää pittää mennä etteen päin hyvin ootte tytöt kirjoitelleet on se Jumalan lahjaa kun noin tuotte asioitta esille miekii sain hyvän mielen kun en mie oo oikei mittää oon yksinäinen lintu tässä maailmassa ei oo virkaa eikä tittelli mutt Jumalan lapseksi miutkii on lunastettu siin on miun tittelini virkani kaikee hyvää miuin uskon sisaruksille ja veljille Jumala siunatkoo joka ikistä
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 22.11.2016 11:00

Rauhaa joskus elämän ulkoiset tilanteet ovat sen kaltaisia että ei niin kuin jaksaisi mitään, meidän tämä vuosi on ollut sen kaltaista, ellei Jumala olisi antanut voimaa jokaiseen päivään niin en tiedän miten olisimme jaksaneet, tiedän että monilla kansa matkaajillani on tosi vaikeita elämän tilanteita, jotenkin vain olen uskomassa että "sittenkin kaikki vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat" pidetään ystävät toivosta kiinni, ja jos emme jaksa joka päivä tännekään mitään laittaa niin ollaan siitäkin vapaat, kaikella on oma aikansa tehkäämme, kaikki Jumalanarmon varassa ja sen mukaan miten jaksamme siunattua päivää kaikille
laitan tämän luvun meille luettavaksi.

Olemme Jumalan lapsia silloinkin kun olosuhteet ”puhuvat” muuta

Älkäämme missään olosuhteissa – olkoot nuo olosuhteet miten kauheita ja ahdistavia ja vaikeita tahansa – lakatko uskovina rukoilemasta Jumalaa Isänämme. Katsokaa Jeesusta Kristusta ristillä. Teloituksen aiheuttamista kivuista ja tilanteen synnyttämistä hengellisistä koettelemuksista huolimatta Herra Jeesus säilytti uskon siihen, että hän yhä oli Jumalan lapsi. Ne koettelemukset, joissa hän Golgatalla oli, eivät heikentäneet hänen luottamustaan siihen, että hän kokemastaan huolimatta oli Jumalan lapsi. Kun hän ristillä alkoi rukoilla, hän ensimmäiseksi sanoi ”Isä”. On hyvin tärkeää, että hän opetti meitäkin aloittamaan omat rukouksemme sanalla ”Isä”: ”Isä meidän.” Se muistuttaa
meitä aina asemastamme Jumalan edessä. Ja rukoustemme kestävyys riippuu siitä, että tiedämme olevamme Isän lapsia. Elämänvaiheissa, joissa me menetämme paljon ja joissa meitä koetellaan kovasti, voi mieleemme tulla ajatus,että Jumala ei kohtele meitä niin kuin Isä kohtelee lastaan. Pikemminkin meistä voi tuntua siltä, että Jumala kohtelee meitä kuin tuomari kohtelee tuomittua rikollista. Mutta kun Jeesus oli suuressa ahdistuksessaan, jollaiseen me emme koskaan joudu, hän ei epäillyt suhdettaan Isään. Hänen kokemuksensa ja hänen suhteensa Isään olivat kaksi eri asiaa. Kun Jeesuksen verensekaiset hikipisarat Getsemanessa putosivat maahan, hän aloitti tuskaisan rukouksensa sanalla ”Isä”. Kun hän rukoillessaan kysyi, oliko mahdollista, että hänen edessään oleva katkera kalkki otettaisiin pois, hän kysyi tätä Isältään. Hän rukoili kaiken aikaa aivan niin kuin hän monia kertoja aikaisemmin oli rukoillut vaikka olosuhteet nyt olivat niin tyystin toisenlaiset kuin ennen. Ristiinnaulittunakin hän rukoili ja kovien kipujen ja ahdistusten uuvuttamana hän sanoi ”Isä”. Vaikuttakoon Pyhä Henki meissä tämän saman, että mekin aina ja
kaikissa olosuhteissa säilyttäisimme luottamuksemme siihen, että me olemme Jumalan lapsia. Jumala varjelkoon meitä, ettei meitä johdatettaisi sellaiseen hengelliseen orjuuteen, joka syntyy, kun olosuhteet ja Jumalan lapseus nivotaan yhteen. ”Jos sinä olet Jumalan Poika, niin voit tehdä tämän, muuttaa kivet leiviksi ja syödä”, ilmoitti sielunvihollinen Jeesukselle erämaassa. Ajatus oli tämä: ”Kaikkivaltiaan Jumalan lapsen ei tarvitse nähdä nälkää.” Sielunvihollinen liitti hyvät olosuhteet ja Jumalan lapseuden toisiinsa. Jos sielunvihollinen kiusaa joskus meitä samalla tavalla, me emme saa antaa periksi. Nähdään mieluummin nälkää kuin sekoitetaan Jumalan lapseus ja olosuhteet toisiinsa. Siinä sekoittuvat silloin myös Jumalan sana ja sielunvihollisen sana toisiinsa.
Suokoon Pyhä Henki meille kyvyn nähdä, mikä on kiusaus ja säilyttää luottamus Isään vaikka menettäisimme kaiken. Kun Jumala sallii meille koettelemuksia, suokoon hän meille myös armon, että meitä ei saisi valtaansa olosuhteiden muuttamisen orjahenki vaan että säilyttäisimme luottamuksen siihen, että meillä ON taivaallinen Isä ja me olemme hänen armostaan hänen lapsiaan, kävi meidän sitten miten tahansa tässä maailmassa.

Ote C.H. Spurgeonin (1834-1892)

Kuva
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 22.11.2016 20:28

Kuva
Kiitos Irkku yllä olevasta kirjoituksesta.
Isä ja Poika ovat yhtä. Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Minua on askarruttanut, oliko Jeesus ihmisen osassa silloin kun Isä hylkäsi Hänet, käänsi kasvonsa pois Pojastaan. Toivoisin vastausta tähän.
:?:
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Maikku » 23.11.2016 14:47

Kuva
Kirjoitan taas vähäsen.
Minulle viime viikolla soitti eräs huijari ja sanoi tulevansa kahden viikon sisällä. Nyt eilen soitti kaksi kertaa. En mennyt avaamaan olin hiiren hiljaa täällä. Eivät olleet ystäviäni. Soitin heille jälkeenpäin ja kysyin olivatko oveni takana. Tänään taas soitti ja pyysin Irkkua rukoilemaan puolestani. Kerroin tästä huijarista. Tänään oli Raamattupiiri tuolla alakerrassa ja menin kaulin kädessä sinne. Kyllä siellä nauru kelpasi. Mulla on kuitenkin helpottunut olo nyt. Kiitos Irkku rukouksesta. Jumala kuuli sen.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 23.11.2016 19:34

Oi kun olisin nähnyt tuon ilmiön kun olit kaulin kädessä :lol: oli hyvä rukoilla kanssasi muistan edelleen ja muistakin soittaa Maila jos on joku hätä, mutta tuohon kysymykseen mitä lupasin puh etsiä sanan kohdat että kyllä Jeesus Herramme suoritti ihmisenä ristintyön vaikka Hänellä olikin Jumalan muoto itse Jumala lihaksi tulleena tänne miksi Hän joutui ihmisenä tuon kokemaan, Pyhä Jumala ei olisi voinut ottaa ihmisten kirousta syntiä päälle uskon että se hylkääminen tapahtui siksi kun kaikki se pahuus synti kirous ym laitettiin Herran päälle, mutta SUURI VOITTO TAPAHTUI HERRAMME SAIN VOITON JA JEESUS SANOIKIN SE ON TÄYTETTY
Joh. 19:30
Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Fil.
2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Hebr.
2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

Gal. 3:13
Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

2Kor. 5:21
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 24.11.2016 10:32

Rauhan tervehdys täältä sateisen ja tuulisen ilman keskeltä Jeesus Herramme siunatkoon ja varjelkoon jokaista omaansa tämäkin päivänä ja kyllä Hän pitääkin huolen tavalla ja toisella kun luin tätä kirjoitusta niin halusin sen tännekin laittaa kertoo luottamuksesta Jumalaan, se ei olekaan aina niin yksinkertainen asia luottaa Häneen elämänsä kaikissa tilanteissa, se oma minä ottaa niin usein sen minä itse hallitsen tämän ja tuon asian elämässäni meidän ajatusmaailmamme mieli on usein kuin kiitorata ja menee sinne ja tänne :roll:

Oswald Chambers
marraskuuta 24
Kaipauksen suunta
Katso, niin kuin palvelijan silmät katsovat heidän isäntäinsä käsiin... , niin meidän silmämme katsovat Herran, meidän Jumalamme puoleen. Ps. 123:2.
Tämä jae kuvaa täydellistä luottamusta Jumalaan. Niin kuin palvelijan silmät ovat kiinnittyneet isäntäänsä, niin meidänkin silmämme ovat kiinnittyneet Jumalaan, ja meidän tietomme Hänestä kasvaa. Heti kun lakkaamme katsomasta Häneen, hengellinen elämämme alkaa kuivettua. Se ei niinkään johdu ulkonaisista asioista kuin ajatuksistamme, kun alamme sanoa: "Luulen kurottaneeni liian korkealle. Olen seisonut varpaillani ja yrittänyt olla Jumalan kaltainen sen sijaan, että olisin ollut tavallinen vaatimaton ihminen". Mutta meidän on ymmärrettävä, että mikään ponnistus ei voi olla liian suuri.
Jouduit ehkä kriisiin päättäessäsi kääntyä Jumalan puoleen, mutta Henki todisti sinulle, että kaikki on hyvin. Nyt siitä on kulunut viikkoja, ehkä vuosia, ja olet pikkuhiljaa päätymässä ajatukseen: "Taisin olla hieman liian mahtaileva. Enköhän pyrkinyt liian korkealle?" Nyt loogisesti ajattelevat ystäväsi sanovat sinulle: "Älä ole typerä. Me tiesimme kyllä heti, kun puhuit tuosta hengellisestä heräämisestäsi, että se on vain ohi menevä mielijohde. Et voi kestää tuollaista mielentilaa, eikä Jumala sitä sinulta vaadikaan". Ja sinä sanot: "No, odotin kai liikoja". Tällainen puhe kuulostaa nöyrältä, mutta se on merkkinä siitä, että luottamus Jumalaan on vaihtunut luottamukseksi maailman mielipiteeseen. Vaarana on, että kun et enää luota Jumalaan, et välitä myöskään nostaa katsettasi Hänen puoleensa. Vasta kun Jumala pysäyttää sinut äkkiarvaamatta, sinä huomaat, mihin olet luisunut. Kun huomaat kuivumisen alkaneen, korjaa vuotokohta heti. Tunnusta, että jotakin on tullut itsesi ja Jumalan väliin, ja poista se välittömästi.
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi