Elokuu Kiitetty olkoon meidän Vapahtajamme

Keskustelua mieteitä päiviimme

Elokuu Kiitetty olkoon meidän Vapahtajamme

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 01.10.2016 07:34

Herra Jeesus siunatkoon tämänkin kuukauden jokaisen päivän armossaan mitä Hän meille suo, tuossa äsken tuli mieleeni lause tarpeellista ja etsin sen sanasta mikä miksi jotkut tilanteet on meille tarpeellista tässä ajassa.?
1Piet. 1:6
Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,

Matt. 5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

2Kor. 4:17 Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,

1Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

Jaak. 1:2 Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,

Me voimme noita jakeita ajatella ja toivon että ne tuovat meille lohdun ja vahvistuksen ja tällä tiellä me koemme noita alueita, silti tietäen että Hänessä me saamme jalon voiton...

Room. 8:37
Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.

Siunattua päivää Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä Hän rakastaa meitä ja jokaista omaansa joka Hän on verellään lunastanut
:thumbup:

Kuva
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Re: Elokuu Kiitetty olkoon meidän Vapahtajamme

ViestiKirjoittaja eki-vaari » 02.10.2016 09:35

Kuva

Jumalan rauhaa teille minä olenkin ollut kuumeessa ja kurkku-korva kivuissa mutta alkaa jo olemaan ohi lääke on purrut ja tauti on kaatunut :P

Syviä mietteitä irkku olet laittanut tuo kaikki mitä sinä laitoit sanan paikkoja kuuluu meidän elämään tällä tiellä riisutaan ja muutetaan meitä ja nuo ovat kaikki niitä apuvälineitä millä meidän Luojamme meitä muuntaa, toki meillä on ulkoisia tarpeita toisilla suuremmat, toisilla pienemmät hyvä jos opimme elämään kohtuudessa ettemme suuria tavoittelisi, jos panostamme liikaa tähän aikaan ulkoisiin puitteisiin niin tärkein saattaa jäädä pienemmälle ja Kristuksen tunteminen saattaakin jää sivuseikaksi, Jumala meitä varjelkoon ja säilyköön tärkein meidän elämässämme, että saisimme sen mikä luvattu on iankaikkinen elämä Kirkkauden Herran luona:
1.Korinttolaiskirje:
9:24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.

Onko laivamme ankkuroitu? saako Jeesus olla meidän pienen purttemme ohjaaja Mestari joka saa luotsia laivamme satamaan

”Oi tullos mun purteeni Jeesuksein, en uskalla lähteä yksin, on eessäni matka niin vaarallinen, suo kanssas ett käyn käsityksin."

Jumalan rauha ja siunaus saakoon hallita meidän pientä ryhmäämme täällä.!

Kuva
eki-vaari

ViestiKirjoittaja Elise » 03.10.2016 12:32

[img]Päivää%20mie%20tänne%20poikkesin%20oon%20ollut%20pihamaalla%20kun%20on%20niin%20nätti%20päivä%20hyviä%20kirjoituksia%20työ%20ootte%20laittaneet%20sydäntä%20lämmittää%20kun%20noita%20lukee%20tääkin%20kuu%20on%20alkanut%20rukoillaan%20että%20saisimme%20%20olla%20%20Jumalan%20armossa%20ja%20%20johdatuksessa%20%20kun%20myö%20täällä%20%20kuljetaan%20mitehän%20Maikun%20olotilat%20on%20%20muistetaan%20%20häntä%20ja%20tuota%20irkun%20miestä%20%20ei%20anneta%20periksi%20ja%20katota%20ulkoisia%20%20olosuhteita%20Jumala%20on%20voimallinen%20auttamaan%20oon%20mie%20sen%20niin%20monesti%20saanut%20%20kokea%20%20siunatkoon%20Jumala%20meitä%20täänkin%20päivän%20huomisesta%20myö%20ei%20vielä%20tiietä[/img] :P
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja Elise » 03.10.2016 12:33

Päivää mie tänne poikkesin oon ollut pihamaalla kun on niin nätti päivä hyviä kirjoituksia työ ootte laittaneet sydäntä lämmittää kun noita lukee tääkin kuu on alkanut rukoillaan että saisimme olla Jumalan armossa ja johdatuksessa kun myö täällä kuljetaan mitehän Maikun olotilat on muistetaan häntä ja tuota irkun miestä ei anneta periksi ja katota ulkoisia olosuhteita Jumala on voimallinen auttamaan oon mie sen niin monesti saanut kokea siunatkoon Jumala meitä täänkin päivän huomisesta myö ei vielä tiietä :P
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja Maikku » 03.10.2016 15:01

Kuva
Jumala on uskollinen. Ihmeellinen Jumala.

Kuuntelin Benjamin Turkian puheen "Seitsemän sanaa ristiltä". Oli se niin valaiseva ja hyvä.
Ristin työ tuli niin hienosti selitettyä.

Mulla oli eilen lapset ja lastenlapset täällä käymässä. Hugo on 3 kk vanha ja Vindset on 11 kk vanha. Molemmat ovat suuria poikia. Hugolla on niin pieni äiti ja poika tuntuu aivan jättiläiseltä äitinsä sylissä. Kiva oli heitä nähdä.

Kuva
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 04.10.2016 08:23

Huomenta Maikku ym sinulla oli varmasti ihanaa kun lapset ja lastenlapset oli käymässä, siitä onkin jo aikaa kun omia vauvojasi pidit noin sylissä Herra siunatkoon sinun jälkipolvesi, Elisellä on joku moka tuossa ekassa kirj käynyt mutta ei se haittaa katson jos saan korjattua joo Benjamin Turkian on aika hyviä selkeitä puheita pitäisi tännekin niitä laittaa nyt aamu puuhiin siunattua päivää Jeesus Herramme olkoon voimamme :thumbup:
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eki-vaari » 05.10.2016 08:11

Jumalan rauhaa sisaret ja veljet tuossa aamusella lueskelin Osmon kirjoitusta niin mieleeni tuli hoviherra joka ei ymmärtänyt ennenkuin Filippus avasi hänelle UT: olevan totuuden , näin monet saattavat jäädä kristityistäkin peite silmille kun ei osata tulkata sanaa vaan jäädään vanhanliiton lakijärjestelmään juutalaisille ja meille kaikille ainut pelastuksen tie on sanoma Jumalan Pojasta joka tuli pelastajaksi mutta lukekaa tuo pieni pätkä minkä lainasin Osmon kirjoituksesta laitoin sen kokonaisuudessaan pitkät-jatkuu kirjoituksiin. Siunauksin meidän pientä joukkoa täällä siunaan Jeesus Jumalan Poika on Herra ja ainut pelastaja! :thumbup:
Apost. 8:
8:27 Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan
8:28 ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.
8:29 Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja."
8:30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"

Osmon kirjoitus alla ja linkki koko lukuun.
viewtopic.php?f=19&t=456&p=1153#p1153
Valaisen hieman VT:n profetioiden tulkitsemista.

Vanha testamentti Uuden testamentin valossa

Kun Vanha testamentti kuvasi Uuden liiton seurakuntaa, niin se tehtiin Vanhan liiton termeillä. Oli vain yksi hyväksytty palvonta- ja uhripaikka, Jerusalem. Jos olisi kerrottu Jumalaa palveltavan muissa paikoissa, se olisi ollut VT:n lukijalle epäjumalanpalvelua. Uuden liiton seurakuntaa täytyi kuvata siten, että siihen kuului uhrit, lehtimajajuhlat ja sapatti, koska lukija katseli asiaa Vanhan liiton lain alaisena.

Kun näitä profetioita luetaan VT:n peitevaate silmillä, niin ei millään käsitetä, että profeetta puhuu Uuden liiton seurakunnasta. Peitevaatteen pimennossa saadaan hyvä syy poliittisen Israelin rakentamiseen ja toivoon, että se muuttuisi lopuksi vanhatestamentillisella tavalla tuhatvuotisessa valtakunnassa lopulliseksi profetioiden täyttymykseksi. Vasta Kristuksessa peite katoaa (2 Kor. 3:14-16). – Israelin matkoilla jotkut innostuvat juutalaisuudesta sen sijaan, että antaisivat Raamatun maan ja Pyhän Hengen koskettaa heitä.

Monet profetiat purkautuvat vasta täyttyessään tai täyttymisen ollessa ovella. Jopa apostolien oli vaikea käsittää ristin kuolemaa ja ylösnousemusta ennen kuin niitä koskevat profetiat täyttyivät. Vanha testamentti ennustaa Uuden liiton tulosta, mutta ei mainitse sanaakaan Uuden liiton seurakunnasta. Vasta kun seurakunta syntyi, alettiin ymmärtää sitä koskevia VT:n ennustuksia. (Israel-intoilijoilta tämä taito on nyt kokonaan hukassa!) Ennustus Daavidin majan restauroinnista sai vasta Jerusalemin väittelykokouksessa uustestamentillisen tulkinnan. Se tarkoittikin (juutalaisten ja) pakanain hengellistä pelastumista (Apt. 15:13-17). Ympärileikkauksen uusi ulottuvuus hyväksyttiin vasta riitojen jälkeen. Paavali antoi joskus siirtymisvaiheessa periksi juutalaisen kulttuurin, mutta ei Jumalan Sanan suhteen (Apt. 16:3).

UT:n sovellus on usein yllättävän radikaali. "Egyptistä minä kutsuin poikani" (Hoos. 11:1). VT:n lukija saattoi ymmärtää tämän vain yhdellä tavalla: se tarkoitti Israelin kansaa. UT sovelsi sitä Jeesuksen paluuseen Egyptistä (Matt. 2:15). Meidän tulee seurata näitä tulkintaperiaatteita ja palauttaa Uudelle liitolle ja seurakunnalle se asema, mikä sillä on VT:n ennustuksissa. Uusi liitto on Jumalan pelastussuunnitelmassa ennustusten lopullinen täyttymys. Vain Uuden liiton kansa vie päätökseen maailman evankelioimisen. Tuhatvuotisesta valtakunnasta emme tiedä vielä paljoakaan. Yksi asia on kuitenkin varma: tuhatvuotinen valtakunta ei ole olemukseltaan juutalainen vaan siinä hallitsevat ensimmäisessä ylösnousemuksessa herätetyt pyhät kansallisuuteen katsomatta (Ilm. 20:4-6). Kun valtakunta on astunut esiin, ymmärrämme paremmin sitä koskevat profetiat.

Ennustusten tulkinnassa on noudatettava varovaisuutta Yli 50 vuoden aikana en muistaakseni ole Suomessa kuullut ainoatakaan eskatologisia profetiaa, joka olisi toteutunut. – Nykyhetki on annettu meille, tulevaisuus on Jumalan.

Viikunapuuvertauksen kerrottuaan Jeesus sanoi: "kun näette tämän kaiken" (Matt. 24:33; Luukas: "kun näette tämän tapahtuvan"). On virheellistä ajatella, että viikunapuu tässä yhteydessä tarkoittaisi nyky-Israelia. Jeesus puhui ensin tulemustaan edeltävistä merkeistä (Matt. 24:1-31). Hän tarkoitti vertauksellaan sitä, että niin kuin viikunapuun lehviminen on merkki luonnollisen kesän tulosta, niin samalla tavalla hänen kertomiensa lopun ajan merkkien ilmeneminen viestittää, että Jeesuksen paluu on ovella. – Vertaus ei muutenkaan ole riittävä perusta opin synnyttämiseksi.
eki-vaari

ViestiKirjoittaja Maikku » 05.10.2016 11:18

Kuva
Jeesus sanoi, kun rukoilette, mene kammioosi ja rukoile Isääsi, joka on salassa. :-D
Kammio on ihmeellinen paikka. Isä odottaa meitä siellä valmiina. Isä haluaisi puhua sydämillemme. Hän on meidän terapeuttimme, emme tarvitse maallisia terapeutteja. Hän haluaa lohduttaa ja myöskin nuhdella ja sanotaan, nuhtelu on rakkautta, koska se johtaa oikealle tielle. Saakoon kammio olla meille hedelmällinen paikka.

Kuva

Jeesus Kristus, meidän Vapahtajamme, meidän toivomme ja rakkautemme kohde. Siunaa ja johdata meitä pientä laumaasi täällä kulkemaan Sinua seuraten.

Tänään menen talossani olevaan Raamattupiiriin. Meitä on siellä vain kolme, mutta ei se haittaa. Olen huomannut Raamattupiirit ovat uskoville sellaisia, että siellä käydään hyvin vähän. Suuret massakokoukset vetävät heitä. Minua ne eivät saa mukaan.

Kuva
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 05.10.2016 21:17

Tänään olen ollut niin väsynyt että en ole jaksanut täälläkään olla katsotaan huomenissa jos Herra suo siunatut yöt kaikille nukkukaa hyvin!
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 06.10.2016 05:44

Kuva
Kirjoitin tänne mielestäni hyvän kirjoituksen ja kaikki meni taivaan tuuliin.
Jumala virvoittakoon sinua, Irkku. Muista, Hän rakastaa sinua hellästi. Ei Hän muutoin sinulle niin paljon vaikeuksia antaisi.

Kuva

Minulla on kerrottavana iloinen uutinen. On löytynyt lääke, joka sopii. Minulla oli yksitoista lääkettä ja jokaisesta tuli kovaa yskää ja nuhaa. Olin jo niin toivoton. Kerran Jumalan palvelija sanoi: "Maila, löytyy vielä yksi lääke". Nyt se on löytynyt. Olen niin onnellinen. Meillä on suuri Jumala, joka seuraa meitä kaikkia. Aikansa kestää vaikeus, sitten Herra sanoo: "Nyt riittää", Irkulllekin ja Henkalle. Jumalan siunausta jokaiselle tänne foorumiin.
Kuva
Kuva
Maikku

Seuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi