Kesäkuu: Ps.62:8 (minun turvani on Jumala.)

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Kesäkuu: Ps.62:8 (minun turvani on Jumala.)

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 17.06.2018 13:03

irkku kirjoitti:Rauhaa jokaiselle Maikku sinulta oli avatar-kuva ja allekirjoitus kuvat kadonneet ja en saanut enää samaa kukka kuvaa :rol :

kaisu kirjoitti:Laitoin erään kirjoituksen ja siellä oli nämä jakeet, jotka minua pysäytti,
miten mielellään me ihmisenä tämän kaltaiset kohdat ohitamme, vaikka tämäkin on hyvin vakava asia etenkin tuo "pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;" ja tuo katkeruuden juuri :roll: minusta tuo pyhitys on tärkein osatekijä, mutta se ohitetaan ja ajatellaan, "armo riittää"

Tärkeä ajatus Kaisu, tuli mieleeni että monet ajattelee luulee, kun olen ulkoisesti maailman menosta pois niin olen pyhä ja salikelpoinen mutta haloo kaikki alkaa sisältä (sydämestä) ei riitä ulkoinen jos sisällä on..
Matt. 15:19
Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

Hän Herra on Pyhä ja hänen omansa pitäisi muuttua sisältä ja vaellukseltaan Hänen kaltaiseen, se on kasvu omille lihan haluille kuoleminen
Jos joku Herran Jeesuksen oma, on sisimmässään haureudessa pahoissa ajatuksissa, ym. niin sitä tämä lause koskee "pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;" Parannus alkaa sisältä päin, eikä ulkoisesta
Muistan kun olin ollut muutaman kuukauden Herran oma, olin kylässä vanhan pariskunnan luona, minulla oli kynsilakkaa kynsissä ja veli tuli asetooli ja pumpulitukon kera puhdistamaan kynsiäni, vaimonsa puutui siihen, ja sanoi työ alkaa sydämestä anna lapsen kasvaa Herran antamaa kasvua.

Tuo jäi minulle sydämeen mitä tämä rakastettu vanha pois otettu sisar sanoi
hän neuvoi minua monessa hengellisessä asiassa ja opetti pitämään sanasta kiinni

Room. 6:22.Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.

Ef. 1:4
niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
Kol. 1:22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
Room. 8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
Room. 8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
Ef. 5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
2Tim. 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
Tiit. 2:12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Tabitha ♥ » 17.06.2018 21:02

Hei vähän meni myöhäiseksi olen ollut "laiska" on niin tukalan kuuma ollut, ei pitäisi valittaa mutta en voi mitään kun on ähky olo. :thumbdown:

Kopioin äsken Wilkersonin kirjoituksia täytyy sanoa että hänellä oli armoitus ruokkia lampaita nytkin oikein nautin kun luin sai syödä hyvin, tuon kaltaisia aterioita on harvassa :clap:

Te olette pyhyydestä keskustelleet ihanaa. Mä laitan David. W. linkin tähän ja jonkun ajatuksen mitä hän sanoo aiheesta, lukaskaa linkistä koko juttu :thumbup:

Kuva
Mitä tuskaa, mitä kärsimystä, mitä yli-inhimillistä ponnistelua innokkaat ihmiset kestävätkään, yrittäessään totella Jumalan käskyä olla pyhä! Paavali sanoi heistä:

Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle... (Room. 10:2,3).

He kuulevat Jumalan käskevän, Olkaa pyhät!, ja he vastaavat, Tahdon olla pyhä vaikka henki menisi! He elävät kauhean taakan alla, tuntematta Kirjoituksia! He haluavat olla pyhiä, ja niin he yrittävät totella Jumalaa puhtaasti omalla tahdonvoimallaan.

Mutta eikö Raamatussa sanota:
Karta pahaa
Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee
Laittakaa pois synti, joka niin helposti juurtuu teihin
Pankaa pois vanha ihminen ja kaikki sen pahat halut
Älä antaudu kiusaukselle

Kuulostaa siltä, kuin Jumala laittaisi kaiken vastuun meille. Ja niin me menemme yrittäen olla pyhiä!

Jotkut luopuvat tupakoinnista, juomisesta, tanssimisesta, kortin pelaamisesta jopa elokuvissa käymisestä. Toiset yrittävät miellyttää Jumalaa paastoamalla, rukoilemalla ja pyytämällä ota pois kaikki pahat himoni. Lupaus toisensa jälkeen tehdään vain rikottavaksi! Joskus, yli-inhimillisten ponnistelujen kautta, he voivat kestää viikon, kuukauden tai kauemmin eivätkä he anna periksi synnille. Sitten, juuri, kun he luulevat voittaneensa, he palaavat taas pohjalle! Kiusattuina, lyötyinä ja epätoivoon jätettyinä!

Miksi? Koska jos he eivät alistu uskon kautta Kristuksen vanhurskaudelle, kaikki on turhaa. He ovat asettaneet itselleen mahdottoman urakan! Kaikkien hyvien tekojemme on lähdettävä puhtaasta sydämestä, joka on uskon kautta pyhitetty Kristuksen työssä ristillä.

Jumala halveksii jokaista ihmisten yritystä olla pyhä kun se tehdään ihmisen omassa voimassa! Hän halveksii jokaista kirjaa, jokaista saarnaa ja jokaista oppia, joka kutsuu ihmisiä pyhyyteen ihmisten tekemien sääntöjen ja tapojen kautta. Kokonaisia pyhyyden liikkeitä on syntynyt sen kautta, kun ihmiset ovat halunneet tehdä kaiken, mikä on inhimillisesti mahdollista Jumalan miellyttämiseen ja pyhänä olemiseen. Muutamista on tullut ehdottomia lain noudattajia.

Kirkkohistoria on täynnä naurettavia ajatuksia siitä, kuinka olla pyhä. Olen lukenut munkeista, jotka nukkuivat orjantappurapensaissa ja lasinpalakasoissa. Toiset sitoivat yhden jalan, hyppien ympäriinsä yhdellä jalalla, kunnes menettivät toisen jalan tarpeen. Simon seisoi kolmekymmentä vuotta pylvään päässä, ja kun hän oli liian heikko seisomaan siellä, hän oli pystyttänyt jonkun paalun ja kahlinnut itsensä siihen. Keskiajalla pitkät kulkueet itsensäkiduttajia matkusti maasta maahan, valittaen, itkien ja laulaen surullisia katumuksen lauluja, ja ruoskien paljaita selkiään marssiessaan. Tuhannet liittyivät näihin kulkueisiin yrityksessään ruoskia pahaa pois.

Me olemme aivan yhtä syyllisiä. Olemme vain keksineet nykyaikaisempia tapoja luoda pyhyyttä. Ensin, lyhythiuksisuus oli syntiä sitten pitkät hiukset. Jotkut ajattelevat meikkien ja korujen olevan maailmallisia. Pitkähihaisia vaatteita ja pitkiä hameita naisilla pidettiin pyhinä. Ruuanlaitto sunnuntaina tai pyöräily sapattina oli syntistä. Jotkut ajattelivat, että oli oltava köyhä ollakseen pyhä. Toiset ajattelivat, että Jumala odottaa täydellistä vetäytymistä yhteiskunnasta ja syntyi luostarilaitos.

Ajattele kaikkia niitä kirjoja, joita pyhät miehet ovat kirjoittaneet. Ihmiset, jotka ovat tehneet pyhyydestä sellaisen, että se kuulostaa niin saavuttamattomalta ikään kuin menisi elinikä itsensä kieltämisessä murheessa surussa pitkissä paastoissa ja syvässä nöyryytyksessä! Nämä kirjat kuulostavat niin pyhiltä ja niin puhtailta. Mutta monet niistä ovat kauhistuttavia Jumalan silmissä. Sillä nämä niin sanotut pyhät eivät milloinkaan alistuneet Kristuksen vanhurskaudelle lahjalle, joka annetaan ainoastaan uskon kautta.

Apostoli Paavali sanoi ...ja minun havaittaisiin olevan Hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella... (Fil. 2:9).

Kehoitan lukemaan niin ymmärrät miten ihana opetus!!!! siu!

viewtopic.php?f=52&t=1712
♥ Tabitha ♥

ViestiKirjoittaja kaisu » 18.06.2018 13:09

Kuva
Siunausta teille: :P Oli muuten mahtava, Wilkersonin kirjoitus, hänen kirjoituksistaan saa todella "mannaa"! Mitä teette nyt Juhannuspyhinä me mennään ystävien mokille ja onkin vanhan ajan mökki, mikä mieluisempaa kun on kyseessä vielä uskova perhe :clap: Ai mitä minä olen touhunnut :roll:
siivonnut, mattoja pessyt ym pientä touhunnut, mitä ei oikein ehdi töiden lomassa. Aikooko teistä kukaan mennä kokouksiin, me ei mennä pidetään mökillä, tulee muutamia tuttuja mukaan, en nimittäin oikein tykkää "suurkokouksista" minun mieleeni on paremmin pienet yhteys hetket jossa sisaret, veljet tuntevat toisensa.
Poikkean vielä terv Kaisu

Kuva
kaisu

ViestiKirjoittaja Elise » 20.06.2018 10:50

Miekii pääsin tänne näin juhannuksen alla oon ollut huonossa kunnossa nyt on vähä parempi ei ollu miu aika vielä tääll mie tallustelen askel on lyhyt mutt vakkaa jos mie taas vähän piristyisin ja jaksaisin :roll: hukassa mie oisin ollut Jumala ja tää tyttö mikä on kuin oma laps auto mie laitan tään laulun oon sitä laulellut kun tulloo ikävä ja orpo olo sinne jäin kaikki mutta miul jäi Jumalan armo ja pelastus Jumala teitä siunatkoon :P

Laps olen köyhän, kauniin Karjalan,

nyt vaikka vierahissa vaellan.

Siell äiti tuuditti mun kehtoain

ja laulut Laatokan ma kuulla sain.

Kun tyyni milloin oli pinta veen,

ma kuulin niinkuin soinnut kanteleen.

Kun myrsky sai, löi aallot rantoihin.

Ma niitä pelkäsin ja rakastin.

Sinne, sinne kaipaan ain

missä kerran kehdon sain.

Pois täältä kaipaan kotiin Karjalaan.

En mie Karjalaa pääse vaan mie tahon Jumalan luo siel on miu karjalain :thumbup:
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 21.06.2018 10:25

Elise kirjoitti:Miekii pääsin tänne näin juhannuksen alla oon ollut huonossa kunnossa nyt on vähä parempi ei ollu miu aika vielä tääll mie tallustelen askel on lyhyt mutt vakkaa jos mie taas vähän piristyisin ja jaksaisin :roll: hukassa mie oisin ollut Jumala ja tää tyttö mikä on kuin oma laps auto mie laitan tään laulun oon sitä laulellut kun tulloo ikävä ja orpo olo sinne jäin kaikki mutta miul jäi Jumalan armo ja pelastus Jumala teitä siunatkoon :P

Laps olen köyhän, kauniin Karjalan,

nyt vaikka vierahissa vaellan.

Siell äiti tuuditti mun kehtoain

ja laulut Laatokan ma kuulla sain.

Kun tyyni milloin oli pinta veen,

ma kuulin niinkuin soinnut kanteleen.

Kun myrsky sai, löi aallot rantoihin.

Ma niitä pelkäsin ja rakastin.

Sinne, sinne kaipaan ain

missä kerran kehdon sain.

Pois täältä kaipaan kotiin Karjalaan.

En mie Karjalaa pääse vaan mie tahon Jumalan luo siel on miu karjalain :thumbup:

Kuva
Rauhaa kyllä tulin iloiseksi kun Elisekin on poikennut ja terveeksi tullut Herralle kiitos, minulla on vähän "kokemusta tuosta karjala kaipuusta" edesmennyt äitini puhui paljon karjalasta kuinka kaunis se oli, ennen kuin se tuhottiin, ja evakkoon joutuivat, oletko sinä Elise kokonaan karjalaisia?

Nyt on ollut vähän viileämpiä päiviä ja sadettakin saatu kuivaa olikin, samaa on monin osin hengellisessäkin kentässä ellei Herra anna sisimpäämme Hengen sadetta niin toiminta muuttuu sielulliselle tasolle, ja jo kasvaneilla uskovilla menee monesti jo tottumuksesta palvella eri tehtävissä.
Mutta ilman Pyhää Henkeä se on hyödytöntä se jättää kuivaksi, vaikka sielunmaailma saa hetken mielihyvän :roll:
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 22.06.2018 12:07

Rauhan tervehdys hiljaista on tässä lähiössä, useimmat ovat lähteneet juhannuksen viettoon mökeille ym juhlapaikkoihin. Me ollaan kotosalla ei olla Henkan kanssa koskaan "juhlapyhinä menty mihinkään" en maalisenakaan harrastanut niitä. Onhan kristillisiäkin juhannusvietto paikkoja no ne menevät joita kiinnostaa meitä ei kiinnosta enkä edes koe sitä Herran tahdoksi etenkään nykyään, ja tilanne on nyt se että ei Henkka edes jaksa, kykene kivuiltaan istuskelemaan kauan missään :roll: Mutta ihan kiitollinen olen on koti ja ruokaa ja Herra Jeesus on kanssamme Hän meidän rakkaamme :P

Kuva
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Tabitha ♥ » 22.06.2018 21:08

Hei kaikille, enpä mikäkään lähtenyt minnekään, kotona olla köllötän :lol: mä otin tämän kirkollisen homman tänne, et juhannus olisi Johannes kastajan syn.päivä, :shock: joka ei ole totuus, mutta tämä vääristys menee läpi jos pitää senkin että Jeesus olisi syntynyt jouluna. Minä en ymmärrä miksi suurin osa vapaista suunnistakin omii tämän valheen, tässä ei voi enää olla kysymys siitä, että sopu ja yhteys säilyisi, aika kallis yhteys on vapailla suunnilla jos täytyy valhe muuttaa totuudeksi, mitä Jumala tästä ajattelee??? :evil:

Lainaus
seurakuntalainen.fi
Juhannuspäivä on Johannes Kastajan muistopäivä

Sana juhannus tulee nimestä Johannes. Nimi tarkoittaa ”Jumala on armollinen”. Juhannus on Johannes Kastajan syntymäpäivä. Raamatun mukaan Johannes Kastaja syntyi puoli vuotta ennen Jeesusta. Siksi juhannusta vietetään puoli vuotta ennen joulua.

Johannes Kastaja oli Jeesuksen edelläkävijä, joka kulki Jordanin seudulla ja kehotti ihmisiä kääntymään ja ottamaan kasteen syntien anteeksi saamiseksi.

Lainaus
Herra Jeesus syntynyt jouluna. Raamattu ei opeta että Jeesus olisi syntynyt jouluna vaan Raamattu opettaa että Jeesus syntyi juutalaisen kalenterin seitsämentänä kuuna (syys-lokakuu) aikana. Tarkkaa päivää Raamattu ei kerro mutta ajankohdan kertoo ja ajankohta on lehtimajajuhlan ajankohta (syys-lokakuussa).

Valheellinen käsitys että Herra Jeesus olisi syntynyt jouluna on katollisen porttokirkon keksintö noin 350 jKr. Joulu on Rooman katolisen kirkon luomus jossa se yhdisti kaksi juhlaa toisiinsa babylonialaisen Tammuksen syntymäjuhlan ja roomalaisen Saturnaalia juhlan. Rooman katolinen kirkko antoi tälle uudelle juhlalle nimen Kristuksen syntymäjuhla (Christmas/joulu) ja toi siihen mukaan Raamatun elementtejä Kristuksen syntymisen tapahtumista mutta samalla aikaa jätti siihen pakanallista perintöä sekä salli Rooman kansalaisten jatkaa Saturnaalia juhlan viettämistä uuden juhlan (joulun) nimissä.

Raamattu ei siis opeta joulua Jeesuksen syntymäpäivänä vaan katollinen kirkko ja katollisen kirkon epäraamatullinen perinne joka on levinnyt koko maailmaan. (M.Torppa

Eli Johannes Kastajan synnyin aika olisi 6kk aikaisemmin (Maalis-Huhtikuun vaiheilla

Turha vääntö juhlia kristittyjen Johanneksen päivää juhannuksena, mutta juhlikoot jos siitä väärennöksestä tulee hyvä sielullinen fiilis :roll:
♥ Tabitha ♥

ViestiKirjoittaja ♥ Tabitha ♥ » 23.06.2018 09:51

Heisu ompa hiljaista tääl ei näy ketään ulkoilemassa, moni ei tiety ole edes kotosalla, kumpa olisi aina näin rauhallista. Tosi uutisissa ei ole ollut rauhallista
viina ym saa aikaa kaikkea pahaa, siu nyt ylös ja lenkille moikka

Kuva
♥ Tabitha ♥

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 23.06.2018 18:37

Mitäs tästä tuumaatte tämä Turku on pahasti "pimeyden pesä" tässä yksi kirj.

Rukous yhteiselle elämänmatkalle

Samaa sukupuolta olevalle avioparille voidaan järjestää juhlava rukoushetki yhdessä papin tai muun kirkon työntekijän ja läheisten kanssa.

Rukous avioliiton solmineiden puolesta ja kanssa on kristittyjen tapa pysähtyä Jumalan hyväksyvän ja rakastavan katseen alle kaikissa elämäntilanteissa. Rukouksessa kiitetään Jumalaa rakkaudesta ja elämän lahjoista sekä pyydetään aviopuolisoille voimaa kunnioittaa toisiaan. Tilaisuus voidaan järjestää kirkossa tai muussa paikassa.

Tässä hetkessä olemme koolla Jumalan kasvojen edessä ja rukoilemme Teidän avioliittonne ja yhteisen elämänmatkanne puolesta. Pyydämme hyvän Jumalan siunausta kaikkiin vaiheisiinne ja hetkiinne. Luotamme siihen, että Jumala on läsnä tässä hetkessä.

Rukoushetkelle ei ole olemassa virallista kaavaa, mutta pappi tai muu kirkon työntekijä voi rukoilla vapaasti tai käyttää kirkon rukousperinteeseen kuuluvaa aineistoa. Pariskunta voi miettiä yhdessä kirkon työntekijän kanssa sopivaa tapaa toteuttaa juhlahetki.

Kulkekaa iloiten. Toimikaa toisianne kunnioittaen. Eläkää toisiinne luottaen. Jumala on kanssanne!

Ehdotus rukoukseksi samaa sukupuolta olevien avioparien juhlaan

http://www.turunseurakunnat.fi/document ... 09b2c859e1

Juhlatiloja
Katariinan pappila »
Maarian pappila »
Piikkiön pappila »
Hennalan seurakuntakoti »
Muut kirkot ja tilat »

Miten ihmeessä vapaat suunnat voivat olla yhtä kirkon kanssa :crazy:
Ei ole kuin yksi syy, totuudesta on poikettu pois, ikävä kyllä, ei ole välimuotoa, joko tai ei Herra odottaa ehdotonta kuuliaisuutta erottamaan pimeyden ja valkeuden, Hän teki sen, mutta tekeekö kaikki kristityt sen???
3Moos. 26:15
vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja kaisu » 25.06.2018 19:11

Siunausta näin on sitten Juhannuskin mennyt, oli vaan aika kolea sää olla mökillä. Minun täytyy nyt vetäytyä tutkimaan erästä aluetta koski Joulua ja tätä Juhannusta, se kirjoitus teki minulle epäilyksen, ja minun täytyy se tutkia. En tahdo Irkku sinua loukata tai kyseenalaistaa, syyttä että puhut ohi totuuden ja pyydän etukäteen anteeksi. :roll:
Siunausta ja toivon mukaan voin palata hetken päästä takaisin tänne
kaisu

EdellinenSeuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi