Helmikuu "Mutta te, minun rakkaani! rakentakaat itsiänne"

Keskustelua mieteitä päiviimme

Helmikuu "Mutta te, minun rakkaani! rakentakaat itsiänne"

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 01.02.2018 09:39

Siunattua tätä Helmikuun alkavaa kuuta otin Maikku tuon kirj tänne oli se niin hyvä voisimmeko me olla itsessämme parempia kuin tuossa alla olevassa olevat kirj olevat ihmiset, emme totisesti saamme olla kiitollisia että meillä on toivo Hänessä joka voi muuttaa ja auttaa meitä, Herra kysyi usein kun täällä vaelsi TAHDOKKO.
Ja mehän tahdomme, kuka voi olla tahtomatta Häntä tuota ihmeellistä rakkauden ja armon antajaa joka vähänkin on maistanut Hänen hyvyyttään :P Siunattua päivää älkäämme menettäkö touvoamme Hän seuraa elämäämme.
Kuva
Maikku kirjoitti:Herra muuttaa meitä

Jaakob oli petturi, Pietarilla oli kiivas luonne, Daavidilla oli suhde, Nooa humaltui, Joona pakeni Jumalaa, Paavali oli murhaaja, Gideon oli epävarma Miriam oli juoruilija, Martta murehti, Tuomas epäili, Saara oli malttamaton, Sakkeus oli lyhyt, Aabraham oli vanha - ja Lasarus oli kuollut. Jumala ei kutsu päteviä, mutta Hän pätevöittää ne jotka hän kutsuu. Lähetä tämä eteenpäin jos et ole täydellinen mutta Jumala työskentelee sinun elämässäsi kuitenkin.

Löysin tällaisen ja tämä oli mielestäni niin hyvä, että tallensin tämän tänne. Meillä on toivoa ystävät. Jumala ei jätä kesken kättensä työtä. Kiitos Jumalalle.
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Re: Helmikuu "Mutta te, minun rakkaani! rakentakaat itsiänne

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 02.02.2018 09:46

Herran Jeesuksen rakkautta teille kaikille tähänkin päivään :P eilen satoi lunta aika paljon täällä päin ei ole oikein lunta ollutkaan, tosin saa nähdä milloin tulee taas vesisade ja lumi tuli ja ja meni :lol: Ajattelin laittaa tämän pienen osan kirj jonka lainasin Andrew Murray (Airut jossa tuodaan esille nöyryys monet eivät puhu tästä nöyryydestä ja miten tärkeä asia se onkaan kun saamme vaeltaa Herran yhteydessä Tulee mieleen "petoksia on monen moista, mutta itsepetos on kavalin" tulee mieleen sana tähän loppuun ennen kuin kirj alkaa
Jaak. 4:10
Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
Kuva
Suostumista nöyryyteen
Andrew Murray (Airut
Jos tahdomme päästä osallisiksi Jeesuksen kuolemasta ja vapautua lihan vallasta, meidän on nöyrryttävä. Meidän on tunnustettava Jumalalle, että tarvitsemme hänen armoaan. Elämä Kristuksessa on suostumista nöyryyteen.

Lihamme kuolee vaikeuksissa ja koetuksissa. Pyhä Henki auttaa meitä näkemään hankalan lähimmäisen Jumalan käyttämänä nöyryyden välikappaleena. Kun nöyrtyminen ei enää tuota meille tuskaa, olemme kulkeneet askelen eteenpäin armon tiellä. Vasta ylpeytemme murruttua Jumala voi kirkastaa Jeesusta kauttamme. Emme voi milloinkaan tulla liian nöyriksi.

Kasvaminen pyhityksessä ja Kristuksen tuntemisessa näkyy asenteissamme ja käyttäytymisessämme. Armon kohtaaminen tekee meistä armollisempia lähimmäisillemme. Kun ymmärrämme, että Jumala on ensin rakastanut meitä, pystymme osoittamaan rakkautta muille.

Jos kerskumme vaeltavamme Hengessä, mutta rakastamme itseämme enemmän kuin Jumalaa ja lähimmäisiämme, elämme valheessa. Jos puhumme rististä ja Golgatan uhrista, mutta meissä ei näy merkkiäkään Jumalan Karitsan laupeudesta, petämme itseämme.
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 04.02.2018 10:13

Tänä aamuna tahdoin laitaa tämän laulun sanat meille miten koskettavat ja siunaavat sanat siinä onkaan onko Jumalan lapsilla taivaskaipuuta, tai rakentaako monet "iankaikkisuus elämäänsä tässä näkyvässä maailmassa joka on kuitenkin tulelle talletettu. Siunattua päivää ja voimia kulkea kaitaa tietä.
Kuva

Kuuntele Siion, kevättä tuulet soittaa
Vuorilla aamun kajo hiljaa säteitä luo.
Morsiuskansa, kruunausjuhlasi koittaa,
sydämes kaipuu hengen pilviä tuo.
Rakkauden kaste kuin Hermonin huippujen lumi.
Hohtaa loistetta Jumalan kirkkauden.
Saaronin liljojen, tuoksuissa väistyvi uni,
Pilvet on liikkeellä sadetta enteillen.

Kuuntele Siion, vaikkakin koillistuulet,
Syöksyvät ylitse Hengen kukkamaan.
Liljojen keskellä morsiusikävän kuulet,
soittavan hiljaa kaipuun kanneltaan.
Syttyös henkeni tulesta Jumalan lieden,
Armon kukkien valkean kauneuden näät.
Uudista uudeksi, entisen virrassa vieden
oi, kesä saapuu, ja silloin on ylhäällä häät.

Hiljenny Siion, kuuntele airueet soittaa,
kohta jo päättyy öinen itkujen tie.
Jumalan kansa, veren voimassa voittaa,
Helkähdä harppuni, Jeesus perille vie
vaikka viel' tänään, murhetta murheitten mailla,
kirkkaaksi muuttuu se, tuhkaksi hiiltyessään.
Aamulla kerran, kilvoitusvaljaita vailla,
Saavun juhlaan, Jumalaa ylistämään.

san: Hilja Aaltonen

Kuva
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 05.02.2018 18:53

Kuva

HERRA NÄKEE SYDÄMEEN.

Voi, miten minua ilahduttaa tuo lause: Herra näkee sydämeen. Kiitos Jumalalle. Hän tietää kaiken.

Mitä siitä, mitä ihmiset ajattelevat, kun Herra tuntee, mitä sydämessä on.

Mitä siitä, vaikka ihmiset syyttävät milloin mistäkin, kun Herra tietää totuuden.

Mitä siitä, vaikka ihmiset oikaisevat juttujani, tietäen muka paremmin kuin minä omat asiani. Herra tietää nekin.

Vaikka sydän on joskus niin täynnä, eikä jaksaisi jatkaa. Saa vaipua Jeesuksen eteen ja kertoa kaiken, mitä sydämessä on. Hän jaksaa kuunnella.

Vaikka oisin langennut ja se painaa, painaa niin ja on paha olla. Paha olo jo kertoo, että Herra vetää luoksensa kertomaan ja tunnustamaan kaiken. Tämäkin on suurta armoa. Varokaamme vain sydämen kovuutta, joka ei halua nöyrtyä ja tunnustaa tilansa.

Vaikka kivut ruumiissa joka päivä kertovat, kuinka sattuu tuolta ja täältä. Herra tietää senkin. Hänellä olisi valta päästää niistä, sanoa vain Sana ja ne parantuvat. Hän katsoo niin rakkaasti ja sanoo: "Minun armossani on sinulle kyllin". Ja se kummasti tyydyttää sydämeni, koska se on Rakkaani sanoma. Kiitos rakas Jeesus armostasi, Kuinka kallis se onkaan. Maila
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Maikku » 05.02.2018 18:57

Mulla kuvat eivät onnistu. Sorry.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja jukkapekka83 » 05.02.2018 22:28

Aamen Maila Sisko Yhdyn täysillä Mailan kirjoitukseen mitä siitä mitä ihmiset ajattelevat.
Olen lukenut paljon.
Parhaillaan olen lukemassa Eila Paynen Karjalan tyttö.
jukkapekka83

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 06.02.2018 09:38

Maikku kirjoitti:Kuva

HERRA NÄKEE SYDÄMEEN.

Voi, miten minua ilahduttaa tuo lause: Herra näkee sydämeen. Kiitos Jumalalle. Hän tietää kaiken.

Mitä siitä, mitä ihmiset ajattelevat, kun Herra tuntee, mitä sydämessä on.

Mitä siitä, vaikka ihmiset syyttävät milloin mistäkin, kun Herra tietää totuuden.

Mitä siitä, vaikka ihmiset oikaisevat juttujani, tietäen muka paremmin kuin minä omat asiani. Herra tietää nekin.

Vaikka sydän on joskus niin täynnä, eikä jaksaisi jatkaa. Saa vaipua Jeesuksen eteen ja kertoa kaiken, mitä sydämessä on. Hän jaksaa kuunnella.

Vaikka oisin langennut ja se painaa, painaa niin ja on paha olla. Paha olo jo kertoo, että Herra vetää luoksensa kertomaan ja tunnustamaan kaiken. Tämäkin on suurta armoa. Varokaamme vain sydämen kovuutta, joka ei halua nöyrtyä ja tunnustaa tilansa.

Vaikka kivut ruumiissa joka päivä kertovat, kuinka sattuu tuolta ja täältä. Herra tietää senkin. Hänellä olisi valta päästää niistä, sanoa vain Sana ja ne parantuvat. Hän katsoo niin rakkaasti ja sanoo: "Minun armossani on sinulle kyllin". Ja se kummasti tyydyttää sydämeni, koska se on Rakkaani sanoma. Kiitos rakas Jeesus armostasi, Kuinka kallis se onkaan. Maila

Kokeilin tuota kuva linkkiä se on Maikku vähän vaikea tämä on helpompi
http://postimages.org/

siunattua päivää
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 14.02.2018 09:16

Huomenta ja Herramme Jeesuksen siunausta ja rakkautta päiväänne, tänään on sitten ystävänpäivä ja ajattelinkin laittaa vähän tähän tietoa mikä se on ja sen juurista, harvempi uskova näistä kirj, tämä on maailman ihmisten tuonti, eli "kivet puhuvat" jos me olemme vaiti :roll: Itse ajattelen että tuo minkä väritin on totuuden mukainen , muu tieto taitaa olla kyseenalaista tietoa.???

Tiesitkö tämän ystävänpäivästä? Lue, miksi tänään juhlitaan!

Tämä vaaleanpunaisena hehkuva ja sydämellisesti sykkivä juhlapäivä juontaa juurensa antiikin Roomaan.

Ystävänpäivää juhlitaan meillä ja maailmalla helmikuun 14. päivänä. Ystävänpäivä juontaa juurensa antiikin Roomaan ja keväiseen hedelmällisyysjuhlaan, Lupercaliaan. Juhlalla kunnioitettiin Junoa, roomalaista naisten ja avioliiton jumalatarta sekä luonnon jumalaa Pania.

Wikipedian mukaan Lupercalia oli alun alkujaan myös hämärä rituaali, jossa pappi uhrasi vuohen luolassa, jonka uskottiin olevan samainen kuin se luola, jossa susiemo tarun mukaan imetti kaupungin perustajia Romulusta ja Remusta.

Valentinus vihki sinkkusotilaita

Ystävänpäivällä on myös kristillisiä perinteitä, sillä Pyhän Valentinuksen muistopäivää vietetään 14. helmikuuta. Mystisestä Valentinus-marttyyrista on useampia legendoja, ja erään mukaan 200-luvulla elänyt piispa Valentinus oli uhmakas rakastavaisten ymmärtäjä, joka vastoin Rooman keisari Marcus Aurelius Cladiuksen tahtoa vihki sotilaita avioliittoon. Keisari kun oli sitä mieltä, että naimisissa olevat soltut eivät olleet yhtä innokkaita sotimaan kuin sinkut.

Valentinus heitettiin tyrmään, jonne sotilaiden puolisot lähettelivät salaa pieniä lahjoja, kortteja ja kirjeitä. Julman keisarin käskystä rakastavaisia ymmärtänyt piispa lopulta mestattiin.

Muitakin versioita Valentinuksen kohtalosta löytyy. Erään tarinan mukaan Valentinus tapettiin, kun hän yritti auttaa kristittyjä pakenemaan roomalaisista vankiloista, joissa heitä kohdeltiin kaltoin. Erään toisen legendan mukaan Valentinus olisi lähettänyt ensimmäisen ystävänpäivätervehdyksen itse, kun hän ennen kuolemaansa lähetti rakastamalleen nuorelle naiselle kirjeen, jonka allekirjoitus olisi ollut "From Your Valentine".

https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/ar ... gs.eYmUYwA

Lähteet: Heikki Oja: Aikakirja 2010 – Ystävänpäivä, history.com, kaikkijuhlista.fi
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 17.02.2018 15:10

Iltapäivää Herran rakkautta kaikille, tänään on ollut hyvä olo ensinäkin kevättä kohti ollaan menossa ja kahtena päivänä olen saanut kohdata ihmisiä joille olen saanut puhua ja lohduttaa on sittenkin Joku ketä välittää, enempi määrän olen havainnut et ihmiset ovat synkkiä ja murheellisia kun ajattelen heitä joilla ei ole Jeesusta Vapahtajana kaiken keskellä, niin meillä on sittenkin todellisuudessa hyvä osa, vaikka ulkoisesti olisi miten asiat tuo iankaikkisuus Hänen luonaan on jotain sanoin kuvaamattoman ihanaa ja suurta ettei sitä taideta edes täysin ymmärtää
ja täällä jo saamme maistaa Hänen huolenpitoaan ja ihanaa rakkauttaan saamme sanoa kiitos rakas Jeesus minä tykkään sanoa ( minun rakkaani oma Jeesukseni) siunattua päivää
Kuva
Kork.V. 2:16
Rakkaani on minun, ja minä hänen - hänen, joka paimentaa liljojen keskellä
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 20.02.2018 05:39

Raamattu kansalle käännös: Ps 4:4 Tietäkää: Herra on erottanut hurskaan itseään varten. Herra kuulee, kun huudan häntä.

Voi mikä riemu tuosta Sanasta tuli, Herra on erottanut hurskaan itseään varten, minutkin, tällaisen. Hallelujaa. Mä haluankin olla Häntä varten. KIITOS.
Kuva
Kuva
Maikku

Seuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi