Tammikuu. 2018 Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Tammikuu. 2018 Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala

ViestiKirjoittaja Maikku » 10.01.2018 08:14

Voi voi, Henkka joutuu aika koville, mutta on sitkeä mies. Ja Irkku myös, osaa olla siinä vierellä.
Mikähän Herran tarkoitus on.

Luin eilen Raamatusta ja se oli mulle taas ilo.
Meidät, jotka elämme, annetaan aina alttiiksi kuolemalle Jeesuksen tähden, että myös Jeesuksen elämä tulisi kuolevaisessa ruumiissamme näkyviin.

Kuinka Jeesus tahtookaan,että Hänen elämänsä näkyisi meissä. Että meistä tulisi selvä ääni Kristuksesta, ei mitään pihinää.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 10.01.2018 09:26

Joo oli se kova kaatuminen Henkka ei ole pieni mies melkein 190 pitkä ja yli satakiloinen minä olen kuin "hyttynen" hänen rinnallaan
Niin justiin Maikku minä otan tuon sanan myös vahvistavana, siinä on lupaus emme me turhaan käy läpi täällä erilaisia elämän tilanteita, meitä riisutaan ja muutetaan, tosin jotkut kanssa matkaajat etenkin jotka" onnistuneina, voittoisina ulkoisesti kulkevat, mielellään osoittavat ja jopa sanovat noissa uskovissa on jokin pielessä"
Mutta tulee mieleen ovatko kuolleet ja maksavatko hintaa ei kymmenyksinä vaan oman elämän kuolemisella?
monilla on tänään koviakin elämän tilanteita, mutta uskon että heistä tulee sisäisesti vahvoja he kestävät Herransa avulla ne tilanteet joita heille sallitaan, kyllä Jeesus meitä auttaa ja tärkeitä on perille pääsy siunattua päivää. :P
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 13.01.2018 09:31

Herra Jeesus siunatkoon teidän päivänne Lukemista

Onko minulla lihallinen mieli?
Kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ? 1. Kor.3:3.
Luonnollinen ihminen ei tiedä mitään lihallisuudesta. Se, että liha himoitsee uudestisyntymisen hetkellä saamaamme Henkeä vastaan ja Henki himoitsee lihaa vastaan, saa aikaan lihallisuutta."Vaeltakaa Hengessä", sanoo Paavali, "niin ette lihan himoa täytä", ja silloin lihallisuus katoaa.
Oletko riidanhaluinen? Ärsyttävätkö mitättömät pikkuasiat sinua helposti? "Mutta eiväthän kristityt sentään tällaisia ole!" Paavalin mukaan he ovat ja hän nimittää sitä lihallisuudeksi. Onko Raamatussa jokin totuus, joka saa sinut heti pahantuuliseksi? Jos on, se osoittaa sinun olevan vielä lihallinen. Jos pyhittyminen on sinussa todellisuutta, ei tällaisesta hengestä näy jälkeäkään.
Jos Jumalan Henki huomaa sinussa jotakin väärää, niin Hän ei pyydä sinua korjaamaan sitä. Hän pyytää sinua vain ottamaan vastaan valon ja Hän itse korjaa sen, mikä on väärin. Valon lapsi myöntää välittömästi syyllisyytensä ja seisoo alastomana Jumalan edessä; pimeyden lapsi sanoo: "Minä kyllä voin selittää koko jutun". Kun valo paljastaa sinut ja saattaa sinut tuntemaan syyllisyyttä, ole silloin valon lapsi ja tunnusta syyllisyytesi, niin Jumala paljastaa sen, mikä on väärin. Jos puolustelet itseäsi, niin osoitat olevasi pimeyden lapsi.
Mikä on osoituksena siitä, että lihallisuus on kadonnut? Älä vain petä itseäsi. Lihallisuuden katoaminen on mitä todellisin ja selvin tapahtuma. Jumala kyllä pitää huolen siitä, että sinulla on rajattomasti tilaisuuksia todeta Hänen armonsa ihmetyö itsessäsi. Käytännön koetus tuo sen parhaiten ilmi. "Johan nyt", sinä sanot, "aikaisemmin minä aina vihastuin tällaisessa tilanteessa" Tulet itse aina eniten hämmästelemään, mitä Jumala on tehnyt puolestasi sinussa.

O. Chambers
Kuva
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 15.01.2018 19:38

Tänään siivosin vähän paremmin kuin tavallisesti. Mulle tulee kuuro pariskunta vieraisille ihan Alaskasta asti. Rouvan äiti kuoli 10:s päivä ja he tulivat järjestämään hautajaisia.Rouva on saaristosta kotoisin. Pidimme silloin yhteyttä, kun hän oli nuori. Sitten hän meni naimisiin ja oli monta vuotta näkymättömissä. Mulle kuuluu tällaista.
Niin, ja viimetorstai vastaisena yönä sain unessa laulaa, mä en ole varma oliko juutalainen kuoro ja mä olin niin vapaa, niin vapaa ja lauloin vapaasti ihan kuoron mukana. Mulla oli niiiiin hyvä olla.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 16.01.2018 13:59

Rauhan tervehdys oi kun on kiva kun saat vieraita pitkän matkan päästä varmasti on hieno tapaaminen nuoruuden ystävä, sinulla muutenkin ollut hyviä juttuja kiitos Herralle, täällä mennään pikku hiljaa odottaen mitä Herra tekee
olen viime päivinä ajatellut ja tutkinutkin vähän muotojumalisuus aluetta, jossa on ulkoiset hengelliset puitteet mutta ei voimaa, syvennyn siihen paremmin, sillä tämä aika on aika ovella hengellisellä kentällä, täytyy muistaa että Herra sanoi "ei auta kun sanovat teimme ihmeitä ym" nämä ovat ulkoisia asioita ne eivät vielä todista vaikka olisi kuinka paljon ulkoista toimintaa, että Jumalan Henki ohjaisi, hallitsisi ja muutaisi ihmisen elämää, niin mitä tuo elämän voima pitää sisällään siitä jotain myöhemmin, osallistukaa minusta tämä on tärkeä alue tässä yhteiskristillisessä ajassa jossa on paljolti tule mukaan ilman parannusta ja sisäistä muutosta :roll:
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 17.01.2018 09:46

I. Sentähden minun rakkaat ja ihanat veljeni, minun iloni ja minun kruununi*, seisokaat niin Herrassa+, minun rakkaani.
2. Euodiaa minä neuvon ja Syntykeä minä neuvon, että he Herrassa yksimieliset olisivat.
3. Ja minä rukoilen sinua, minun uskollinen kumppanini, ole niille avullinen, jotka minun kanssani evankeliumissa kilvoitelleet* ovat, ynnä Klementin ja muiden minun auttajaini kanssa, joiden nimet elämän kirjassa ovat+.

Luin tuota Paavalin kirjettä Filippiläisille ja huomioni kiintyi Paavalin tapaan sanoa niin kauniisti: minun rakkaat ja ihanat veljeni, minun iloni ja minun kruununi. Onko tänä päivänä näin kaunista ja rakkaudellista puhetta, minä en ole varmaan eläissäni kuullut tällaista. Ainoastaan Irkulta olen lukenut jotain tänne päin. Ja vielä Paavali kehoittaa veljiä: seisokaat niin Herrassa+, minun rakkaani. Kuinka huolehtivainen hän olikaan. Jeesus oli saanut paljon muotoa hänessä. Tämä on Bibliasta.
Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 19.01.2018 09:19

Huomenta Niin Maikku tuo mitä toit esille on sitä Jumalan pyhää rakkautta, sitä Paavali jakoi kanssa matkaajilleen tänään tuo on vierasta, toki armo ja pelastus on tärkeätä, mutta minusta Hänen rakkautensa on hyvin tärkeä ei se meidän "esittämämme rakkaus" vaan todella Hänen kaikkivaltiaan rakkaus, vuosia sitten eräs kokenut Herran palvelija sanoi minulle, tiedätkö Irmeli, Jumalan todellinen rakkaus joko vetää ihmisiä tai karkottaa, sillä se on Pyhä. Miten totta tuo onkaan sillä tuohon rakkauteen kuuluu kaikki sanan totuuden elementit, se on kuin soitin joka on viritetty siinä ei ole epävireisiä sointuja, niin kuin rakas Paavali sanoo" ilman rakkautta me olemme kuin helisevä vaski tai kilisevä kulkuinen....

13. Luku.

I. Osoitetaan, ettei muut lahjat, ilman rakkautta ole mitään. II. Rakkauden kauniit ominaisuudet. III. Rakkaus pysyy, kuin muut lahjat lakkaavat.

I. Jos minä ihmisten ja enkelein kielillä puhuisin, ja ei minulla olisi rakkautta, niin minä olisin kuin helisevä vaski tai kilisevä kulkuinen.
2. Ja jos minä propheteerata taitaisin*, ja kaikki salaisuudet tietäisin ja kaiken tiedon, ja minulla olis kaikki usko, niin että minä vuoret siirtäisin+, ja ei olisi minulla rakkautta, niin en minä mitään olisi.
3. Ja jos minä kaiken tavarani kuluttaisin köyhäin ravinnoksi, ja jos minä antaisin ruumiini poltettaa, ja ei olisi minulla rakkautta, niin ei se olisi minulle mitään hyödyllinen.
4. II. Rakkaus on kärsivällinen ja laupias*. Ei rakkaus kadehdi, ei rakkaus ole tyly, ei hän paisu:
5. Ei hän käytä itsiänsä sopimattomasti, ei omaansa etsi*, ei hän vihaan syty, ei hän pahaa ajattele,
6. Ei hän vääryydestä iloitse*, mutta hän iloitsee totuudesta+:
7. Kaikki hän peittää*, kaikki hän uskoo, kaikki hän toivoo, kaikki hän kärsii.
8. III. Ei rakkaus koskaan väsy; vaikka prophetiat lakkaavat, ja kielet vaikenevat, ja tieto katoo.
9. Sillä me ymmärrämme puolittain*, ja propheteeraamme puolittain.
10. Mutta kuin täydellinen tulee, sitte vajaa lakkaa.
11. Kuin minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja ajattelin kuin lapsi; mutta sitte kuin minä mieheksi tulin, niin minä hylkäsin lapselliset.
12. Sillä nyt me näemme niinkuin peilistä tapauksessa*, mutta silloin kasvoista kasvoihin+: nyt minä tunnen puolittain, vaan silloin minä tunnen niinkuin minä tuttu olen§.
13. Mutta nyt pysyvät usko, toivo, rakkaus, nämät kolme; vaan rakkaus on suurin niistä.

Mutta kaikki tuon rakkauden saaminen ja kokeminen maksaa, meidän elämämme me menetämme sen ja saamme paremman tilalle, tosin me joudumme tuleen sulatettavaksi meissä ei kelpaa mikään itsessämme tuohon rakkauden jakamiseen, jakaja on Herra meissä, tiedättekö missä minä näen tuon rakkauden, tässä alla olevassa luvussa olen sen joskus Hengessä saanut kokea kuvaus on karu mutta kun Herrassa sen saa kokea niin se on toisin, sillä luonnollinen ihminen ei näe ennenkuin Herra avaa silmät näkemään sen kauneuden hyvyyden rakkauden ja uhrin tuossa luvussa. Minun Herrani on kaunis ja hyvä siunattua päivää Hän Rakkaus olkoon ihanuutemme tuo luvussa me näemme tuon rakkauden suuruuden, työ Pyhä rakkaus maksoi hinnan entä me mitä me luovumme Hänen ja muiden tähden?
Kuva
53 luku

Herran palvelijan kärsimys ja korotus.

1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tabitha » 22.01.2018 15:30

Heisun luin noita teidän mietteitä ja minusta löysin osuvan kirjoituksen ja sopivankin teidän tuonteihin :thumbup:

siu nähdään ja kuullaan taas
Kuva
A.B. Simpson
"Kerran tavoittelin siunausta, nyt minulla on Herra; Kerran etsin tunteita, nyt minulla on Hänen Sanansa; Kerran tahdoin Hänen lahjojaan, nyt minulla on lahjojen Antaja; Kerran etsin parantumista, nyt ainoastaan Häntä.

Kerran oli tuskallista yritystä, nyt täydellistä luottamusta; Kerran puoli pelastusta, nyt täydellinen pelastus; Kerran oli jatkuvaa kiinnipitämistä, nyt Hän pitää minusta kiinni; Kerran oli jatkuvaa ajelehtimista, nyt olen heittänyt ankkurini.

Kerran oli kiireistä suunnittelua, nyt luottavaista rukousta; Kerran oli levotonta huolehtimista, nyt Hän pitää minusta huolen; Kerran oli mitä minä tahdoin, nyt mitä Jeesus sanoo; Kerran oli jatkuvaa anomista, nyt loputonta ylistystä.

Kerran työ oli minun, nyt se on oleva Hänen; Kerran minä yritin käyttää Häntä, nyt Hän käyttää minua; Kerran tahdoin voimaa, nyt Häntä, joka on Väkevä; Kerran tein työtä itseäni varten, nyt vain Häntä varten.

Kerran toivoni oli Jeesus, nyt tiedän, että Hän on minun; Kerran lamppuni olivat hiipumassa, nyt ne loistavat kirkkaina; Kerran kaipasin kuolemaa, nyt tervehdin Hänen tuloaan; Ja toivoni on ankkuroituna turvallisesti esiripun tuolla puolen."

Kuva
tabitha

ViestiKirjoittaja kaisu » 26.01.2018 09:22

Siunausta teille, onkin aikaa kun olen täällä kirjoittanut, on ollut kaiken näköistä, mutta niin on monella muullakin tänään monen moisia elämän tilanteita. Odotan kevättä ja Jumalan uudistavaa voimaa itselleni ja jokaiselle, joka Häntä rakastaa, ei Hän heitä eikä hylkää omiaan, vaikka onkin hiljaisia aikoja, ne kuuluvat elämään: Olkaa siunatut Jeesuksessa, Jumalan Pojassa!

Kuva
kaisu

ViestiKirjoittaja Maikku » 26.01.2018 11:30

Olen ollut myös hiljaisuudessa, kun kuuloni on ollut ongelmani. En ole saanut selvää puheista, niin ollen en ole voinut mennä minnekään ihmisten kiusaksi.
Kävin kuulokeskuksessakin ja kuulolaite säädettiin uudelleen. Luulin sen olevan kunnossa ja kävin Naantalissa kokouksessa. Pettysin aika lailla, en saanut mitään selvää. Siitä tuli taistelujen ilta, ottaako Jumala multa tämän loppukuulonkin pois. Suostuin Jumalalle, ota sitten tämäkin. Päätin mennä vielä korvalääkärille ja tilasin ajan. Korvat puhdistettiin ja kuulo palautui siihen missä oli ollutkin. Olin tosi onnellinen tästä.
Kuva
Kuva
Maikku

EdellinenSeuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi