Elokuun aatokset

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Elokuun aatokset

ViestiKirjoittaja tabitha » 18.08.2016 21:23

Iltaa tai yönhän tässä koht on käsissä :P venyin pitkäksi tämä päivä ennenkuin tänne ehdin päivä oli kiireinen ja pitkä välillä niitä tulee koht saa vähän huilia kun tulee viikonloppu mitä teille kuuluu ja miten päivä meni, mä katson koht mitä tänne laittaisi jos kopioin jotain niin saadaan se pois ja päästään tänne yksin touhuamaan toivotan hyvät yöt nukkukaa Jeesuksen siunauksissa moi :thumbup: ps lainaan tuon runon oli se niin ihanaaaaaaaaa kiitos elise
Elise kirjoitti:Getsemanen yössä

Getsemanen yössä
Jeesus maata vasten painuu.
Käy tuska yli voimien
on Isän luokse kaipuu.
Hän rukoilee, hän huutaa:
”Isä päästä minut tästä.
Mua kuolonmurhe painaa, sydän
halkee ikävästä."

On vastaus hiljaisuus,
ei Isä auta lastaan.
Vain kylmä, mykkä avaruus
ja tähdet ainoastaan.
Nyt kärsi, kuole Poikani!
Se on mun vakaa tahtoni.
Sun hetkesi on tullut
siis ota malja vastaan.

Vaan tiedä, rakas Poikani
nyt murhe on myös mulla.
Ja vaikka sitä tahtoisin,
en luoksesi voi tulla.
Vaan yhden teen mä kuitenkin;
saat tykös rauhan enkelin.
Se rakkauden, lohdun tuo
ja kosketuksen multa.

Getsemanen yössä
Jeesus alla taakan raskaan
ei huokaa enää, ei kyynelöi;
hän ottaa maljan vastaan.
Nyt käyn sua kohti, kuolema,
käyn päälles, sieluin murhaaja!
Synnin kahleet murskaan,
päästän vangit vankilastaan

Getsemanen yössä
kirkkaus ihmeellinen loistaa.
On uhrituli syttynyt,
se synnin juuret poistaa.
Kuin kerran luomisaamuna
työssä on taas Jumala,
kun Golgatalle nousee risti,
voitonmerkki Herran!

Hannu Anttila

:clap:
tabitha

ViestiKirjoittaja tabitha » 18.08.2016 21:45

Nyt nukkumaan jukkapekka tulit juuri hyvä yötä sinullekin ja siunausta
tabitha

ViestiKirjoittaja tabitha » 19.08.2016 07:51

Huomenta aamu on alkanut selkeänä poikkesin tänne ennen kuin lähden tuuniin siunattua ja hyvää päivää moi :lol:
tabitha

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 19.08.2016 08:33

Herramme Jeesuksen siunaamaa päivää kaikille Kiitetty olkoon Hän meidän lunastajamme, Vapahtajamme jossa saamme tämänkin päivän alkaa, eilen kuulin jälleen erään Raamatun näkemyksen olen tosin sen kuulut monesti aiemminkin ja minä en jotenkin yhdy siihen näkemykseen se koskee Jumalan valtakuntaa tutkin vähän mitä sana sanoo ja jos Herra avaa minulle niin tuon sen erille mitä "jotkut jakavat sitä" mutta nyt petaamaan petit ja puuron tekoon, Henkku oli lisäkokeissa muistakaa häntä, verestä on löydetty jotain hämärää, Herra auttakoon mun puolisoani kiitos että muistatte
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tabitha » 20.08.2016 17:26

iltaa sää tääll mahtava olenkin ollut liikenteessä nyt äsken tein ruokaa niin pääsin tännekin taidan olla irkku utelias :lol: ja ootan jo mitä näkemystä oot miettinyt mull käy joskus ja tollei jään miettimään ja sitten yritän tutkailla ton yhden aika kauden myötä olen pyrkinyt olemaan tarkempi oli se niin kamalaa oli armoa et silmät aukes missä humussa olinkaan mutta jatketaan Jumalan armossa eteen päin moikka ja siu :thumbup:
tabitha

ViestiKirjoittaja jukkapekka83 » 20.08.2016 21:20

Siunattua iltaa tännekin. Sää on sateista päivällä paistoi aurinko.
jukkapekka83

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 20.08.2016 21:53

Hyvät siunatut yöt nyt tämä tyttö on naatti ja menee nukkumaan olkoon unenne siunattu Herrassa Jeesuksessa "nähää" Herrassa rakkaat :lol:
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Elise » 21.08.2016 20:27

iltaa täällä mie taas heilun en oikein tiennyt mihin tämän irkku olisin laittanut löysin tämän kirjoituksen niin laitan sen tähä loppuun
minulla on naha ollut vähä kipia söin vissii jotain sopimatonta nyt on kyllä jo parempi :P hyvät yöt levätkää ja olkoon ensi viikko siunattu Jeesuksessa

Vanha ja karu risti

Andrew Neckar

Vanha, kova, vaivalloinen, rasittava, luotaantyöntävä, tuskallinen, ankara, koruton, pilkattu ja ylenkatsottu risti. Risti, jota Raamatun Jeesus, elävän Jumalan Poika kantoi. Risti, jolle Hänet naulittiin ja risti jolla Hän kuoli.

Tämä risti on nyt tyhjä. Tämä Jeesus täytti sen työn mitä tuli tekemään (Joh.19:30). Tämä on minun Jeesukseni ja se karkea risti, jolla Hän pelasti minut. Siinä Hän kuoli puolestani ja siinä minä kuolin synnille.

Enää Hän ei ole tällä ristillä. Hän nousi ylös eikä Hänen ruumiinsa jäänyt hautaan. Hän sai kertakaikkisen voiton synnistä. Hän palasi takaisin sinne, josta Hän tuli ja istuu Jumalan oikealla puolella (Hep.10:12).

Hän nousi ylös ja niin minäkin "synnyin uudestaan". Minun Jeesukseni ei enää kanna ristiä mutta minun tulee "ottaa oma ristini". Siinä ei ole paljon nautittavaa mutta sen kautta pelastun. Se ei tee minua rikkaaksi. Sen kautta palvelen elävää Vapahtajaani. Vanha ja karu risti on loukkaus monelle. Se ei tee minusta suosittua. En ymmärrä mitä hauskaa on leikkiä uskovaista. En pidä näyttelemisestä, "kristillisistä rock-konserteista", hauskan hakemisesta.

Roomalaiskatolinen jeesus on yhä ristillä 2000 vuoden jälkeen. Hän ei voi astua alas. Hän yrittää yhä täyttää työtään maailman syntien sovittajana. Hän tarvitsee katolisten apua. Hän tarvitsee syntisten luotujensa apua selvitäkseen tehtävästään. Roomalaiskatolinen kirkko opettaa, että häntä tulee auttaa. Uskovaisten tulee rukoilla kuolleita ihmisiä, jotta nämä välittäisivät rukoiltavat asiat Jumalalle ja tämä jeesus voisi lopulta päästä ristiltä alas. Katolinen pappi on merkittävämpi kuin katolinen jeesus. Papille tulee ripittäytyä ja hän julistaa synnit anteeksi. Pappi voi tehdä sen, johon jeesus ei kykene. Katolinen risti on kullattu ja koristeltu jalokivin. Mikä kaunis risti se onkaan. Siinä ei ole häpeää eikä tuskaa. Se on koriste. Jeesus on sivuasia koska heillä on Pyhä Isä, paavi. Heillä on oikea kirkko, pelastavat sakramentit, Maria ja lukuisa joukko pyhimyksiä. Heidän jeesuksensa ei koskaan pääse alas ristiltä koska pelastus on jatkuva työ.

Mutta Raamatun Jeesus ja Raamatun risti on kateissa monesta muustakin aikamme seurakunnasta. Monissa on jeesus, joka tuottaa hauskaa ajanvietettä. He kantavat "ihmeiden ja merkkien" ristiä. Heidän ristinsä antaa hyviä tuntemuksia. Jotkut kantavat vaurauden ja menestyksen ristiä.

Harvat ottavat Hänen ristinsä ja seuraavat Häntä. He ottavat ristin ja lähtevät omille teilleen. Monille ei ole tärkeää mitä oikea Jeesuksen risti voisi heille merkitä. Miksi olisikaan – se risti tekee kipeää. Se ei auta "tässä ja nyt". He ottavat toisen ristin, joka on miellyttävämpi. Se on "lopunaikojen risti".

Väärät julistajat saarnaavat "väärän jeesuksen ristiä". He julistavat toista pelastusta, toista evankeliumia. Jos näissä seurakunnissa on yksikin Raamatun Jeesuksen seuraaja väärät opettajat pyrkivät saamaan hänet kantamaan toista ristiä. Ja näin elämässä tehdyt teot kerran palavat poroksi Kristuksen Bema- tuomioistuimen edessä (2Kor.5:10).

Nykyisin on tarjolla monta erilaista ristiä ja erilaista jeesusta erilaisissa seurakunnissa. Millainen on sinun seurakuntasi? Kuka on sinun Jeesuksesi? Mitä ristiä kannat?
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja jukkapekka83 » 21.08.2016 22:12

Siunattua iltaa tännekin Tuo on hyvä kirjoitus Elise ja niin totta.
Nykyään on niin monenlaista eksytystä. On Menestysteologiaa, ym ja ihmiset seuraavat näitä vääriä opettajia.
jukkapekka83

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 22.08.2016 14:36

Heisun minustakin tuo Elise on hyvä kirjoitus kyllä se täällä voi olla , tämä on osio johon voimme laittaa mitä sydämelle tulee, muiden juttuja ja omiakin ajatuksia, eilen täällä turussa oli aivan kesäinen päivä, tänään onkin taas pilvistä ja satanut, tuli mieleeni eikö monesti meidän päivätkin ole saman kaltaisia, on iloisia päiviä ja surullisiakin, uskon että Herra viisaudessaan on näin tarkoittanutkin, jos aina olisi pelkää hyvää ja onnistumisia ym elämässämme, niin mehän tulisimme itse riittoisiksi ja unohtaisimme Herran avun ja armon, ja ennen kaikkea koetukset kasvattavat meitä, emme saisi pimeänä päivinä koskaan unohtaa että Herra on meidän kanssamme joka hetki ja valvoo elämäämme

Toivon siunattua tätä päivää Hänen hyvyytensä, rakkautensa olkoon meidän kanssamme :thumbup:
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi