Marraskuu: Jeesus on Herra:

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Marraskuu: Jeesus on Herra:

ViestiKirjoittaja tabitha » 17.11.2017 19:02

Hei oi parane pian Irkku muistetaan mäkin olin kipeä mutta en pahasti meni ohi :thumbup:

nämä ilmat vaihtelee niin rajusti et pöpöt liikkuu tosi rajusti poikkean viell meen hetkeksi pois morot
tabitha

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 20.11.2017 12:34

Kiitos kaikille alan olemaan paremmassa kunnossa syöminen on vähän jäänyt eli on vähän heikko olo mutta voiton puolella ollaan kiitos rukouksista :thumbup:
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 21.11.2017 05:44

Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

Mietin tuota ylläolevaa Sanan paikkaa, varmaan luonnolliselle ihmiselle täysin kummallinen. Siinä on ihmeellinen sisältö. Jumalan hulluus, mitä se on? Sana rististä, puhuminen rististä siinä on salaisuus, siinä on meille uskoville paljon asiaa, tietoa, viisautta. Se on todellinen tietopaketti. Luonnolliset ihmiset eivät voi ymmärtää, miksi uskovat "meuhkaavat" tuollaisesta asiasta. Meille se on rakas, se antaa meille Jumalalta viisautta ja ymmärrystä. Jumala on kätkenyt ristin sanaan sellaista viisautta, jota vain uskovat ymmärtävät ja saavat kokea.

Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.Tuotakaan eivät luonnolliset ihmiset voi ymmärtää, miten ristiinnaulitussa Jeesuksessa on jotain väkevää? Siinähän Jeesus näyttää kaiken hävinneeltä, voimattomalta ja sidotulta ristinpuuhun, pääsemättä siitä pois. Mutta kiitos Jumalalle, siinä onkin väkevyyden salaisuus. Siellä riippuessaan ristillä, Jeesus voitti sellaisen saaliin, jotka uskovat tuohon, he pelastuvat ja pääsevät kerran kirkkauteen. Mulla vain ei ole sanoja, miten kirjoittaisin tästä kuinka valtava tämä salaisuus on.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 21.11.2017 21:04

Jumalalle kiitos eilen oli vielä kauhea päänsärky ja oksennus olo tänään on jo parempi minulla ei juuri ole koskaan päänsärkyä hui joillakin on joka päivä :think: Oli hyvä kirj sinulla Maikku sisko siinä oli asiaa!!!! :thumbup: :thumbup: Tosin meille Hänen omilleen se on alussa kasvua emme monesti ymmärrä tuota "Hulluutta ja heikkoutta" ihminen luulee olevansa uskossakin niin viisas,taitava ymmärtämään kaiken, että se Jumalan antama ei saa sijaa meissä, ja tuo heikkous :P ei se suinkaan tarkoita meidän ulkoista raihnautta, sairauksia, vaan minusta sitä että emme kykenen omin kyvyin elämäämme laatimaan jos, luulemme osaavamme, niin siinäkin todennäköisesti petymme, heikko ihminen turvaa Häneen antaa kaiken Hänen käteensä heikkokin Hänessä on VAHVA!!!

Maikku kirjoitti:Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

Siunattua iltaa ja hyvät yöt Jeesuksen rakkauteen :P :thumbup:
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 23.11.2017 09:59

Rauhan tervehdys täällä on pieni "myrsky" vesi räntää sataa ja tuulee kovin laitan pienen pätkän R. Santalan kirjoituksesta siunattua päivää jokaiselle
Kuva
Savi oli vaivattava

Savenvalajan työhuoneen yhdellä seinämällä oli pino määräkokoisia «möykkyjä«, savipaakkuja, jotka odottivat siinä vuoroaan. Vuorotellen tuli kunkin möhkäleen osaksi joutua savenvalajan käsien vaivattavaksi. Olin monesti ihaillut valajamme pitkiä jänteviä sormia. Nyt nuo samat kädet «tallasivat« ensin kämmenillään savipaakun leveäksi leiväksi, tämä rullattiin sitten pitkulaiseksi kääretortuksi, «nyrkkeiltiin« osa osalta pehmeäksi, jälleen «tallattiin« kämmenillä ja tehtiin pitkulaiseksi kääröksi. Aina välillä savenvalajan herkät kädet löysivät pienen kivensirun muutoin yhtenäisestä ja jo notkistuneesta savimassasta. Jos tällainen siru jää seokseen, se repii valuvaiheessa astian kyljen auki. Näin lienee myös kristityn elämässä. Juuri niinä aikoina, kun olemme Valajamme käsien vaivattavina, löytyvät hengellisen elämämme suurimmat viat. Sisimpämme syvyyksistä sukeltautuu itsekkyyden ja pyhittämättömyyden alueita, jotka muutoin olisivat jääneet salaan. Tavallisesti sydämemme on, niin kuin Ps. 119: 70 toteaa, «turta kuin ihra«, syntimme ja itsekkyytemme ei häiritse meitä oikealla tavalla. Mutta kun Jumalan käsi vaivaa meitä, toteutuu 2 Kun. 22: 19: «Koska sinun sydämesi on pehminnyt ja sinä olet nöyrtynyt Herran edessä - ja itkenyt minun edessäni, niin minäkin olen kuullut sinua, sanoo Herra.«
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 24.11.2017 11:47

Tuo Santalan kirjoitus on valtava sisällöltään. On suurta armoa olla valjan vaivattavana.
Hän muuttaa meitä valaessaan. Minä ainakin tahdon muuttua.
Mulla on jotenkin kone muuttunut päivityksessä, kun tyttäreni tulee kysyn häneltä mihin kuvaosoite laitetaan. Olen vähän aikaa ilman kuvia. Irkku, joko olet päässyt flunssasta ym.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 25.11.2017 10:02

Maikku kirjoitti:Tuo Santalan kirjoitus on valtava sisällöltään. On suurta armoa olla valajan vaivattavana.
Hän muuttaa meitä valaessaan. Minä ainakin tahdon muuttua.
Mulla on jotenkin kone muuttunut päivityksessä, kun tyttäreni tulee kysyn häneltä mihin kuvaosoite laitetaan. Olen vähän aikaa ilman kuvia. Irkku, joko olet päässyt flunssasta ym.

Huomenta ja Jumalan rauha ja armo tällekin uudelle päivälle, en ole ihan vielä pääsyt flunssasta kun se tulee niin parhaimmillaan kevääseen asti yksi päivä parempi, toinen kurjempi, melkein joka vuosi käyn tämän läpi ellei Herra tähän puutu :roll: Joo Santalalla on niin syvällisiä ajatuksia jotka ovat minusta rakentavia ja kertovat aika hyvin kun Jumala tekee työtä pintaa syvemmältä, ettei vain jää siihen luuloon kuin muinoin fariseukset ...

Matt. 23:25
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!

Edelleen Hän tutkii sisimmän ei auta jos ihmiset näkevät niin sanotun ulkoisen muotojumaliloisuuden ja sisin on toista. :roll:
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 30.11.2017 17:58

Kuva
Ollaan vielä vähän aikaa täällä talviajassa,ja mennään kohti kevättä. Odotan malttamattomana kevättä. nyt on niin pimeä jo neljältä saa laittaa valot päälle, joskus aikaisemminkin.
Joko Irkku on päässyt flunssastaan. Tuntuu kuin flunssat tulevat vuosi vuodelta kauemmin kestäviksi. Onkohan nämäkin niitä lopun ajan vitsauksia.
Tänä aikana on ihana olla Jumalan lapsi kaiken pelon ja pelotteiden keskellä. Pysytään lähellä Jeesusta. Siinä on paras turva, vaikka sattuisikin jokin onnettomuus, tietäen Hän tuntee ja tietää kaiken, tietää miltä tuntuu. Hän osaa rohkaista ja tukea meitä.
Kuva
Kuva
Maikku

Edellinen

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi