Lokakuu: Anna meille puhdas sydän.

Keskustelua mieteitä päiviimme

Re: Lokakuu: Anna meille puhdas sydän.

ViestiKirjoittaja kaisu » 13.10.2017 10:06

Perjantain päivän tervehdys Herrassa rakkaat sisaret ja veljet.
Taidan minäkin kuunnella tuon Paulin äänitteen, tiedättekö minulla on ollut huolta ja murhetta uskovista ja tästä ajasta, ei tiedä mihin silmässä suuntaisi tai korvilla kuulisi, niin on vain kaaosta ja uskovien keskellä mitä oudonpia opetuksia. :shock:

Saamme kiittää Jeesusta, että Hän kasvataa ja muuttaa jokaista joka haluaa nöyrtyä, me olemme savi Hänen käsissään, niin kuin Risto Santala ihanasti tässä pienessä osasessa kirjoitaa ja lainaan sitä tähän. Runsas siunaus tähänkin päivää : Herra nostaa ja kantaa ja vie perille.!
Kuva
Savi oli vaivattava

Savenvalajan työhuoneen yhdellä seinämällä oli pino määräkokoisia «möykkyjä«, savipaakkuja, jotka odottivat siinä vuoroaan. Vuorotellen tuli kunkin möhkäleen osaksi joutua savenvalajan käsien vaivattavaksi. Olin monesti ihaillut valajamme pitkiä jänteviä sormia. Nyt nuo samat kädet «tallasivat« ensin kämmenillään savipaakun leveäksi leiväksi, tämä rullattiin sitten pitkulaiseksi kääretortuksi, «nyrkkeiltiin« osa osalta pehmeäksi, jälleen «tallattiin« kämmenillä ja tehtiin pitkulaiseksi kääröksi. Aina välillä savenvalajan herkät kädet löysivät pienen kivensirun muutoin yhtenäisestä ja jo notkistuneesta savimassasta. Jos tällainen siru jää seokseen, se repii valuvaiheessa astian kyljen auki. Näin lienee myös kristityn elämässä. Juuri niinä aikoina, kun olemme Valajamme käsien vaivattavina, löytyvät hengellisen elämämme suurimmat viat. Sisimpämme syvyyksistä sukeltautuu itsekkyyden ja pyhittämättömyyden alueita, jotka muutoin olisivat jääneet salaan. Tavallisesti sydämemme on, niin kuin Ps. 119: 70 toteaa, «turta kuin ihra«, syntimme ja itsekkyytemme ei häiritse meitä oikealla tavalla. Mutta kun Jumalan käsi vaivaa meitä, toteutuu 2 Kun. 22: 19: «Koska sinun sydämesi on pehminnyt ja sinä olet nöyrtynyt Herran edessä - ja itkenyt minun edessäni, niin minäkin olen kuullut sinua, sanoo Herra.«

Erään hengellisen laulun sanat ovat soineet usein sydämessäni:

Lunastit huonon ja kalliiseen hintaan,
Kun Sinä lunastit mun -
Valitsit minut ja valitsit huonon,
Vaan oli valinta Sun,
Kaikessa rikoin ja kaikkea puutun,
Vaan olen sittenkin Sun.

R.Santala.
kaisu

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 14.10.2017 11:38

Rauhaa selasin vähän asioita r-voito ei nukyään näytä kirj, mutta otan muutamia aiheita mitä he "kristilliseen lehteen otsikoivat" :eek:

Joulupukki-henkilön esikuvaksi mielletyn Pyhän Nikolauksen (engl. Santa Claus) haudan uskotaan löytyneen. Oletettu hautapaikka ei ole Korvatunturilla tai Pohjoisnavalla, vaan Turkin Anta...

Pietarin luut löydetty italialaiskirkosta?
Katolisen Santa Maria -kirkon työntekijä Italian Cappellassa lähellä Venetsiaa on löytänyt kirkosta muinaiset luut, jotka saattavat kuulua apostoli Pietarille.

Syyspäivillä rohkaistiin tavoittamaan uusia ihmisiä
Turun Messukeskuksessa opeteltiin rakastamaan omia ja vieraita.

Luterilainen ehtoollispöytä avautuivieraille
Yhtyminen liturgian ehtoollisrukouksiin muodostaa riittävän perustan ehtoolliselle osallistumiselle, piispainkokouksen sihteeri kiteyttää.

Mitä näihin sanoisi en sanoa aamenta yhteenkään juttuun
siunattua päivää
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva
"My bride" (Minun morsiameni)

https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 15.10.2017 15:22

Siunattu olkoon meidän Herramme Jeesus Kristus, kun istuin tähän niin tämä sana laskeitui sydämeeni,
Jer. 15:16
Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.

Niin rakkaat Hänen sanansa, kun syömme sitä se tuo sen ilon ja ja riemun, ei sitä voi muut antaa kuin Hän, miten kiitollisia meidän pitäisikään olla, meidät on otettu Hänen nimiinsä, ei mikään ei ketään voi tuota ihanuutta korvata, meistä on hinta maksettu Golkatalla, mitä me saammekaan Hänen tekonsa kautta armosta omistaa

Kuva

Laitan tähän Hiljan mieteitä muutaman rivin ne siunasi minua tässä hetkessä, toivon että sinuakin ne saavat siunata.

Tämä päivänä haluan kiittää oikein erikoisesti Jumalaa siitä,
että Hän on antanut meille kalliin sanansa.
Ystävät, kun ihminen seisoo molemmilla jaloillaan Jumalan sanan kalliolla, kuinka ihmeellinen rauha ja riemun se tuokaan sydämeen.
Jumalan sanan kallio on turvallinen paikka . Ei tarvitse ollenkaan hosua toisia pois Jumalan tieltä.
Jokainen tietää, että tällä kalliolla kestää keikompikin ja tällä kalliolta kerran noustaan Jumalan Pojan kirkkaiden kasvojen kunniaan.
Kuva
Kork.V. 2:14"anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja jukkapekka83 » 15.10.2017 18:05

Hei ja siunattua iltaa tännekin. Paljon olen lukenut kirjoja.
jukkapekka83

ViestiKirjoittaja ♥ Irmeli-Miranda ♥ » 15.10.2017 19:06

jukkapekka83 kirjoitti:Hei ja siunattua iltaa tännekin. Paljon olen lukenut kirjoja.

Ai kun oli kiva kun jukkapekka poikkesit ihan hyvä kun luet kyllä me sinua muistetaan, muista sinäkin meitä Herra olkoon kanssasi ole siunattu Jeesuksessa :P
Kuva
Kuva

♥ Irmeli-Miranda ♥
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maikku » 16.10.2017 14:33

Kuva
Näenkö oikein, Jukkapekka on täällä. Ihmettelinkin, mihin olit hävinnyt?
Pysy meidän lähellämme, Olet meille tärkeä, me muistamme sinua rukouksin.
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Elise » 16.10.2017 15:42

Näät sie Maikku kun sie laitoit vietin niin miut paiskatiin tänne
:lol: :lol:nyt mie pitkästä aikaa taas heilun voi ette uskokaa miul on kaiken näköstä ollu kipiä oon ollut kone on rikki mennyt kaatua kupsahtanut pari kertaa :roll: mutt mie on nyt pystyssä taas :wave: käytetyn konneen sain ihan ilman ja helpokii kun on melkee saman lainen kuin entinenkii :lol: kyllä miul oli ikävä tänne mie elin nyt tosi erokko elämää, enhä mie ois leipääkää saanut tyttö miul toi kaupasta mie oon kuitenkii Jumalan huolen pittoo saanut nyt mie sen oikein sain tuntee Hää ollut miun tuki ja turva taas tää tytön hupako taapertaa

miten työ ootte täällä voineet vieläkö on sama sakki koolla
nyt mie meen lukemaa jotakin on monta aikaa mennyt no nyt mie taas pääsen tänne Jumalalle kiitos

Kuva

Kuva
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja Maikku » 16.10.2017 18:00

Voi tätä ilon päivää, ensin Jukkapekka ja sitten Elise.
Nyt mää olen tyytyväinen, ko vanhat kaveritkin on täällä. Täällä on uusia
ihana Tabitha ja Kaisu. Kyllä mä olen kaivannut.

Mä olen tänään siivonnut ja aina pyydän Herralta voimaa jaksaa tuo työ.
Soitin päivällä Irkulle, kun en osannut jotain näissä koneissa tehdä. Nyt
sen osaan. Niin hyvin Irkku opetti. Voi olla, että tulee joku uusi jota en
osaa, sitten vaan luuri käteen ja soitan. Jotenkin kaipaan rukoushetkiä.
Kyllä Herra ne hoitaa. Mieli on ylöspäin.

Laitan tähän pienen runon, niin me tarvitsemme toisiamme, niinkuin
Emmauksen kulkijatkin:

EMMAUKSEN TIELLÄ

Tiellä Emmauksen kulki miehet nää
sydämet särkyneinä. Missä matkan pää?

Silloin vieras astuu matkaseurakseen.
Taivastuli syttyy miesten sydämeen.

Vieras kertoo heille Sanaa Jumalan.
Moni maailman teille eksyy kulkemaan.

Astuu majataloon, pöytään istahtaa.
Silmät taivasvaloon hetken nähdä saa.

Juuri silloin murtaa vieras leipäsen.
Vaikka suru turtaa, näkee Jeesuksen.

Taivasilo tarttuu rintaan sydänten.
Voimia nyt karttuu, palaa matkalleen.

Todistus on heillä, hauta tyhjä niin.
Emmauksen tiellä Kristus kohdattiin.
Sointu Thakur
Ristin Kansa
Kuva
Kuva73:28.Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.Kuva
Kuva
Maikku

ViestiKirjoittaja Elise » 17.10.2017 09:12

Heps heijaa ja huomenta täältä lappeelta täällä sitä kukutaan mie en tämä vuona kuulutkaan kään kukkumista :roll: muutenkii tää kesä ollol viiliä nyt mie lähen kaupnkii otan miun hevosen mukkaan saa tavarat siinä hyvin tuotuu

mie laitoin tään linnotuksen krovin kuvan täällä on tämmösii vanhoja paikoja
Kuva

mie laitan miun syntymä kaupungin kuvan viipurin linnan onhan se vanha viipuri ollol niin kaunis paikka
Kuva
Kuva
KuvaSananl. 16:24
Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
Kuva
Elise

ViestiKirjoittaja kaisu » 17.10.2017 09:44

Siunausta jokaiselle tähän päivään, upeat kuvat oli Elise laittanut, olen joskus lomailut Viipurissa on sielä vielläkin kaunista. Minä töiden lomassa tulin foorumille poikkeamaan, tuomaan tuon Wilkersonin kirjoituksen osioonsa, aihe oli, itkekää paimentenne puolesta. laitan loppuosan tähän sen voi käydä lukemassa, Wilkersonin pitkät kirjoitukset osiosta kiitos Jumalalle teistä kaikista...!! :thumbup: :clap:

Kuva

Loppusanat

Älköön kukaan tyytymätön, kapinallinen saarnaajien vihaaja tai halveksija lohduttautuko tällä sanomalla. Se, mitä olen tässä tuonut esiin, on profeetallista sanomaa, mutta syvällä ja aidolla rakkaudella ja säälillä kaikki tuskaisia ja murheellisia pappeja kohtaan. Tämä voimallinen sana on annettu rakkaudella, kun se on ensin lävistänyt minun oman sydämeni. Jumala ei salli nurisevien ja tyytymättömien kristittyjen koskea Hänen voideltuihinsa erityisesti, kun he ovat puhdistavassa tulessa.
Kuva

Jumala on niin kärsivällinen, niin hellä kaikkia palvelijoitaan kohtaan. Totuus on, että ne paimenet, jotka ovat todella voideltuja ja Jumalan kirkkauden ja tulen koskettamia, ovat tulleet monien koettelemusten kautta. Monia olivat joskus harhaanjohdettuja, itsekkäitä, kilpailuhenkisiä, kamppaillen hyväksytyksi tai kunnioitetuksi tulemisen puolesta, menestyksen nälän ajamia, kiinni maallisissa unelmissa. Mutta Jumala näki heissä jotain, mitä Hän rakasti, katuvan, nälkäisen sydämen. Kaipauksen syvempien Jumalan asioiden puoleen. Ja nuo, jotka olivat heidän kanssaan kärsivällisesti, nuo, jotka rukoilivat heidän puolestaan rakastaen heitä tarpeeksi, että he jaksoivat odottaa, että Jumalalle tuli aika viedä heidät takaisin luokseen, he ovat samalla tulleet todella siunatuiksi, koska nyt heitä johdattaa oikein sellainen paimen, joka on tullut tulen läpi. Nyt heillä on Jumalan mies, jonka valvomina he kasvavat Kristuksessa, ja he ovat nyt osa ruumiista, joka on terveellä tavalla liitetty päähän.
Kuva

Itkekää paimentenne puolesta! Itkekää rakkaudessa, surussa, ja kuitenkin toivossa! Jumalalla on Hänen todellisia paimeniaan tänä päivänäkin, vaikka he ovatkin lukumäärältään harvat ja enimmäkseen tuntemattomat, jotka eivät tee myönnytyksi, ja jotka välittävät laumasta tarpeeksi, paljastaakseen heidän syntinsä ja kutsuakseen heitä katumukseen. Rukoilkaa pappinne puolesta ja häntä koetellaan eri tavalla, kuin koskaan aikaisemmin. Rukoilkaa kaikkien evankelistojen ja kaikkien palvelijoiden puolesta. Teidän ei tarvitse seurata paimenia, jotka ovat menettäneet voitelunsa, älkää edes koskeko heihin. Tämä on sellainen asia, jonka Jumala hoitaa henkilökohtaisesti.
David Wilkerson.
kaisu

EdellinenSeuraava

Paluu Mitä kuuluu sydämellesi